יום רביעי, 29 בנובמבר 2017

ביקורת: Wisdom Of The Crowed, עונה ראשונה, פרקים 9-1: עוד אחת לאוסף...



אחת הטענות המרכזיות כלפי רשת CBS בעשורים האחרונים היא שמדובר ברשת שמרנית, אשר כמעט ולא מנסה לחדש את מלאי הסדרות שלה, אלא מנסה לשכפל את סוג הסדרה בככמעט כל אופן אפשרי. מהבחינה הזאת, Wisdom Of The Crowed היא הוכחה נוספת לכך.

הדרמה עוסקת בג'רמי טאנר (ג'רמי פיבן), גאון, אשר הצליח ועשה הון רב בהיי-טק. לאחר שבתו נרצחה, עולמו חרב עליו והוא לא מקבל את העובדה שהאדם שנשפט על רצח בתו הוא אכן הרוצח האמיתי. הוא מקים ביחד עם חברתו לחיים, שרה מורטון (נטלי טנה) ועם קבוצה של מתכנתים אתר אינטרנט בשם "סופי", אשר מיועד להשתמש בכל האנשים שבעולם בכדי שימסרו וישתפו מידע לגבי רצח בתו. ככל שהזמן עובר במשטרה מבינים שיש להם אוצר ביד והם משתמשים בפלטפורמה בכדי לפתור מקרים נוספים לצד המשך הניסיון לפתור את תעלומת רציחתה של מיה. במקביל, החברה אותה ניהל ג'רמי ואותה עזב עבור הפרויקט מעוניינת לשים את ידה עליו ומקשה עליו, ואשתו לשעבר אלכס הייל (מוניקה פוטר) לא מסכימה עם טענותיו של ג'רמי.

בפועל, מדובר בעוד גרסה מיני רבות של דרמה אשר בה פותרי עלומות ופרשיות לצד סיפור מסגרת (רצח מיה) כפי שחזינו  כל כך הרבה פעמים. מהבחינה הזאת אין חדש, למרות שסיפור המסגרת דווקא מעניין, אבל לא מספיק בכדי למשוך סדרה מעבר לעונה אחת, וגם זה במקרה הטוב.

בעיה נוספת שממנה סובלת הסדרה היא חוסר ההומור בה כמעט לחלוטין. ההצלחה הגדולה של סדרה כמו The Mentalist, אשר שרדה באותה הרשת במשך שבע עונות לצד סיפור המסגרת מעניין והכימיה בין השחקנים הייתה העובדה שהיא הצליחה להכניס הומור, משום שקשה להמשיך ולצפות כיום בסדרות מהסוג הנ"ל ללא הומור, בעיקר משום שראינו כמותן כל כך הרבה פעמים והיא גם לא איכותית מספיק, בעיקר בגזרת התסריט הדי צפוי ושבלוני, או אפלה מהסוג של "נטפליקס" בכדי להיות על הצד השני של הסקאלה.

בגזרת השחקנים, אי אפשר לבוא בטענות כאשר בצוות השחקנים נמצאים שחקנים כגון ג'רמי פיבן או מוניקה פוטר. מצד שני, בדרך כלל כמעט בכל סדרה ניתן להבחין בשחקן חדש או לא מוכר שבולט, ב Wisdom זה לא קורה ואז כל הסדרה נשענת על כתפי פיבן (פוטר לא מקבלת זמן מסך רב). ולא, נטלי טנה לא מצליחה לספק את הסחורה במובן הנ"ל. פיבן מספיק להזניק את הסדרה, אך ככל שהזמן עובר זה כבר לא מספיק.

אז, לראות או לא לראות ?

אפשר לראות אם אוהבים את סוג הסדרות הנ"ל, אבל לא מעבר לכך. סיפור המסגרת מעניין, אך לא מספיק בכדי למשוך לאורך זמן, התסריט בינוני ומלבד השחקן הראשי אין שחקן שמצליח לבלוט ולהותיר רושם. מצד שני, לא תפספסו דבר אם תדלגו עליה, משום שמדובר בעוד דרמה כמו כל כך הרבה דרמות שראינו ובמיוחד ברשת CBS, עוד אחת בשרשרת של הרשת...

וחוץ מזה, הרשת ביטלה אותה לאחר 13 פרקים, אז בשביל מה כדאי להתחיל לצפות במשהו שאנו יודעים שיחזיק מעמד רק 13 פרקים לפני שיסתיים בקליף האנגר שלא יקבל מענה ? 

אין תגובות: