יום ראשון, 26 בינואר 2014

עונת הפיילוטים 2014: האתגרים של "עונת הפיילוטים" בסגנון החדש.



הזמנים משתנים עבור העסקים של ערוצי הברודקאסט. אנחנו אמנם בשלב הראשון של עונת הפיילוטים 2014, אך קיימת תחושה שאנו נמצאים כבר בחודש מאי - פיילוטים הוזמנו, אך גם בוצעו הזמנות לסדרות רבות. ה"כתובת הייתה כבר הקיר" החל מתחילת עונת החורף, כאשר התבצעו מספר הזמנות לסדרות ופיילוטים. ואז הגיעה ההודעה של רשת FOX, שהיא החליטה לדלג על "עונת הפיילוטים". כל שאר הרשתות הודיעו שהן ממשיכות עם "עונת הפיילוטים", אך באופן מעשי די הצטרפו אל רשת FOX עם הזמנות מוקדמות ישירות לסדרות ואישור שחקנים, תסריטאים ו\או בימאים לסדרות.
 
אך השינויים, במיוחד עבור הפרויקטים השאפתניים (בעיקר בדרמות), אשר קיבלו הזמנות ישירות לסדרות, גורמים למספר אתגרים, במיוחד משום שהם לא הוצגו כחלק מהתכנית הראשית בתחילת העונה, אלא באמצע, כאשר הרשתות שלחו את האולפנים המפיקים למהר ולהסתגל. ישנם מספר דרמות, אשר סומנו שיקבלו אישור לסדרה, אך הן לא יחלו בצילומים, אלא רק לאחר "עונת הפיילוטים". רשת FOX העניקה לפני כעשרה ימים לדרמה Runner (השם עדיין לא סופי) מאולפני 20th TV, התחייבות לקראת אישור לסדרה, אשר יתבצע רק בקיץ. דרמה אחת לפחות, Home של ג'רי ברוקהימר וורנר ברוס, צפויה לקבל את אותו אישור, אשר כולל העסקת צוות תסריטאים מצומצם והזמנת תסריטים נוספים מעבר לפרק הפתיחה. פרויקט נוסף שאמור לקבל את אותו אישור הוא פרויקט ההמשך ל The Bible. רשת NBC העניקה הזמנה ל 10 פרקים לפרויקט Emerald City, פרויקט בסגנון "הקוסם מארץ עוץ". אולם, למרות זאת, עד חודש מאי  רק יועסקו תסריטאים ובחודש מאי תחל ההפקה.

המודל הנוכחי מעניק לסדרות בעלות סיפור מסגרת חזק את הזמן הנוסף שהן זקוקות לו בכדי לפתח את עצמן, אך זה מציב את הרשת בלי משהו מוחשי בכדי להראות למפרסמים באמצע חודש מאי, כאשר הן יגלו את הלוח החדש שלהן. גרוע מכך, זה משאיר את האולפנים בלי פיילוטים להראות לקונים בשוק הבינלאומי בעת ההקרנות, אשר מתקיימות בלוס אנג'לס מספר שבועות לאחר אותו שבוע גורלי של אמצע חודש מאי. מכירות לפני תחילת העונה הן קריטיות עבור האולפנים, במיוחד עבור דרמות יקרות ומושקעות, אשר מכריחות אותם לקחת סיכונים כספיים גדולים. תסריטאים ומוטיב התנ"ך הם בסדר גמור, אך הקונים רוצים משהו מוחשי לראות בעיניהם וגם אילו שחקנים ישחקו בסדרות. מספר אולפנים מתכוונים למכור את הפיילוטים המוכנים לערוצי ברודקאסט מעבר לארה"ב בצורה אינדיבידואלית (על ידי שליחת הפיילוטים), אך מהלך זה יציב אותם בעמדה נחותה, משום שיכול מאד להיות שאותם ערוצים כבר ימלאו את המכסה שלהם קודם לכן, מצב שלא היה לו הם היו מציגים את אותם פיילוטים במהלך הכנס כמדי שנה בלוס אנג'לס. אופציה נוספת היא מה שרשת ABC עשתה עבור הספין אוף של Once Upon A Time בשנה שעברה, כאשר הרשת צילמה פרזנטציה של 19 דקות עבור המפרסמים בניו יורק בחודש מאי עבור הקונים, פרזנטציה אשר הוצגה בסוף החודש בלוס אנג'לס. אימוץ הרעיון הזה יחייב ליהוק של לפחות מספר דמויות במהלך "עונת הפיילוטים", אלמנט שרשת FOX (במיוחד) ושאר הרשתות מעוניינות לעקוף בכדי למנוע את המרדף אחר הטאנלטים, אשר גם מייקר את הסכומים שמוכנים לשלם עבורם.

ההזמנות של הפרויקטים בזמנים שונים במהלך השנה גם גורמות לאתגרים לוגיסטיים עבור האולפנים, אשר חייבים למצוא דרכים שונות בכדי למלא אחריהם. עד עתה אחד האלמנטים בשלב זה של העונה היה מציאת תסריטאים ראשיים לפיילוטים, אח"כ למצוא זמן בכדי ללחוץ עליהם לסייע בתסריטים אחרים לפרויקטים אחרים, לפני שהם הופכים לסדרות. עתה הכל אמור להשתנות לאחר שנים רבות וזה יחייב את האולפנים להסתגל לכך. וזה לא יהיה קל.

כרגע, רשת FOX מפסלת את הדרך בכיוון החדש, כאשר רשת NBC מעוניינת ש 20% מהפרויקטים שלה יאושרו לפי הדרך החדשה, כאשר רשתות CBS ו ABC מעוניינות בפרויקט אחד או שניים שכזה בשנה, כגון Battle Creek או Black Box. רשת FOX לא זונחת לחלוטין את רעיון הפיילוטים, במיוחד בכל מה שקשור לקומדיות, אך ככל הנראה יוזמנו פיילוטים עבור סדרות שברשת יחשבו שהן בדרך לקבל אישור לסדרה. בוב גרינבאלט מרשת NBC הוא דווקא חסיד של פיילוטים "אני חושב שפיילוט יכול להיות כלי חיוני, אנו פשוט צריכים לפענח כיצד להצליח להשתמש בהם מעבר לעונת הפיילוטים". נינה טאסלר מרשת CBS, פול לי מרשת ABC ו מארק פדוויץ' מרשת ה CW דיברו גם הם בצורה חיובית על הפיילוטים במודל הנוכחי של "עונת הפיילוטים" (חודשים ינואר-אפריל). "אנו מרוצים מאד מהשיטה המסורתית" אמר פדוויץ'. טאסלר הוסיפה "עונת הפיילוטים היא לא שיטה מושלמת...אבל היא עובדת עבורנו" היא הצביעה על כך ש"עונת הפיילוטים" היא לא כה קצרה, אלא אורכת כארבעה חודשים. כמו כן, טאסלר וגם פול לי הצביעו על כך שעבודה במסגרת זמן לחוצה עבדה בצורה טובה בשל העובדה שהיא מעודדת את היצירתיות הקריאטיבית ומוציאה את המיטב מהתסריטאים והמפיקים. "נחוץ פחם ולחץ בכדי לייצר יהלום" סיכמה טאסלר.


הערה: הניתוח מבוסס על כתבה של נלי אנדרווה, כתבת התרבות האמריקאית.

אין תגובות: