יום שני, 20 בינואר 2014

ביקורת: Killer Woman, עונה ראשונה, פרקים 2-1: לא מובן.



רשת ABC מוצאת את עצמה בשנים האחרונות במצב שרשת NBC הייתה עד לפני שלש שנים: יותר מדי "חורים" בלוחות המשדרים שלה. מה הכוונה בכך ? לעובדה, שיש לה יותר מדי שעות "מתות", שעושה רושם שמה שהיא לא תעשה, השעה לא תצליח להשיג את הרייטינג הנכסף היא כה זקוקה לו. רשת NBC פתרה, לפחות באופן זמני, את הבעיה עם The Voice, אשר איפשרה לה גם להזניק סדרות בצורה טובה (The Blacklist היא הדוגמא האחרונה) וגם לחזק סדרה מתחילה (השנה מדובר ב Chicago Fire).

רשת ABC עושה את כל השגיאות האפשריות בתחום הנ"ל והדוגמא הטובה ביותר לכך היא הסדרה Killer Woman. לאחר צפייה בשני הפרקים הראשונים שלה עולות מספר שאלות לגביה:

מדוע ברשת בכלל אישרו את הסדרה ?

מדובר בסדרה, שמתאימה ללא ספק להיות סדרת כבלים במקרה הטוב. אין בסדרה הזאת אלמנט אחד מיוחד. מצד שני, עבור רשת Lifetime, אשר שמה במרכז נשים מבוגרות, סדרה אודות ריינגרית (טרישיה הלפר) שעושה הכל בכדי לפתור פרשיות מסובכות, גם אם מדובר בכניסה ללא אישור למקסיקו בכדי להציל משפחה שנחטפה (כפי שניתן היה לראות בפיילוט), סדרה שכזאת יכול מאד להיות שהייתה מתאימה. רשת כבלים נוספת שהסדרה הייתה מתאימה לה הייתה TNT, בשל הגוון הדרומי המובהק שלה. שידורה לצד Dallas היה נראה כצעד הגיוני. אבל מה לרשת ABC ולסדרה הזאת ? קשה להבין.

מדוע שיבצו אותה בשעה עשר בלילה של יום שלישי ?

מדובר בשעת שידור קשה מאד. אפילו רשת CBS לא הצליחה להעביר בצורה טובה את "מבוקש לחקירה" לשעת שידור זו. יתרה מכך, רשת NBC הצליחה גם לייצר לעצמה בשעת שידור זו עוגן בדמות Chicago Fire, אז כיצד ברשת חשבו שהסדרה תצליח ?

במידה וחשבו שלסדרה יש סיכוי מדוע הוחלט על שידור של מספר פרקים מוגבל לעונה הראשונה (וכנראה גם האחרונה שלה) ? הסדרה לא תגיע לעשרה פרקים !

העובדה שהסדרה קיבלה הזמנה מקוצרת לעונה שלה, ואם לוקחים בחשבון שהיא תשודר גם אל מול שידורי אולימפיאדת החורף, גורמים לצופה לחשוב שהסדרה למעשה "סותמת חורים" ומלכתחילה ברשת לא החשיבו אותה יתר על המידה. מהבחינה הזאת, היא מזכירה מאד את מצבה של דרמה נוספת של הרשת מהשנה הקודמת, Black Widow, שהרשת העלתה לשמונה פרקים רק בכדי לסגור את שעת השידור של יום ראשון בערב.

צעד זה ("סתימת חורים") נראה מובן עבור הרשת, אבל בשל העובדה שלסדרה לא היה באז עוד ב"עונת הפיילוטים" הקודמת ולאורך כל חודשי הקיץ, אזי מעט הצופים שכן התעניינו בה זנחו אותה עוד לפני שהיא עלתה לאוויר. לא פלא שנתוניה לאחר הפרק השני היו גרועים מאד (0.7 נק' מדד), אף אחד לא רוצה לבוא לראות מוצר שמלכתחילה לא היה לו סיכוי.

לפי דעתי, לו לסדרה היה לפחות שם גדול שיזניק אותה או יגרום לבאז עבורה, אולי עוד היה לה סיכוי, אבל טרישיה הלפר היא לא שם מספיק גדול כמו למשל דנה דילייני, אשר החזיקה מעמד שלש עונות לפני שהסדרה שלה
Body Of Proof בוטלה, רק בגלל השם והאיכות שלה (וכל מי שחושב אחרת טועה). בוודאי לאחר שמבחינה קריאטיבית מדובר בעוד סדרה שבה רואים קצת אקשן (בכל זאת מדובר בריינג'רית), קצת דרמה, הרבה יחסית בין אישיים (כבר בפיילוט רואים את הדמות הראשית שוכבת עם סוכן של המחלקה למלחמה בסמים), אבל את הניצוץ, הרעיון שמבדיל אותה מכל כך הרבה סדרות אחרות, לא ניתן למצוא.

אז, לראות או לא לראות ?

לא לראות. הרעיון והתסריט נדושים, אין שחקנים ברמה גבוהה ואין לה עתיד מעבר לפרקים שכבר הוזמנו לה. יתרה מכך, במידה וברשת לא ביטלו כבר את The Assets והיו זקוקים למלא את שעת השידור בזמן אולימפיאדת החורף, יכול מאד להיות שהסדרה לא הייתה שוורדת לאחר שני פרקים. הגיע הזמן לשאול: האם מקבלי ההחלטות ברשת לא ראו את הבעיות הנ"ל לפני שאישרו אותה ? במידה והתשובה היא לא, צריך לפטר אותם, וגם במידה והתשובה היא כן, צריך לפטר אותם על חוסר הבנה בסיסית בטלוויזיה. בכל מקרה, מישהו צריך להיות מפוטר.  

3 תגובות:

בובי אמר/ה...

הרשתות צריכות להבין שלצופים נשבר הזין מסדרות משטרה
ובמקום להעלות סדרות משטרה הם צריכים להעלות סדרות עם כוחות על גיבורי על וכו'
ועוד משהו שלא הבנתי,למה 24 בוטלה מלכתחילה?

אמיר אמר/ה...

לא השתלם כבר ל- FOX להחזיק בה כי היא ירדה ברייטינג בעונה האחרונה והרווח ממנה לא היה כמו בעונותיה הראשונות לפחות והם כנראה גם הגיעו ל"מיצוי" .

NBC באותה תקופה הייתה מעוניינת לקנות אותה, אולם לבסוף החליטה לוותר עליה .

אנונימי אמר/ה...

24 בוטלה כי היתה יקרה מדי להפקה.
בזמן ההוא פוקס שלטו בטבלאות הרייטינג והיה להם קל לוותר על הסדרה, עכשיו כשהם לא מצליחים להפיק יותר להיטים והרייטינג שלהם על הפנים, הם החליטו להחזיר את 24.