יום חמישי, 2 בינואר 2014

פינת D1D1 רואה סרטים.

Man Of Steel - סופרמן: איש הפלדה - גרסה מעט שונה לסיפורו של סופרמן. לא הסיפור הרגיל כיצד הוא הגיע אל משפחת קנט והפך לסופרמן, אלא גרסה אפלה יותר, המציגה את הבדידות בו חי קלארק קנט עד אשר הוא הופך לסופרמן וניצב אל מול האויב הגדול שלו: הגנרל זוד הקריפטוני, אשר רוצה להקים מחדש את קריפטון על פני כדור הארץ ולחסל את האנושות בתווך. גם סיפור האהבה שלו עם לויס ליין שונה מהסיפור הרגיל, כאשר לויס מגלה מהר מאד את סודו של קלארק והופכת לשותפה לסוד, גם כאשר קלארק מגיע בסוף הסרט לעבוד ב"דיילי פלאנט".

ראשית, לגבי הליהוקים. הנרי קאוויל מציג סופרמן מזן חדש. לא עוד היפיוף הגברי והחסון, אלא יותר מחוספס ומעט יותר אפל. איימי אדאמס, מהבחינה הזאת, היא האנתיתזה לקאוויל, בכך שהיא מעין "הנערה מהבית ממול" ויותר האישה האמריקאית האהובה ובכך יש מעין היפוך לדמויות הרגילות. לורנס פישבורן היה גם הוא ליהוק שונה מאד לדמות של פרי וייט (אפרו-אמריקאי). הליהוק שלפי דעתי לא היה מתאים היה של מייקל שאנון כזוד. לצערי, למייקל אין את הכריזמה לגלם דמות של גנרל צבאי בדמותו של זוד.

נקודה נוספת שברצוני לציין היא, שהסרט מתיישר עם שאר הסרטים של התקופה האחרונה, כאשר בתחילת הסרט יש תסריט ברור ואז החצי השני עוסק במלחמה. לי זה קצת נמאס. נכון, צריך להיות מאבק בין זוד לסופרמן, אבל למה זה צריך לקחת כמעט מחצית מהסרט. במה הסרט נבדל משאר סרטי הגיבורים. לפי דעתי, צריך לשים דגש יותר על התסריט ופחות על הלחימה.

אז, לראות או לא לראות ?

מדובר בגרסה מעניינת מאד לסיפורו של סופרמן, אבל לפי דעתי יש חורים בתסריט. נכון שמדובר בסרט של 143 דקות, אבל היו חייבים לסגור את הקצוות של סיפורו של קלארק הצעיר בצורה טובה יותר (למרות שהפלשבקים היו רעיון מעניין ונכון), בזמן סרט נוסף או על חשבון קטעי הלחימה. בסך הכל, זהו סרט נחמד לצפייה, אבל בוודאי שלא סרט היסטרי. קאוויל מצליח להתמודד עם התפקיד הראשי בהצלחה, אבל ללכת לראות את הסרט בקולנוע לא הייתי הולך. סרט טוב ל DVD.



White House Down - וושינגטון על הכוונת - האמריקאים אוהבים בשנים האחרונות להתעסק בסרטים על הבית הלבן וניסיונות ההשתלטות עליו או על הנשיא. זהו עוד סרט ברשימה, כאשר צ'אנינג טאטום מגלם את דמותו של ג'ון קייל, לשעבר חייל שעתה רוצה לעבוד באבטחה של הנשיא, אך ביום שהוא מביא את ביתו לראיון בבית הלבן, ראש האבטחה של הנשיא משתלט על הבית הלבן ומנסה לתפוס את הנשיא בכדי להשיג את האפשרות לירות טילים גרעיניים.

אחרי צפייה בסרט נדמה לצופה, שהוא מביט בסרט נוסף בסדרת "מת לחיות", רק שברוס ויליס לא משחק בסרט, אלא טאטום. המבנה כל כך שחוק ומשומש, עד שאפילו השורות דומות וגם השם של טאטום בסרט דומה (לויליס קראו בסרטי "מת לחיות" ג'ון מקליין).

מצד שני, ניכר שיש אמירה בסרט, כאשר מדברים על ניסיון של נשיא אמריקאי שחום עור להגיע להסכם עם איראן לאחר שהוא לא מצא פצצות גרעין בפשיטה שערך באיראן. אפשר גם לקרוא לסרט "הסתה" בעיקר משום שהוא מנסה להשריש את ערכי הדיבור במקום לחימה (הנשיא רוצה "להשאיר חותם" כמו גדולי האומה וזה אומר שלום עם האויב המר). לא יכול להיות סרט בעל אמירה כה חדה.

מלבד טאטום ניתן לציין שמות גדולים נוספים כגון ג'יימס וודס (ווקר הרשע של הסרט), ג'יימי פוקס (הנשיא סוייר), מגי ג'ילנהול (קרול, הסגנית של ווקר וחברה לשעבר של קייל). אבל כרגיל, את ההצגה גונבים הילידים, במקרה הזה, ג'ואי קינג בדמות אמילי קייל, בתו של ג'ון.

אז, לראות או לא לראות ?

אפשר לראות, בעיקר עבור חובבי הז'אנר או אנשים שלא צפו בהם בכלל. מדובר בסרט אקשן טוב, אבל צפוי מאד, כולל הטוויסט בסוף, אשר מגלה מי באמת נתן את ההוראה. סרט להעביר איתו שעתיים, לאחר מכן תשכחו ממנו, אבל השעתיים יעברו די בהנאה.



The Wolverine - וולברין - יו ג'קמן חוזר לגלם את תפקידו של לוגן (וולברין) בסרט חדש בסדרה, אשר בניגוד לשני הסרטים הקודמים שיצאו מתרחש דווקא לאחר אירועי שלשת סרטי X-Man ולא מהווה פריקוול. בסרט זה, לוגן מיוסר על כך שהרג את ג'יין בסרט השלישי בסדרה והוא לא מעריך את העובדה שהוא חי חיי נצח. בנקודה הזו בזמן מאתרת אותו אישה צעירה בשם יוקיו (רילה פוקישימה) ומבקשת ממנו לטוס איתה לטוקיו בכדי שהמאסטר שלה, יאשידה (האל יאמנוצ'י) אותו הציל לוגן בסוף מלחמת העולם השנייה, ייפרד ממנו לפני מותו. כאשר לוגן מגיע למקום מתברר לו שמנסים לרצוח את נכדתו של יאשידה, מאריקו (טאו אוקמוטו), אשר אמורה לרשת את החברה של סבה על חשבון אביה, ולאחר שהוא מסייע לה לשרוד, למרות שמוטנטית בשם וייפר (כימאית, אשר יורקת ארס ומשילה עור כנחשית) מצליחה לגרום לו להיות אנושי, הוא מוצא טעם לחייו, אך מגלה שיש מישהו שעומד מאחורי המזימה הגדולה ויש לו חלומות גדולים מאד ובעיקר רצונות גדולים מלוגן, אותם הוא יישם גם אם לוגן יתנגד.

לפי דעתי, מדובר בסרט החלש ביותר בסדרה. הרעיון מוכר מאד: הגיבור מיוסר ובסוף מוצא טעם לחייו לאחר שהוא מוצא אהבה חדשה (למרות שבסוף הסרט [זהירות, ספויילר גדול] הוא עוזב אותה). יש אקשן נחמד מאד אבל לא יותר מכך, התסריט די משעמם וצפוי. רילה וטאו כובשות את המסך, אבל הסרט חסר תוכן של עולם המוטנטים (למרות דמות אחת או שתיים), שכה נחוץ בכדי להחיות את סוג הסרטים הללו, תוכן שאולי יגיע בסרט הבא בסדרה, וזאת מאחר שכאשר הסרט מסתיים רואים את לוגן נפגש עם מגנטו, האויב הגדול שלו, ועם פרופסור אקסבייר, אותו הוא חשב למת, והשניים מספרים לו שיש איום חדש על המין המוטנטי. כלומר, בסרט הבא נפגוש שוב הרבה מוטנטים.

אז, לראות או לא לראות ?

הסיבה היחידה לצפות בסרט (מלבד שתי הנשים החמודות) היא ההכנה לסרט הבא בסדרה. הבעיה היא, שמדובר בסרט של 140 דקות. אז, תחליטו האם אתם מעוניינים להשקיע זמן רב כה רב כהכנה, או שתצפו בסצינה האחרונה של הסרט (לאחר שהכתוביות מתחילות) בלבד. ההחלטה בידיים שלכם.

 

אין תגובות: