יום ראשון, 5 בינואר 2014

פינת המענה לקוראים והשבוע: בני ערובה, נזקים, המנטליסט, החץ הירוק, הומלנד, השדים של דה וינצ'י ועוד...



ראשית, ולפני שתתחילו לשאול, החזרתי את הפינה השבוע, משום שרציתי לענות על מספר שאלות ותהיות שהעליתם במהלך השבועות האחרונים. למי שמתעניין, הפינה לא חוזרת, מדובר במענה חד פעמי.

כמו כן, פינת PWL שולטים תמשך, אבל בתדירות של פעם במספר שבועות. כולי תקווה שתשתתפו במשאלים הבאים של המלצת השירים שלהם.

1. אפתח עם נקודה שברצוני להבהיר: המשאל שאני עורך לגבי הפינה האהובה בבלוג. נשאלתי מדוע לא הענקתי מספר אפשרויות מענה לפינות. יש לכך מספר תשובות. התשובה הראשונה היא, שרציתי לבחון באמת מהי הפינה האהבה עליכם. שמחתי לקרוא שאתם אוהבים מספר פינות בבלוג, אולם רציתי לקבל את התמונה האמיתית לגבי הפינות. ולמען האמת, חלק מהנתונים הפתיעו אותי מעט. סיבה שנייה לכך הייתה שרציתי לראות כמה אנשים הצביעו ולקבל בכך תמונה לגבי מספר האנשים שהיו מוכנים להשקיע שנייה מזמנם רק בכדי להצביע (בניגוד לפינת המלצת השיר שלא זוכה לאותה היענות, למרות שהקוראים צריכים "לבזבז" 3 וחצי דקות בלבד מזמנם. לכל אלו שהצביעו אני מודה על כך בכל הלב וכולי תקווה שתמשיכו לעשות זאת, אני משאיר את המשאל בתקווה שהקוראים שעדיין לא הצביעו יעשו זאת.

2. נשאלתי מדוע אם לפי דעתי הסדרה Damages היא סדרה כה מעולה לא הכנסתי אותה לרשימת 100 הסדרות הטובות ביותר בארבעת העשורים האחרונים" שפירסמתי. התשובה היא, שכאשר ישבתי וכתבתי את הרשימה היא לא הייתה בתוך 100 הסדרות שחשבתי שהן הטובות ביותר ולהכניס אותה לאחר מכן למקום כלשהו היה גורר תזוזה של שאר המקומות. יכול להיות שבעוד עשור, אם אעשה מצעד נוסף המקומות ישתנו ומספר סדרות ייכנסו (אולי "הומלנד") המצב ישתנה לחלוטין.

3. לגבי אליסון ג'אני מהסדרה Mom. קיבלתי מספר תגובות שטוענות שמדובר בשחקנית אהובה. ראשית, אני דבק בביקורת שלי. יש לי בעיה לצפות בה על המסך ועל פי אתרי מעריצים רבים (של הסדרה הזאת וגם של "הבית הלבן") אני לא לבד. נכון שהיא עושה את העבודה שלה בצורה טובה, אבל אותי היא יותר מעצבנת ומפריעה. לגבי אנה פאריס, שגם היא קיבלה ביקורת שלילית: מדובר בשחקנית קומית מעולה ולמעלה מכך.

4. לגבי הקוראים שאהבו את הסדרה The Goldbergs, למרות שאני ממש לא, אני מבין את האהבה שלכם לסדרה, אולם אותי היא בעיקר משעממת ופחות מצחיקה, מצטער, זו דעתי.

5. לתומר, אשר שלח לי שאלות במייל לגבי "המנטליסט". צר לי, אבל עוד לא צפיתי בעונה הנוכחית ולכן אני לא יכול להגיב על כך. סביר להניח שאצפה רק בתום העונה ולכן אוכל להגיב רק בתומה. לגבי עתיד לסדרה, מבחינת עונה נוספת הגבתי לכך בלוח ההערכות של CBS שפירסמתי לפני מספר שבועות. מבחינה קריאטיבית, שוב, עדיין לא צפיתי ולכן לא אוכל להגיב.

6. נקודה נוספת שברצוני להבהיר. בביקורת שלי על הקומדיות החדשות של רשת NBC בעונה הנוכחית ציינתי לגבי הקומדיה שון הייז, שבסדרה "וויל וגרייס" היה מתח מיני בין הדמות של וויל לזו גרייס. קיבלתי תגובה מהומוסקסואל ובה הוא קורא לטענתי "טיפשות" ושוויל היה הומוסקסואל מוצהר. (מפאת מקום וחוסר רצון לחזור על הדברים אני מתמצת אותם, לקריאת התגובה המלאה, כנסו ללינק).

טוב, ראשית אני שמח שגם הומוסקסואלים קוראים את הבלוג, אין לי בעיה עם אף אוכלוסייה, כפי שמספר פרסומים שלי, בהם דווקא טענתי שבסדרות רבות דווקא מנצלים את הנושא ההומוסקסואלי\לסבי רק בכדי להשיג רייטינג (הדוגמאות האחרונות הינן "רוקי בלו" ובקרוב "יומני הערפד") מעידים, ושעל הקהילה להתרעם על כך במקום להיות גאים בכך שיש עוד דמות מהקהילה שלהם על המסכים.

שנית, אני מבין את העובדה שאולי מדובר בנקודה משמעותית לגביך, אבל כפי שאני לא מקלל או כותב בצורה לא יפה בבלוג לגבי כל נושא, אשמח אם קוראים לא ישתמשו במונחים כגון "טיפשות", אפשר היה לציין שאולי עשיתי טעות (בתום לב או לא). אני חי לפי האימרה "מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך". ולכן, אודה לך אם בפעם הבאה תשתמש במילים אחרות.

לגבי מה שכתבתי, אולי דבריי לא הובנו בצורה נכונה אז ברצוני להבהיר אותם. מרביתם הגדול מאד של הדרמות (וגם הקומדיות) בנויות על מתח מיני בין הדמויות הראשיות. ניתן למצוא זאת כמעט בכל סדרה. המפיקים תמיד חושבים כיצד ניתן לייצר מתח מיני לא ממומש בין הדמויות הראשיות שיחזיק מעמד במשך מספר רב של עונות. בסדרה "וויל וגרייס" הביאו את זה לשלמות, משום שאכן דמותו של וויל היא של הומוסקסואל לחלוטין בעוד זו של גרייס היא של סטרייטית ולכן המתח הזה של שתי הדמויות הראשיות לעולם לא יגיע למימוש. זו הייתה כוונתי ותו לא. לא היה בכך רצון לגמד את העובדה שהדמות של וויל הייתה הומוסקסואלית. אין ברצוני לפתוח כעת דיון על כל נושא ההומוסקסואלים בסדרות (אם כי זה יכול להיות חומר טוב לכתבה), אלא רצון ליישר את ההדורים.

ועתה, אענה גם על מספר שאלות.

אמיר שאל לגבי הסדרה Orphan Black ?

איך הסדרה אגב ?



תגובה:

מדובר בסדרה טובה מאד, אם כי העובדה ששחקנית אחת מגלמת כל כך הרבה דמויות קצת מעייפת לפעמים.

נעבור למקבץ שאלות:

בתקווה שאתה עדיין עונה על שאלות:

1. מה דעתך על הסדרה "החץ הירוק" ?

2. מה דעתך על העונות השנייה והשלישית של "הומלנד" ?

3. מה דעתך על "השדים של דה וינצ'י" ?

4. ושאלה בנימה יותר אישית: במה אתה עובד?



תגובה:

1. בקרוב מאד אפרסם "שלב סיכום עונה" לעונה הראשונה ואז תתגלה האבחנה שלי.

2. אני בתהליך של צפייה בעונה השנייה של הסדרה (במקביל לצפייה בעונות 7 ו 8 של דקסטר במסגרת של פרק לשבוע), לאחר שאסיים כל עונה אפרסם "שלב סיכום עונה". עד עתה, ארבעה פרקים בתוך העונה השנייה, אומר רק זאת: אהבתי.

3. אהבתי מאד את העונה הראשונה של הסדרה ואני מחכה לעונה השנייה.

4. אני עובד במחשבים, עם ניסיון להיכנס לתעשיית הטלוויזיה בארץ. יש למישהו קשרים ? ....

מקבץ שאלות נוסף:

1. מה חשבת על השחקן פול ווקר? איך שיחק....

2. מה דעתך על הזמר אריק איינשטיין?

3. אני חייב להזדהות איתך בקשר לשובר שובר שורות, זה באמת משעמם רצח הפרקים הראשונים. אומרים שמוסוף העונה הראשונה זה מתחיל להתרומם ומהאמצע זה כבר זה כבר טס במהירות הקול. אז השאלה שלי בקשר לשובר שורות היא כזאת: העונה הראשונה כל כך לא טובה אז איך היא הסדרה זכתה לעוד עונה? הרייטינג היה גבוה? זה הגיוני?



תגובה:

1. שחקן בסדר, לא יודע אם הייתי זוכר אותו ללא סרטי "מהיר ועצבני". לטעמי, קצת חסר כריזמה. עוד יפיוף הוליוודי.  אבל היי, זו דעתי האישית.

2. לא התחברתי לשירים שלו יותר מדי. היו פה ושם שירים טובים, אבל לא ברמה שהדור של בני ה 60 פלוס מייחסים לו. ניסיתם לשמוע את השיר לילדים "אדון שוקו" ? שיר חמוד.

3. מדובר בסדרת כבלים וככזאת, בדרך כלל נותנים לסדרות הללו הזדמנות נוספת, גם אם הרייטינג לא כה גבוה, זאת במידה ואוהבים את הכיוון הקריאטיבי שלה.

ולשאלות שהגיעו במייל:

שתי שאלות-מקווה שתענה עליהן בצורה כזאת או אחרת:

1. יש מצב שאתה עושה סיכום עונה לסדרה בני ערובה?

2. האם תהיה עונה שנייה?



תגובה:

1. יצא לי לראות את הגרסה האמריקאית וכמעט ולא את הישראלית . יכול מאד שאצפה גם בגרסה הישראלית ואז אערוך השוואה או "שלב סיכום עונה" משותף. נחייה ונראה.

2. היו קוראים שטענו שבדף הפייסבוק של הסדרה הודיעו שתהיה עונה נוספת. אני פחות מעורה במה שקורה בארץ, אז קשה לי לדעת בוודאות. גם אם תחודש, מדובר בערוץ 10, אז לך תדע מתי היא תופק.

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

לגבי ווקר. דווקא הוא מאוד הפתיע אותי במותן פסיכולוגי- פרוייקט לאזרס. הוא הפתיע אותי במשחקו וראיתי שחקן שיכול בהחלט להכנס לעוד קטגוריות משחק. לצערי כפי שכתבת ראו בו יפיוף. חבל.

אנונימי אמר/ה...

חבל שזה חד-פעמי שאתה עונה לשאלות... אני בטוח שאם תתן עוד צ'אנס לפינה של PWL שולטים - אנשים יצביעו יותר ויקשיבו אחרי שאנשים שגולשים בפורום על בסיס קבוע הבינו כמה זה חשוב לך. יתרה מזאת, אני חושב שהרוב הגדול שגולש פה בא לפה כדי להתעדכן בכל מה הקשור לסדרות, ולא מוזיקה, וכפי שאתה יודע אנחנו עם עצלן... מקווה שאתה תקרא את זה.