יום שני, 3 בפברואר 2014

בוודאי שמתם לב ש...



הסדרה The Blacklist התייצבה. ברשת NBC חששו מאד שהסדרה The Blacklist תסבול מאותה ירידה דרסטית בין חצאי העונות ממנה סבלה Revolution. בשל כך, הם החליטו לא לייצר הפסקה גדולה והעלו שלשה פרקים חדשים במהלך חודש ינואר, כאשר הפרק הבא של הסדרה (24 בפברואר) אמור כבר ליהנות מההובלה של The Voice וככל הנראה לקבל שוב את המקפצה בנתוני הרייטינג. מסתבר, שברשת יכולים להירגע. לאור העובדה, שרשתות הברודקאסט מתקשות להשיג נתונים גבוהים בנק' המדד לסדרות של השעה עשר (פרט אולי ל Scandal של רשת ABC), עושה רושם ש The Blacklist הצליחה לייצב את עצמה, גם ללא מקפצה כדוגמת The Voice. ראשית, במספר הצופים הכללי היא שמרה על מספר צופים גבוה (בשבוע שעבר הפרק הניב 10.17 מיליון צופים) ובשני הפרקים האחרונים היא שמרה על מספר יפה של 2.5 נק' מדד. נכון, מדובר על ירידה מאזור 3.0 נק' מדד, שהיא הייתה רגילה אליה, אבל עדיין מדובר על נתונים טובים מאד ועושה רושם שברשת יכולים להיות רגועים לגביה, היא מסוגלת לעמוד בפני עצמה, לפחות בשלב הזה. הנתון מרשים עוד יותר אם לוקחים בחשבון שהתכנית שהובילה אליה בשבוע שעבר, Hollywood Game Night, הניבה 1.4 נק' מדד וכחמישה מיליון צופים. מעניין יהיה לראות את נתוני הסדרה בפרק החזרה הבא שלה אחרי The Voice ובאם היא תצליח לזנק שוב. כך או כך, ברשת צריכים להיות מרוצים.

הסדרות Castle ו Intelligence מתחרות על אותו קהל. ביום שני שעבר, ניתן היה לראות בבירור כיצד המסקנה הזאת נכונה. רשת ABC החליטה לשדר שידור חוזר לאחד הפרקים של הסדרה Castle (אשר הניב 1.4 נק' מדד) אל מול Intelligence ו The Blacklist. ראו איזה פלא, בעוד ש The Blacklist שמרה על הנתונים שלה מהשבוע הקודם, הסדרה Intelligence חוותה קפיצה בנתוני הרייטינג מ 1.1 נק' ל 1.5 נק' מדד. מדוע, אם כן, הסדרה Castle מצליחה להניב נתונים של 2.0 נק' מדד בעוד ש Intelligence מסתובבת סביב 1.1 נק' מדד ? ככל הנראה, בשל העובדה ש Castle כבר ביססה לעצמה קהל קבוע, אשר חלק ממנו קפץ לראות את הפרק החדש של Intelligence בשל העובדה ששודר שידור חוזר לסדרה האהובה עליהם. עדיין, קשה להאמין שעובדה זו תסייע ל Intelligence לשרוד. רק ימים יגידו. נכון לעכשיו, מצבה לא כל כך טוב.

הסדרה The Folllowing מאבדת גובה. ברשת FOX רושמים השנה אכזבה אחת אחרי השנייה. ביום שני שעבר נוספה אכזבה נוספת, כאשר The Following הניבה בסך הכל 2.0 נק' מדד. נכון, הירידה הייתה צפויה לאור פרקי סוף העונה הראשונה הגרועים מאד (ואף אחד לא ישכנע אותי אחרת, אז אל תתחילו לקפוץ עם ההערות שלכם), אבל ברשת FOX צריכים להיות מאוכזבים מאד לאור העובדה שהסדרה לא ניצבה אל מול The Voice ואילו "הרווק" של רשת ABC והקומדיות של רשת CBS הניבו נתונים ממוצעים. מעניין יהיה מאד לעקוב אחר נתוני הסדרה, כאשר The Voice תחזור לאוויר. נכון לעכשיו, מדובר בנתונים ממוצעים

הסדרה The Fosters מצליחה לבסס לעצמה קהל. רשת ABC Family יכולה לרשום לעצמה הצלחה בקרב הסדרות החדשות שלה (למעשה היחידה שלה בשנים האחרונות). הסדרה The Fosters, שכבר חודשה לעונה שנייה, חזרה בצורה טובה מאד לחצי השני של העונה שלה. הסדרה הניבה בשלשת פרקי החזרה שלה נתונים של 0.8, 0.9 ו 0.7 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי הניבה 1.918, 2.144 ו 1.877 מיליון צופים. מדובר בנתונים טובים עבור הרשת בחודשי החורף. מבחינה קריאטיבית מדובר במשהו אחר לחלוטין (לפי דעתי, מדובר בירידה גדולה ושעמום), אבל לאחר כל כך הרבה כשלונות (האחרונים שבהם הם Ravenswood ו Twisted), ברשת שוב יכולים לחייך מעט. מצד שני, מי באמת צריך עוד אופרת סבון משעממת ? (ולאחר צפייה בכל הפרקים עד כה, אף אחד לא יצליח לשכנע אותי אחרת)

הסדרה Rookie Blue קיבלה הזמנה לפרקים נוספים ולא מדובר בחדשות טובות. לפני כעשרה ימים הודיעה רשת ABC כי העונה החמישית של הסדרה Rookie Blue תמנה 22 פרקים במקום 13 פרקים, אשר הוענקו לה בכל עונה עד כה. לכאורה, מדובר בחדשות טובות, אך לפי דעתי, מעריצי הסדרה (יש כאלה בארץ ? כי לא שומעים עליהם) לא צריכים אפילו לחייך בשל כך. ראשית, בשל העובדה שמדובר בסדרת קיץ ברשת, ככל הנראה, יחתכו את העונה לשתיים, כאשר החצי הראשון של העונה ישודר בחודשי הקיץ הקרובים ואילו החצי השני ישודר בשנה הבאה, משום שקשה לראות את הסדרה משודרת מחודש אפריל עד חודש אוקטובר (ברשת כבר היו מודיעים על כך). נקודה שנייה היא, שבדרך כלל, לאחר שרשתות מעניקות מספר רב של פרקים לסדרות שכאלה בסופן מגיעה גם הודעת ביטול, כאשר נתוני הרייטינג של הסדרה אשר מצביעים על ירידה מתמדת והעונה הרביעית שלה הייתה בינונית מאד בקטגוריה הזאת, עד ששאלת חידושה הייתה בעייתית מאד. יכול מאד להיות, במידה ונתוני הסדרה ימשיכו ליפול, שברשת ירצו שהפרקים הנוספים שיוענקו לסדרה יגרמו לה לסגור את הסיפורים בצורה הרמטית ולא ישאירו סוף פתוח. נצטרך להמתין לנתוני הפרקים הראשונים של העונה בכדי להיות חכמים יותר.

נותרו עדיין סדרות ללא תאריך עלייה לאוויר ברשתות הברודקאסט האמריקאיות. לאחר שכל חמש רשתות הברודקאסט הודיעו על הלוח שלהן לחצי השני של עונת השידורים 2014-2013, עדיין נותרו מספר סדרות ללא תאריך עלייה לאוויר. רשת ה CW הודיעה על מועדי עליית שתי הסדרות החדשות שלה ולא נותרו לה סדרות חדשות נוספות. גם רשת ABC פרסמה את מועדי עליית כל הסדרות החדשות שלה והיא לא נכללת בקטגוריה הנ"ל, אך לשלש הרשתות הנותרות יש שתי סדרות נוספות כל אחת שמחכות לתאריך עליה. רשת FOX צריכה להודיע מתי היא תשדר את הקומדיה שכבר בוטלה, Us & Them, וככל הנראה זה יקרה בחודש מאי, אך הרשת גם אישרה את הדרמה Wayward Pines וקיים סיכוי שמועד עלייתה ידחה לעונת החורף הבאה, או לכל הפחות היא תעלה בסוף חודש יולי או אוגוסט. גם לרשת NBC יש שתי סדרות באותה קטגוריה: הקומדיה Undateable, שיכול מאד להיות שתקבל את משבצת השידור המאד לא יוקרתית של Sean Saves The World שכבר בוטלה. לרשת יש גם דרמת בית חולים בשם Night Shift, שלא נראה שיש לרשת משבצת שידור פנויה לפני הקיץ ויכול מאד להיות שהיא אף לא תראה אור יום. ולבסוף, לרשת CBS מחכות הקומדיה Bad Teacher והדרמה Reckless, שלא נראה שברשת יפנו עבורן משבצות שידור, לפחות לא עד הקיץ. מצד שני, מלבד Wayward Pines לא עושה רושם ששאר הסדרות שוות בכלל התייחסות ואולי באמת עדיף שלא יראו אור יום.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

אני אישית לא המשכתי לראות את The Following רק בגלל הסיום הגרוע של העונה הראשונה.
ידעתי מאז שאני לא ימשיך לראות את העונה השנייה.