יום ראשון, 26 בנובמבר 2017

ניתוח: נתוני הרייטינג הבולטים בשבוע השידור התשיעי של עונת סתיו-חורף 2018-2017 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות


השבוע לא נרשמו יותר מדי שינויים בולטים, אך עדיין ניתן למצוא מספר אנקדוטות בקרב רשתות הברודקאסט האמריקאיות, אשר בלטו בשבוע שעבר.

ברשת ה CW עדיין מדהים להביט על ההחלטה של הרשת לגבי שתי הסדרות החדשות שלה: Valor ו Dynasty, כאשר Dyansty קיבלה עונה מלאה ואילו Valor בוטלה באופן מעשי, ולהבין שלא תמיד ההחלטה מתקבלת רק בכל מה שקשור לנתוני הרייטינג. מבחינת נתוני הרייטינג הנתונים דווקא נוטים לטובת Valor, אשר עד כה בשבעת פרקי העונה הניבה אמנם רק 0.22 נק' מדד לעומת 0.24 נק' מדד, הבדל זניח, אך בכל מה שקשור למספר הצופים הכללי המצב נוטה בברור לגבי Valor, אשר מניבה 1.011 מיליון צופים בממוצע, ואף בשבוע שעבר הניבה מיליון צופים, לעומת Dynasty, אשר מניבה 832 אלף צופים בממוצע בלבד בשישה פרקים. המצב גם חמור יותר אם לוקחים בחשבון שבפרקים האחרונים Dynasty הניבה 715 ו 635 אלף צופים בלבד וזאת למרות הובלה יפה מאד של Riverdale. בשל כך, המסקנה היחידה שניתן להסיק לגבי החלטת הרשת היא שהם חושבים של Dynasty יש עוד סיכוי כלשהו להתרומם בעיקר בשל הבאז שאולי הסדרה יוצרת, או ליתר דיוק שארית הבאז שנותר לה מחודשי הקיץ. אולי בשל הניסיון שלה עם Riverdale, אשר חוותה עליה לאחר עונה ראשונה בינונית. הבעיה ? עושה רושם ש"נטפליקס" הפעם לא תוכל לסייע, בעיקר בשל העובדה שהסדרה לא פונה אל קהל היעד של הרשת - צעירים בגילאי 49-18.

ברשת NBC, השינוי היחיד, לצד העובדה ש This Is Us לא מצליחה להתרומם שוב לגבהים שחוותה לקראת סוף העונה הראשונה ובתחילת העונה השנייה ומתייצבת על נתונים (יפים אמנם) של 2.6-2.5 נק' מדד. הדרמה  Chicago Med חזרה לעונתה השנייה ואילו הנתונים של פרק פתיחת העונה השלישית דומים מאד לנתוני פרק סוף העונה השנייה, כאשר הפרק הנ"ל הניב נתונים של 1.24 נק' מדד ו 7.006 מיליון צופים ואילו הפרק הראשון של העונה השלישית הניב 1.27 נק' מדד ו 6.19 מיליון צופים. צריך גם לקחת בחשבון את העובדה שהדרמה משודרת אחרי This Is Us וקרוב לוודאי שבלעדיה הנתונים יהיו נמוכים יותר, אך עדיין מדובר בנתונים טובים בהרבה מאלו ש Law& Order: True Crime הניבו בפרק האחרון של העונה (וסביר להניח שגם הסדרה), נתונים אשר עמדו על 0.9 נק' מדד ו 4.15 מיליון צופים. יהיה מאד מעניין לראות את נתוני הסדרה בפרק השני שלה ובמיוחד ללא עזרת This Is Us.

ברשת CBS אפשר להצביע על בעיה רצינית בכל מה שקשור לדרמה Madam Secretary. מצד אחד, הדרמה הניבה 0.6 נק' מדד ו 5.86 בלבד, נתונים דומים מאד לאלו ש Elementary הניבו בפרק סיום העונה החמישית, נתונים שעמדו על 0.54 נק' מדד ו 4.110 מיליון צופים, אך האחרונה בכל זאת חודשה לעונה שישית, אך אין בכלל ספק שהזזתה של הדרמה משעה תשע לשעה עשר נראית היום כהחלטה גרועה מאד, משום שכל הערב של הרשת סובל מכך, NCIS: Los Angeles איבדה גובה בשעה תשע ולא מצליחה להתמודד בשעת השידור החדשה בצורה טובה, לפחות אל מול The Walking Dead ואילו Madam Secretary, אשר נתוניה הפכו ממעט פחות מבינוניים לגרועים ועתה שאלת חידושה בספק גדול מאד. יהיה מאד מעניין לראות אם נתוניה ידרדרו לקראת סוף העונה. העובדה שעזרה ל Elementary הייתה שהיא מצליחה מאד מעבר לים, ואילו Madam לא נהנית מכך, אלא רק מאהדת המבקרים. יהיה מאד מעניין לראות את החלטת הרשת בנידון.

רשת ABC לא שידרה פרקים חדשים רבים לסדרות שלה ולצד העובדה שעושה רושם ש Once Upon a Time התייצבה על על נתונים של 0.5 נק' מדד במשך זמן רב, נתונים שלא אמורים להעניק לה עונה נוספת, הרי שהאירוע המשמעותי בשבוע שעבר מבחינת הרשת היה סיום העונה של "רוקדים עם כוכבים". העונה העשרים וחמש של הסדרה הניבה 9.41 מיליון צופים בממוצע וזאת לעומת 12.38 מיליון צופים בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בירידה משמעותית. מבחינת נק' המדד המצב די דומה (1.4-1.3 נק' מדד) לעומת 1.7-1.6 נק' מדד אשתקד). הרשת תמשיך עם התכנית גם בשנים הקרובות, זו אפילו לא שאלה, אך יהיה מאד מעניין לראות אם מגמת ההידרדרות תימשך גם בעונות הקרובות.

ברשת FOX פרט לנתוני יום ראשון בערב כאשר כל הערב סבל מירידה בנתונים כאשר בין היתר The Simpsons ירדה ל 1.1 נק' מדד, Family Guy ירדה ל 0.9 נק' מדד, Ghosted ירדה ל 0.8 נק' מדד ואילו Last Man On Earth ל 0.7. אך את הירידה ניתן לייחס למשחק הפוטבול אשר שודר ברשת NBC אשר הגיע ל 7.0 נק' מדד בנוסף למאבק המתמיד ב The Walking Dead. פרט לנתונים הללו, השינויים מינוריים. הדרמות של יום שני Lucifer ו The Gifted ירדו מעט מאד (1.0 ל 0.9 נק' מדד לשתיהן), ואילו הקומדיות של יום שלישי The Mick ו Brooklyn Nine Nine והדרמה Lethal Weapon נשארו על אותם נתונים (0.7, 0.6 ו 1.0 נק' מדד בהתאמה). הרשת לא שידרה פרקים חדשים נוספים במהלך שבוע שעבר.

אין תגובות: