יום שני, 10 בפברואר 2014

בוודאי שמתם לב ש...



הסדרה Devious Maids חוזרת מוקדם מהצפוי. הסדרה תחזור לעונה שנייה ב 20 באפריל ויש לכך סיבה. העונה הראשונה של הסדרה עלתה ב 23 ביוני 2013, ובשל העובדה שמדובר בסדרת קיץ טיפוסית (לפחות על פי העונה הראשונה), אז מדוע היא תעלה בשלב כה מוקדם, למרות שלעונה השנייה הוזמנו רק 13 פרקים, בדיוק כפי שהוזמנו לעונה הראשונה ? משום שעל פי התאריך העלייה של העונה החדשה, סביר להניח שהיא תגיע לסיומה כבר בסיום חודש יולי או מקסימום בתחילת חודש אוגוסט. הסיבה לכך היא, שבשנים האחרונות רשת Lifetime הייתה מעלה בתקופה זו את הסדרה Army Wives ומאחר שהסדרה בוטלה בשנה שעברה, ברשת היו צריכים להעלות סדרה אחרת וההצלחה הגדולה ביותר של הרשת היא Devious Maids ולכן היא קיבלה את משבצת השידור שלה. מעניין יהיה לראות אם גם לאחר העונה השנייה היא תמשיך להיחשב כהצלחה ולהוות ממשיכה ראויה למשבצת השידור של Army Wives.

מועד עליית Crossbones נדחה. רשת NBC תכננה להעלות את הסדרה בסוף חודש פברואר 2014, ביחד עם החצי השני של העונה השלישית של הסדרה Grimm בימי שישי בערב, אך בסופו של דבר החליטה להעלות את העונה השנייה של הסדרה Hannibal במקום. הסדרה Crossbones תעלה רק בחודשי הקיץ. לפי דעתי, דווקא מדובר בדחייה ראויה, אשר הייתה אמורה להיות מלכתחילה. רשת Starz העלתה לפני מספר שבועות את הסדרה Black Sails, אשר עוסקת באותו רעיון (פיראטים) ולהעלות שתי סדרות שכאלה באותו פרק זמן היה גורם מלכתחילה לסדרה של רשת NBC לקרוס, משום שרשת Starz לוקחת את הרעיון צעד אחד קדימה עם קטעי אלימות וסקס. רשת NBC לא יכולה להתחרות עם האלמנטים הללו. אולי בחודשי הקיץ היא תצליח בצורה טובה יותר.
 
התגלתה הסיבה לכך שהסדרה Hannibal קיבלה עונה שנייה. כזכור, מבחינת נתוני רייטינג, העונה הראשונה של הסדרה הייתה כישלון בכל קנה מידה, וזאת למרות שהסדרה עלתה לקראת סוף עונת השידורים ונמשכה אל תחילת עונת הקיץ. למרות זאת, ברשת החליטו להחזיר את הסדרה לעונה שנייה. נכון, מדובר ברשת NBC, אשר בדרך כלל נותנת לסדרות כושלות הזדמנות נוספת להצלחה, הזדמנות שמעט מאד סדרות הצליחו להשתמש בכך בכדי לשרוד, אך במקרה של Hannibal מדובר בסיבה אחת בלבד: העלות של הפקת הסדרה נמוכה מאד, אפילו במונחים של רשת NBC. יתרה מכך, למרות שעלות העונה הראשונה של הסדרה הייתה נמוכה, בהפקה הסכימו להוריד עוד יותר את עלויות ההפקה ולכן ברשת החליטו להעניק לה עונה נוספת. מעניין יהיה לראות אם ביום שישי יהיה לה סיכוי טוב יותר להצליח. במקרה שלה, נתונים של 1.3-1.2 נק' מדד, כפי שהיה לה בעונה הראשונה דווקא יכולים להתפרש כהצלחה ולהעניק לה עונה נוספת. הסיכוי לכך ? לא גבוה.

העונה השלישית של הסדרה American Horror Story הסתיימה. סדרה שהחלה בשל רעיון מבריק הפכה, לפי דעתי, בעונתה השלישית לבדיחה גרועה. למי שלא ראה, בעונה זו התמה הייתה הנושא החם בטלוויזיה היום: "מכשפות". לצערי, לא היה בסדרה שום רעיון חדש או מעניין, הדמויות היו משעממות ולא התפתחו לשום מקום, הסיפור מקבל תפניות לא קשורות כמעט מדי פרק ולאחר שנדמה שמבינים את המבנה של העונה היא משתנה. נכון, אפשר להפתיע, אבל בשביל מה כל כך הרבה תפניות ? מה, מדובר בגרסת כישוף ל 24 ? לאחר שהעונה השנייה של הסדרה רשמה ירידה לעומת העונה הראשונה מבחינת האיכות הקראטיבית שלה, הרי שהעונה השלישית היא כישלון קולוסאלי. לא להאמין שהביאו לעונה זו שחקנית כמו אמה רוברטס. האם בהפקה חשבו שזה יספיק בשביל להחזיק את העונה ? מסתבר, שללא תסריט נורמאלי, גם שמות לא מצליחים. אולי הגיע הזמן להפסיק, כאשר יש מעט הגינות להפקה ולא להמשיך לעונה רביעית. אני סתם זורק רעיון...

הסדרה House Of Cards קיבלה הזמנה לעונה רביעית. לפני מספר ימים יצאה הידיעה שהסדרה קיבלה מ Netflix הזמנה לעונה שלישית עוד לפני שהעונה השנייה עלתה לאוויר. ואני אומר, מדובר בטעות. נכון, העונה הראשונה של הסדרה הייתה מעולה וגם הצלחה גדולה מאד (אם כי את הרייטינג שלה אי אפשר למדוד), בעיקר משום שרבים דיברו עליה חודשים לאחר שעלתה לאוויר. למרות זאת, מה היה כל כך קשה להמתין חודש בכדי לראות כיצד העונה השנייה של הסדרה תתקבל ? בכל זאת, בדרך כלל לאחר הצלחה גדולה קשה לסדרה לשמר את אותה הצלחה וניתן להבחין בירידה גדולה באיכות (ראו לדוגמא את האייטם הקודם). יכול מאד להיות שגם לאחר חודש ב Netflix היו מגיעים לאותה מסקנה ומחדשים את הסדרה לעונה נוספת, אך כפי שאני רואה את הדברים, ניתן היה להמתין מעט לפני הענקת הודעת החידוש.

אופרות הסבון של רשת ABC Family מתחילות להיות שופר תעמולה. בעונה הנוכחית מתקבל הרושם שהתסריטאים של שתיים מאופרות הסבון פשוט רוצים להעביר מסרים בתסריטים שלה. בסדרה Switched at Birth, לאחר שעסקו עד עתה בנושא החירשות החלו עתה לעסוק בנכים ואף שידכו לדפני, אחת מהשחקניות הראשיות, רומן אפשרי עם נער נכה. בסדרה The Fosters, לאחר שעסקו בנושא הלסביות, הציגו את נושא הטרנסג'נדריות ועד כמה קשה לנערה בגילאי העשרה שחושבת שהיא נער בגוף של נערה. אין לי בעיה עם הרעיונות, אולם עושה רושם שכל מה שהתסריטאים רוצים זה להעלות את הנושאים ולנסות לחנך את הצופים ולא לספר סיפור רלוונטי. נכון, מדובר בנושאים ראויים, אבל במידה ואני רוצה שסדרת טלוויזיה תחנך אותי אני אצפה בטלוויזיה החינוכית. לפי דעתי, כמו שמודיעים לפני סרט או סדרה שהם מכילים קטעי סקס או אלימות, הגיע הזמן גם לציין שהסדרה או הסרט מכילים ניסיונות לחנך.

6 תגובות:

מני אמר/ה...

d1d1 ראית את הסדרה הבריטית?
היא הייתה 3 עונות, והאמריקאית מתחה את חצי העונה הראשונה הבריטית במקביל לעונה הראשונה האמריקאית.

לפי המפתח הזה אמור להספיק החומר מהמקור ל-6 עונות, כך שזה, לדעתי, לא בעייתי.

וחוץ מזה שאתה גם אומר שנטפליקס עובדת שונה מכל העולם, היא מחדשת לפי מה שבא לה, אז זה לא כ"כ מפתיע.
לדעתי החידוש לעונות 3-4 טובות מאוד, זה אומר שהם בונים את המקבילה לעונה השנייה הבריטית.

D1D1 אמר/ה...

לא, לא ראיתי את הגרסה הבריטית, אבל אם אתה אומר, אז אני מאמין לך. בכל זאת, אני לא אוהב חידושים מוקדמים, לפי דעתי, בסופו של דבר זה רק פוגע ולא מוסיף. אתם חושבים שברשת FOX היו מחדשים את Glee לעונה נוספת לו עשו זאת כבר בעונה שעברה ? אתם חושבים שהקומדיה של מייקל ג'יי פוקס הייתה שורדת כל כך הרבה זמן לו לא הזמינו לה 22 פרקים מראש ? נכון, לא מדובר על אותה איכות, אבל הפואנטה הובנה, אני חושב.
ועדיין, אני מצפה לעונה השנייה...

D1D1 אמר/ה...

כמו כן, הקטע תוקן.
תודה על העדכון.

אמיר אמר/ה...

D1D1 תוכל לערות ביקורת לעונה השישית של המנטליסט ?

מני אמר/ה...

המקור הבריטית היה שלוש מיני סדרות רצופות.
ואני ממליץ לך בחום לראות. זה סה"כ 12 שעות.

וודאי שחידוש מוקדם זה לא טוב (וברור שglee היה מהלך לא נכון, לי דווקא היה טוב כי אני רואה את הסדרה ונהנה ממנה, אבל ודאי שהחידוש מוקדם).

אבל, את נטפליקס זה לא מעניין היה מחדשת כשיש באזז סביב הסידרה וזו הסיבה היחידה.

דנה אמר/ה...

לגבי שופר תעמולה. אני שמה לב לעיתים קרובות שבסדרות בריטיות מכניסים נושאים "חינוכיים" אבל בצורה אחרת. כמעט בכל סדרה יהיה זוג מעורב (לבן-שחור), יש דמויות נכות או עיוורות וכו'.
העניין הוא שכאן זה לא מופיע כמוסר השכל, אלא כחלק מהעולם. אני מודה שבחלק מהמקרים תהיתי אם אלו הוראות של ה-BBC.