יום רביעי, 26 בפברואר 2014

ביקורת: Growing Up Fisher, פיילוט: קומדיה טובה, אבל...



קל להבין מדוע הקומדיה שובצה ליד About A Boy, שתיהן שמות ילד במרכז. בקומדיה הזאת מדובר בהנרי פישר (אלי בייקר), נער צעיר שאביו, מל (ג' ק' סימונס) עיוור מגיל צעיר אך הוא לא מגלה זאת לאף אחד. מל קשור מאד לאביו, שלא בוחל לבצע כל מטלה, למרות שהוא עיוור (ואלמנט זה מזמין מצבים קומיים). יום אחד הוריו מספרים לו שהם מתגרשים, אך הוא מגלה שדווקא עתה הוריו מתחילים להסתדר בצורה טובה ולנהוג יותר כמשפחה.

דווקא קומדיה זו, אשר הייתה הסוס השחור בעונת הפיילוטים הקודמת לפני שאושרה, מהנה יותר לצפייה מ About A Boy בעיקר משום שהכתיבה שלה איכותית יותר ויש בה מקום להתפתחות. מדובר בקומדיה בנוסח The Goldbergs, כלומר קומדיה משפחתית המתארת את תקופת ההתבגרות של נער צעיר. כבר בפיילוט ניתן לראות את מושא אהבתו של הנער, הנערה שמתגוררת ליד הבית של אביו, ובכך הצופים הוותיקים יותר יכולים לעשות הקבלה מסוימת לסדרה "שנות הקסם" והקריינות של ג'סטין בייטמן רק מגדילה את ההשוואה (אך, היא בהחלט לא באותה רמה), והאמריקאים אוהבים מאד קומדיות מהסוג הנ"ל (אחרת איך אפשר להסביר מצד אחד את ההצלחה היחסית השנה של The Goldbergs ומצד שני, את הכישלון של Trophy Wife ?).

הבעיה המרכזית של הסדרה, מעבר לעובדה שאין בה מרכיב התמכרות, נעוצה בליהוק. ג'נה אלפמן מעצבנת והעובדה שהיא גם נראית יותר כמו הבת של ג' ק' סימונס, מאשר אשתו לשעבר.

אז, לראות או לא לראות ?

לא מדובר בקומדיה המצחיקה ביותר שיש, למרות רגעים קומיים ספורים, אלא בקומדיה שרוצה להעביר לצופים 20 דקות בנעימות. לאחר עשרים הדקות הללו הצופים ישכחו שצפו בה. לצערי, זו גם הסיבה שאני לא צופה לה הצלחה גדולה, ולכן אולי גם לא כדאי להתחיל לצפות בה. אבל אם יש קומדיה השנה של רשת NBC, שמגיע לה לשרוד הרי שלפחות על פי הפיילוט זו הקומדיה. עצה שלי ? נסו את הפיילוט ורוצו לראות את נתוני הרייטינג, במידה והנתונים יהיו גרועים עד כדי כך שקל יהיה להניח שהיא תבוטל תזנחו אותה, אך במידה וקיים סיכוי שהיא תשרוד תמשיכו לצפות. זה מה שאני עומד לעשות.

אין תגובות: