יום רביעי, 12 בפברואר 2014

פינת D1D1 רואה סרטים.

Getaway - הבריחה - אית'ן הוק חוזר והפעם בתור ברנט מגנה, נהג מירוצים לשעבר, שחוזר הבייתה ומגלה שאשתו נחטפה. החוטף (קולו של ג'ון וויאט) מתקשר אליו ודורש ממנו לבצע עבורו כל מיני פעלולים ומעשים מטורפים, אך מאחורי המעשים הללו מסתתרת תוכנית גדולה. אל הקלחת נכנסת ילדה (סלנה גומז), שמנסה לשדוד את המכונית שאליו החוטף גרר את ברנט.

מדובר בסרט אקשן בסגנון Taken, אם כי ממש לא באותו רמה, כאשר כמעט ולא עוצרים לרגע. במקום הניסיון לאתר מישהי הפעלולים הם של מירוצי מכוניות. האטרקציה היא דווקא סלנה גומז, אך קשה עדיין להתנער מהליהוק שלה, היא עדיין נראית כילדה ולא מתאים לה לככב בסרט מהסוג הזה. המשחק שלה פחות אמין ממה שצריך ועובדה זו הופכת את הסרט לסרט אקשן מדרגה ב. גם המירוצים הם לא ברמה של סרטי "מהיר ועצבני". מעבר לכך, אין כמעט מה להוסיף היות ואין לסרט כמעט תוכן מעבר לפעלולי המירוצים.

אז, לראות או לא לראות ?

חובבי סרטי האקשן, שרוצים לראות פעלולי מירוצים יכולים לצפות בסרט. אפשר להעביר איתו שעה וחצי, אבל גם אותו ישכחו מהר מאד לאחר שיסתיים. סלנה גומז עדיין לא הצליחה לעשות את המעבר מכוכבת ילדים לסרטי מבוגרים, למרות הניסיונות הלא מעטים שלה.



2Guns - אקדח כפול - סוכן סמוי של היחידה ללוחמה בסמים בשם בובי טרנץ' (דנזל וושינגטון) וחייל של הצי האמריקאי שגם הוא עובד כסמוי, מייקל סטיג סטיגמן (מארק וולברג), מצוותים ביחד מבלי לדעת את האמת אחד על השני, מחליטים לשדוד בנק של סוחר סמים בכדי להשיג עליו מידע שיכניס אותו לכלא, אך מתברר שהבנק שהם שדדו הוא בנק של סוכני C.I.A מושחתים ועתה כולם רודפים אחריהם מבלי לדעת שיש בוגד שקרוב אליהם.

למרות השמות הגדולים של השחקנים (אל וושינגטון וולברג מצטרפים גם פאולה פאטון, ג'יימס מארדסן ועוד...) מדובר בסרט מעייף מאד, התסריט כבד מאד, למרות הניסיון להקליל אותו על ידי הדמות של סטיג. לעיתים נראה שהסרט לא עומד להסתיים. הטוויסטים צפויים ופתרון תעלומת הבוגד ברורה כמעט מההתחלה. למען האמת, אין הרבה דברים חיוביים להגיד על הסרט מלבד השמות של הכוכבים. וגם במקרה של הסרט הזה, בשביל מה היה נחוץ להראות את החזה החשוף של פאולה פאטון ? )

אז, לראות או לא לראות ?

אפשר לדלג על הסרט, לא תפספסו הרבה, אלא אם אתם מעריצים של השחקנים או אוהבים סרטי אקשן מדרגה ג.



Elysium - אליסיום - השנה היא 2159, כאשר כדור הארץ מזוהם ורווה מחלות. עשירי הארץ בנו להם תחנת חלל מפוארת והם חיים שם בעושר, הרחק מההמון על כדור הארץ, שחי בתנאים גרועים. ההמון הנ"ל רוצה להגיע אל תחנת החלל ולחיות גם הם שם, אך העשירים לא מאפשרים זאת. מקס (מאט דיימונד) חולם גם הוא להגיע לשם, ולאחר שהוא חוטף מכת קרינה קטלנית בעבודתו הוא שם זאת למטרה עליונה. האקר גדול אומר שהוא יכול להביא אותו לשם בתנאי שיעביר מידע ממוחו של אחד מהעשירים שנמצא על פני כדור הארץ. מה שמקס לא יודע זה שהאיש ממנו הוא גונב את המידע יצר קוד שיכול לשנות את פני הדברים. אה כן, ויש גם את פריי, אהובתו מימי הילדות, שבתה חולה מאד וגם היא צריכה להגיע לתחנת החלל בכדי לשרוד, אך הן נמצאות בגלל מקס בסכנת מוות.

בסופו של יום, ולאחר שמוציאים את כל העניין העתידני מהמשוואה, מדובר בעוד סרט של המאבק של העניים בעשירים. כלומר, מאבק מעמדות, שבו שוב החלשים מנסים לשבור את ההבדל בין המעמדות בכוח, על ידי יצירת מצג שבו העניים הם הקרבן והעשירים הם המנצלים (בדרך כלל זה גם נכון), אולם בכמה ואריציות אפשר לראות את אותו סיפור ועוד כסרט ארוך בן 110 דקות ? התסריט צפוי, התהפוכות צפויות, אין הומור בסרט ולולא העובדה ששיחקו בו שחקנים מוכרים (ג'ודי פוסטר, וויליאם פישטנר) קשה להאמין שהיו מייחסים לו יותר מדי חשיבות או פרסום.

אז, לראות או לא לראות ?

אפשר לדלג על הסרט. אם אתם ממש אוהבים את סוג הסרטים הנ"ל אתם יכולים לצפות, ההפקה סבירה, אבל אם יש לכם סרטים או סדרות אחרות שמחכים לכם, דלגו על הסרט, לא תפספסו הרבה.

 

תגובה 1:

קובי אמר/ה...

צודק! מסכים עם כל מילה.