יום שבת, 11 בינואר 2014

בוודאי שמתם לב ש...



רשת ABC השיקה ביום שלישי שעבר סדרה חדשה בשם Killer Woman. על פי נתוני הרייטינג של הפרק הראשון (0.9 נק' מדד) לא ברור באם הסדרה תזכה לראות אור לכל פרקיה. בדרך כלל, סדרות מאבדות גובה לאחר פרק הפתיחה ובמידה ובפרקים הבאים הסדרה תרד מתחת ל 0.7 נק' מדד, צפו לכך שלמרות שלסדרה מספר פרקים מוגבל, ברשת עוד עשויים לבטל אותה ולשדר שידורים חוזרים. לא ברור גם מדוע ברשת החליטו להעלות אותה היות ועוד בחודשי הקיץ היא לא צברה באז וכמעט לא דיברו עליה.

רשת CBS השיקה ביום שלישי שעבר סדרה חדשה בשם Intelligence. על פי נתוני הרייטינג של הפרק הראשון של הסדרה (2.4 נק' מדד ו 16.49 מיליון צופים) ניתן לקבוע מספר מסקנות. המסקנה הראשונה היא, שציפו לסדרה הרבה יותר מאשר לסדרה Hostages שאת משבצת השידור שלה היא עומדת לתפוס. המסקנה השנייה היא, ש NCIS עדיין יכולה להשיק דרמות חדשות, בוודאי לעומת ערב הקומדיות הגרוע של ימי שני וחמישי. והמסקנה השלישית היא, שמדובר בנתונים בינוניים בלבד. מבחינת מספר הצופים ברור שמדובר בנתונים טובים, אפילו טובים מאד, אבל צריך לזכור שהסדרה עומדת להיות משודרת מול The Blacklist ובלי מקפצה טובה לפניה. קשה לראות כיצד הדרמה תצליח לשמור על נתונים של למעלה מ 2.0 נק' מדד בהמשך הדרך ובמידה וזה אכן יקרה, קשה לראות את הסדרה חוזרת לעונה נוספת. מצד שני, במידה והסדרה כן תצליח לשמור על נתונים של 2.2 נק' מדד ומעלה הסיכויים שלה לחזור לעונה נוספת יהיו טובים מאד.

רשת NBC יכולה להיות מרוצה מדרמה שלה. ביום שלישי שעבר הרשת שידרה פרק חדש של הסדרה Chicago Fire וברשת יכולים להיות מעודדים מנתוני הרייטינג של הפרק (2.0 נק' מדד). מדוע ברשת יכולים להיות מעודדים ? משום שהנתונים הגיעו למרות שבפעם הראשונה העונה הסדרה לא שודרה אחרי The Voice ולמרות זאת הסדרה התייצבה על נתונים טובים (יחסית), שהיו שווים (בנק' מדד בלבד) ל"מבוקש לחקירה" של רשת CBS. יתרה מזאת, הסדרה גם הצליחה לשדרג את הנתונים של התכנית שקדמה לה The Biggest Loser, אשר הניבה 1.7 נק' מדד. יכול מאד להיות, שלאחר זמן רב ברשת הצליחו למצוא דרמה שתישאר באוויר לאורך זמן. מצד שני, יכול מאד להיות שהנתונים הללו מגיעים משום שרשת ABC לא מציבה לה תחרות וזו שנה שנייה ברציפות.

רשת FOX מביטה בחרדה על ערב הקומדיות שלה. עזבו לרגע את העובדה שאף אחת מהקומדיות שלה לא הצליחה ביום שלישי שעבר לעבור 1.6 נק' מדד (New Girl הצליחה להגיע ל"שיא" הזה). מספיק להביט על מספר הצופים הכללי של הקומדיות הללו ולהיחרד, בוודאי אם מדובר במנהלי רשת FOX. דווקא Dads שצפויה להתבטל בתום העונה מביאה את הקהל "הרב" ביותר (3.64 מיליון צופים). אלו נתונים מחרידים. New Girl מנגד הביאה 3.20 מיליון צופים בלבד ואילו The Mindy Project הציגה נתונים מגוחכים של 2.62 מיליון צופים. נכון, הנתונים הקובעים הם נתוני המדד, אבל האמת הפשוטה היא, שאף אחד לא מגיע לצפות בקומדיות של הרשת. לפחות לא בשידור הראשוני שלהן. עושה רושם, שהעברת הסדרה Glee ליום שלישי, נועדה לא רק לנסות להציל שמץ של סיכוי עבור הסדרה לעונה הבאה (שיהיה לה רייטינג נורמאלי), אלא גם לנסות ולהציל את שעות השידור עבור הרשת. יכול מאד להיות שמדובר בעונה האחרונה שברשת יציגו את ערב הקומדיות שלה.

רשת FOX גם לא יכולה להיות מרוצה מדרמה חדשה שלה. הדרמה Almost Human שודרה ביום שני שעבר בפעם הראשונה ללא מתחרה בדמות The Voice, כאשר "הרווק" של רשת ABC הניבה בסך הכל 2.7 נק' מדד בפרק הפתיחה ואילו שאר הרשתות שידרו באותו ערב שידורים חוזרים. בכל זאת, הסדרה הניבה בסך הכל 1.8 נק' מדד ורק 6.35 מיליון צופים. כלומר, הסדרה המשיכה את הנתונים הבינוניים ומטה שאפיינו אותה לקראת סוף החצי הראשון של העונה ועושה רושם שנתוניה הבינוניים הם לא תוצאה של התחרות הקשה ביום שני מול The Voice. עדיין מוקדם לקבוע זאת באופן סופי אולם זהו הכיוון. מעניין יהיה לראות באם הסדרה תשמר את הנתונים הללו באם הרשת תעניק לה הזדמנות נוספת, אולי ביום שישי רק בגלל השם ג' ג' אברהמס.

רשת ABC Family עדיין לא יכולה להיות מרוצה מנתוני אחת הדרמות שלה. הרשת החזירה ביום שלישי שעבר שתי דרמות. הדרמה Pretty Little Lairs חזרה עם נתונים טובים וסולידיים של 1.2 נק' מדד ו 3.171 מיליון צופים. הרשת העדיפה להחזיר בשלב הזה את Ravenswood לחצי השני של העונה הקצרה שלה בת 10 הפרקים במקום לחזור עם החצי השני של Twisted (שתעלה רק בחודש פברואר). ואמנם, המקפצה אחר ההצלחה הגדולה של הרשת הניבה לסדרה 0.7 נק' מדד ו 1.691 מיליון צופים. מדובר על עלייה של למעלה מחצי מיליון צופים לעומת פרק סיום החצי הראשון של העונה שהניב בסך הכל 1.1 מיליון צופים. מעניין יהיה לראות באם הסדרה תצליח לשמר את הנתונים או אף להגביר אותם, משום שנכון לעכשיו, מדובר בנתונים בינוניים בלבד. מצד שני, הנתונים טובים יותר מאלו של Twisted, שנעה בדרך כלל סביב 0.6-0.5 נק' מדד בחצי הראשון של העונה. מעניין יהיה לעקוב אחרי נתוני שתי הסדרות בהמשך הדרך.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תודה!