יום שני, 6 בינואר 2014

המלצת מוזיקה: PWL שולטים (8)

משנת 1984 ועד שנת 1991 שלשה אנשים שלטו בעולם הפופ האירופי בכללו והבריטי בפרט ושמותיהם היו: סטוק, אייטקין וווטרמן. מדובר היה בשלשה מפיקים שכמעט כל זמר\ת\להקה או אפילו שיר שעברו דרכם הפך ללהיט. שלשת הגאונים פתחו חברת הפקות בשם PWL והיו להם יותר מ 100 שירים, אשר נכנסו לטופ 40 הבריטי. על פי ההערכות הרוויחו השלשה (בתקופה זו) כ 60 מיליון לירות שטרלינג (כ 104 מיליון דולר). השלשה היו אחראים לכתיבת השיר, הלחנתו וגם הפקתו. כלומר, הם היו החבילה המושלמת. בשנת 1991 הטריו התפרק, כאשר אייטקין נאלץ לעזוב בעקבות הלחץ המתמיד. סטוק וווטרמן המשיכו להפיק להיטים עד שנת 1993 ואז התפרקו באופן סופי כאשר סטוק פירק את השותפות שלו עם פיט ווטרמן.

כיום, כעשרים שנה לאחר ההתפרקות הסופית של הטריו, גדל דור שאולי לא מכיר את התרומה שלהם לעולם הפופ. ולכן, בשבועות הקרובים אציג בפניכם את הלהיטים הגדולים להם הם היו אחראים, כאשר בכל פינה אתעכב על זמר\ת\להקה אחר\ת ואבחר את הלהיט הגדול ביותר של\ה\ם.

בניגוד לפינות קודמות לא מדובר במצעד, אלא רק אזכור לשם הכרה.



 8. Cliff Richard - I Just Don't Have the Heart.

קליף ריצ'ארד הינו אחד הזמרים הבריטים הגדולים ביותר בכל הזמנים. הערכה גסה טוענת שהוא מכר עד עתה (נולד ב 1940) למעלה מ 250 מיליון עותקים מכל האלבומים שלו ומדברים עליו באותה נשימה עם הזמר הנודע אלביס פרסלי מאחר והוא שלט במצעדים הבריטים החל מסוף שנות החמישים ובשנות השישים (עוד לפני ש"הביטלס" הפכו להיסטריה). באותם ימים המוזיקה שלו אופיינה יותר כרוקנרול על גוון פופ. עד כה 14 משיריו הגיעו למקום הראשון במצעד הבריטי.

כאשר הזמר הנודע הודיע בשנת 1989 על כוונתו להקליט שיר עם שלישיית הזהב ההודעה התקבלה ברבה הרמות גבות, מכיוון שלמרות ש"סטוק, אייטקין ווטרמן" הצליחו מאד הם נחשבו על ידי המבקרים למעין מפעל ליצור להיטים בעוד שריצ'ארד נחשב לאליטה של עולם המוזיקה הבריטית. אך המוצר שיצא מידם של המפיקים היה כה מעולה, שגם המבקרים נאלצו לשתוק. השיר הנ"ל שוחרר באוגוסט 1989 כסינגל השני מתוך האלבום שלו Stronger והגיע למקום ה 3 במצעד הבריטי.

קליף השתתף גם בפרויקט נוסף של שלישיית הזהב: Band Aid 2 לצד קיילי מינוג, ג'ייסון דונובן, ואחרים בחידוש לשיר Do they know it's Christmas time משנת 1984 והשלישיה השתמשו בו מלבד לחלקו בשיר גם בקולות הרקע. במקור השיר נכתב על ידי בוב גנדלוף למען הרעבים באתיופיה. הסיפור המעניין לגבי השיר הוא, שגנדולף התקשר לפיט ווטרמן בשנת 1989 וביקש ממנו לחדש את השיר, והמפיק הגדול דחה את החתונה שלו, אשר תוכננה לאותו ערב בכדי להתחיל לעבוד על השיר!!! השלישיה הצליחה בתוך יומיים בלבד לזמן את כל הזמרים וב 3 בדצמבר 1989 החלו להקליט את השיר באולפנים של המפיקים, כאשר כבר ב 5 בדצמבר 1989 שוחרר השיר לתחנות הרדיו וב 11 בדצמבר לחנויות !!! השיר שהה במשך שלשה שבועות בראש המצעד הבריטי, אבל לא זכה לאותה היסטריה שזכה השיר המקורי. עוד נתון מעניין לגבי השיר הוא, שבעת הקלטת השיר נכחו באולפן בוב גנדולף, אשתו פאולה ייטס ובתם בת ה 6 פילי טריקסיבל, אשר הייתה להוטה לפגוש פנים אל פנים את הזמר אותו העריצה: ג'ייסון דונובן...

לגבי השיר שהמלצתי (למרות שגם הפרויקט Band Aid 2 הוא שיר יפה מאד), יש לי 2 המלצות נוספות:

1. לקוראים שלא מכירים את השיר הקשיבו לשיר קודם ובאיכות טובה ואל תצפו בתחילה בקליפ הדי גרוע.

2. לאחר ששמעתם את השיר פעם או פעמיים צפו בקליפ, רק בכדי להבחין עד כמה קליף הוא פריפורמר ענק ותזכרו שכאשר הוקלט השיר הוא היה קרוב מאד לגיל 50.


שיר ענק של זמר גדול. השיר הינו אחד משלשת השירים האהובים ביותר עלי אי פעם.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שיר חמוד למדי!
ובבקשה, אנחנו כבר לא בשנות השמונים- לא צריך לשבש ולקרוא לקיילי בטעות מינו [צ"ל: מינוג] תודה

D1D1 אמר/ה...

תוקן.

אנונימי אמר/ה...

תודה! :)