יום חמישי, 27 בפברואר 2014

ביקורת: The Night Shift, פיילוט: אין צורך.



ניסיון נוסף של רשת NBC להריץ דרמה רפואית. מה האטרקציה הפעם ? האירועים מתרחשים בזמן משמרת הלילה של בית חולים סאן אנטוניו, אשר סובל מקשיים כספיים.

הפרצוף המוכר ביותר של הסדרה הוא של ג'יל פלינט הזכורה מדרמה רפואית אחרת, Royal Pains, ובסדרה זו היא מגלמת את מנהלת המשמרת, אשר תפקידה ליעל את המחלקה. היא חברה לשעבר של טי סי (יון מקאן), רופא בעל כישורים נדירים אך בעל נטייה להסתבך משום שהוא לא חושב על מעשיו, מהמר, ומצד שני עושה הכל למען המטופלים שלו. פרצוף מוכר נוסף הוא של קן ליונג (Lost), חברו הטוב של טי סי, שגם הוא יעשה הכל למען המטופלים שלו.

כיאה לדרמה רפואית יש גם מתמחים והפעם מדובר בג'נין גוסאן כקריסטה היפה (מאד) ורוברט ביילי ג'וניור (פול), חסר הכריזמה ומעט פחדן. יש גם הומוסקסואל בארון: ברנדון פאהר, שרוצה לחזור לצבא כרופא ולכן לא יוצא מהארון וכן פרדי רודריגז כמייקל ראגוסה, הבירוקרט שמנסה להציל את בית החולים מלקרוס מבחינה כלכלית, גם אם זה בא על חשבון המטופלים חסרי היכולת.

הבעיה המרכזית של הסדרה: אין בה משהו מיוחד. סדרות רפואה יש לרוב ורק לאחרונה הסדרה Saving Hope חודשה לעונה שלישית, אך בעוד ש Saving Hope הביאה רעיון מעט שונה, העובדה שרופא בשעה שהוא בקומה, משוטט כרוח רפאים בעונה הראשונה ובעונה השנייה, כאשר הוא מבריא, הוא רואה רוחות רפאים. הדרמה הנ"ל לא מצליחה להביא שום שינוי. אז מה אם האירועים מתרחשים בלילה ? כיצד זה אמור להיות שונה ? המקרים שונים ? לא.

על פי הפיילוט, ניתן לציין שני אלמנטים חיוביים. האלמנט החיובי הראשון הוא, שלפחות על פי הפיילוט הכימיה בין השחקנים טובה בצורה יחסית לדרמה חדשה. האלמנט השני הוא ג'נין גוסאן היפה למראה שמרתקת את הצופה למרקע. מעבר לכך לא ניתן לציין סיבה מספיק טובה לצפות בה.

אז, לראות או לא לראות ?

לא לראות. אין צורך בעוד דרמה רפואית, שאין בה משהו מיוחד.

אין תגובות: