יום שלישי, 10 בספטמבר 2013

בוודאי שמתם לב ש...



HOT ממשיכה לעשות שטויות. הסדרה המקורית הטובה ביותר של HOT בשנים האחרונות הייתה "חסמב"ה דור 3". עברו יותר משנתיים וחצי מרגע סיום העונה הראשונה של הסדרה ועד לעליית העונה השנייה, זאת בוודאי כולם יודעים. הנתונים היותר מעניינים הם, שעל פי המידע שיש כרגע, העונה השנייה אמורה להכיל 13 פרקים בלבד (בניגוד לעונה הראשונה שהכילה 17 פרקים). כמו כן, שימו לב, שהסדרה שידרה 3 פרקים מדי שבוע ועתה היא תשודר בצורה לא סדירה. בשבוע שעבר, בשל חג ראש השנה, לא שודר פרק חדש, השבוע ישודר פרק חדש ולאחר מכן לא ישודרו פרקים חדשים במשך השבועיים הבאים (בשל חג הסוכות). כמה אפשר להתעלל בסדרה ? הצופים חיכו שנתיים וחצי לעונה השנייה, היה קשה לחכות עוד חודש וחצי (לאחר תקופת החגים) עד להעלאת העונה ? ההתעללות הזאת מתחילה להזכיר את ההתעללות של רשת NBC בסדרה "צ'אק".

HOT ממשיכה לזלזל בלקוחות שלה. בשבוע שעבר חגג עם ישראל את חג ראש השנה. הצופים שנשארו בבית וציפו לראות סדרה נחמדה בכדי להפיג את השעמום של החג נאלצו להתמודד עם שידורים חוזרים. נעזוב כרגע את העובדה שרשתות הברודקאסט שידרו שידורים חוזרים (צפוי), לרשת כבלים זה לא היה צריך לקרות. ואני שואל, מדוע ? אני זוכר שעד סוף שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים ב HOT היו משקיעים ומעלים לפחות מיני סדרה אחת חדשה או שתיים בכדי לבדר את הצופים. עושה רושם שב HOT לא ממש מתחשבים בצופים שלהם וחושבים שכנראה מרבית העם לא צופה בערוצים שלהם. למען האמת, אולי כדאי לוותר על השירותים של HOT, כי באמת, מה יש להם להציע ? פעם הם התהדרו בסדרות הטובות ביותר בעולם, היום הם מתהדרים בסדרות "האיכותיות" ביותר. ואני שואל, את מי הם באמת מרמים ? מישהו באמת מאמין להם ?

ערוץ 2 מוותר על הנוער. עד סוף שנות התשעים ותחילת שנות האלפים עוד ניתן היה לראות תוכניות לילדים בערוץ 2, לפחות עד שעה שש או שבע. ועתה, במבט על לוח השידורים של הערוץ (שלא שונה בהרבה מהלוח של ערוץ 10), עושה רושם שבערוץ 2 מוותרים על הנוער לחלוטין. עוד מהדורת חדשות ועוד תוכניות אקטואליה ועוד זיבולי שכל. איפה הימים, שהיו משדרים בערוץ את הסדרה "באפי קוטלת הערפדים" ? אז נכון, יש ערוצים שמיועדים לילדים, אבל עושה רושם שערוץ 2 הפך למיועד למבוגרים בלבד. שעשועונים, תוכניות אקטואליה וריאלטי הם הסדר החדש של הערוץ. ואני בכלל לא מדבר על תוכניות הבוקר, שפעם גם ניסו לדבר לילדים והיום יש תוכניות אירוח ולייף סטייל ורפואה. מגמה, שגם נראתה בתקופת החופש הגדול. ואני שואל, לא הגיע לנסות להחזיר חלק מהקהל שאבד ? לא הגיע הזמן לנסות ולהחזיר את קהל הילדים והנוער, גם אם מדובר לשעה או שעתיים ביום ?

הסדרה Camp מסתיימת מוקדם מהצפוי. התכנון המקורי של רשת NBC היה לשדר בעונה הראשונה של הסדרה 13 פרקים, אולם עושה רושם שרצון לחוד ומציאות לחוד. הסדרה עומת לסיים את העונה הראשונה שלה השבוע לאחר עשרה פרקים בלבד. בשל כך, ולאור נתוני הרייטינג הבינוניים ומטה של הסדרה, לא עושה רושם שיש לסדרה עתיד. ככל הנראה מדובר בפרק האחרון שלה. ואני אומר, החלטה צפויה וגם נכונה. כי באמת, כמה פעמים אפשר לראות את אותם פרקים שמזכירים כל כך הרבה סרטי קיץ ?

הסדרה Web Therapy מפציצה השנה בכוכבים. שימו לב לרשימת הכוכבים החלקית, אשר מגיעים השנה לעונה השלישית של הסדרה: מג ריאן, מאט לה בלנק, סטיב קארל, קארן וולקר (מ"וויל וגרייס"), דארן כריס (בליין מ"גלי"), מיי וויטמן (אמבר מהסדרה Parenthood) ועוד... רשימה מרשימה לכל הדעות. צריך לזכור שמדובר בסדרת כבלים בלי יותר מדי צופים וצריך להצדיע להפקה, אשר הצליחה להביא כל כך הרבה כוכבים לסדרה שכזאת וסביר להניח, שבלי יותר מדי כסף. כמו כן, מעניין לראות בעונה זו כיצד דארן כריס מדלם דמות של סטרייט (בניגוד לדמות ההומוסקסואל שהוא מגלם בסדרה "גלי"), כאשר הוא מנהל רומן משונה עם מיי וויטמן. לא מדובר בסדרה גדולה, אך כדאי לנסות פרק או שניים ולראות אם אתם אוהבים את סוג ההומור הזה, לפחות לפי רשימת השחקנים האורחים...

בשורות רעות ובשורות טובות למעריצי הסדרה Transporter. החדשות הרעות הן שערוץ Cinemax הודיע, כי לא יעלה לאוויר את הסדרה Transporter, שהיה שותף בהפקתה, למרות שהפקת העונה הראשונה הושלמה והיא מוכנה לעלות לאוויר, הוא לא יעלה את הסדרה עתה וגם לא בעתיד. הבשורות הטובות הן, שככל הנראה, הסדרה בכל זאת תזכה לעונה שנייה ואף תזכה לתסריטאי ראשי חדש. מתברר, שהסדרה הצליחה בצורה טובה מאד בצרפת, בקנדה ובעוד מספר מקומות ברחבי העולם. פרנק ספוטניץ' אמור להיות התסריטאי הראשי. מי שאמורים להיות אחראיים על ההפקה הם M6 הצרפתי ו HBO Canada. כריס ואנס, כוכב העונה הראשונה, עדיין מקושר לסדרה, אם כי האופציה של ההפקה עליו הסתיימה ויהיו חייבים לנסח חוזה חדש עימו.

6 סדרות מסיימות עונה השבוע, כמו כן, 4 סדרות עולות השבוע בעונות חדשות:

הסדרות שיסיימו (או סיימו) עונה השבוע:

יום שני - Mistresses.
יום רביעי - Camp, Royal Pains.
יום שישי - Rookie Blue, Burn Notice, Graceland.
כמו כן, Unforgettable שידרה ביום ראשון את הפרק האחרון שלה לעונת הקיץ (לא ברור מתי ישודרו 6 הפרקים הנותרים שהוזמנו, אם בכלל).

הסדרות שיעלו (או עלו) השבוע בעונה חדשה:

יום ראשון - Boardwalk Empire.
יום שלישי - Sons Of Anarchy, Miss Fisher’s Murder Mysteries.
יום שישי - Haven.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

CAMP-נכון היא לוקחת את הרעיונות שלה מסרטי קיץ, אך להזכירך היא סדרת קיץ, ואני לא מצליח לזכור סדרה שעסקה בנושא זה הרבה זמן - פרט אולי לhuge של abc family- ולכן היא דווקא מרעננת לדעתי... מה עדיף? עוד עיבוד מד"ב שהורס את המקור הספרותי שממנו הוא נובע, אך כמובן זוכה לרייטינג גבוה, כמו מתחת לכיפה?! או עוד סידרת משטרה קנדית קיצית שמנסה להיות רוקי בלו הבאה ו/או פלאשפוינט [שבעצמה הייתה כה המעייפת במחזור העצמי שלה] הבאה?!