יום רביעי, 4 בספטמבר 2013

פרסום: האם הסדרה הטובה ביותר בהיסטוריה של הטלוויזיה האמריקאית חוזרת ?



ג' מייקל סטרזינסקי, יוצר הסדרה "בבילון 5", שבקרוב יעלה סדרה חדשה בשם Sense8 בערוץ Netflix, רוצה ליידע את כל מי שרק אפשר שהוא רוצה שסדרת הלהיט שלו משנות התשעים תחזור למסכים בארה"ב.

הסדרה הפופולארית שודרה בין השנים 1993 ל 1998 (בתחילה היא שודרה בסינדיקציה ב PTEN ואת השנה האחרונה שלה היא שידרה ברשת TNT), ובשעה ש"בבילון 5" שודרה בשידורים חוזרים רבים במדינות שונות מאז שסיימה את שידוריה המקוריים, היא עדיין לא נראתה בטלוויזיה האמריקאית מזה זמן רב מאד בעשור האחרון. כמו כן, הסדרה נחשבת לחלק מהתרבות האמריקאית והוזכרה בין היתר בסדרה The Big Bang Theory ולאחרונה גם בסדרה Breaking Bad. בהתחשב בכך, סטרזינסקי מעודד את המעריצים להיות מעורבים כחלק מקמפיין גדול ברשת בכדי שיצרו קשר עם .Warner Bros ורשתות שונות, כאשר ההתמקדות היא ברשתות Syfy ו Chiller, בתקווה להחזיר את הסדרה לאוויר בכדי להשיג לסדרה חשיפה גדולה יותר ולאסוף מעריצים חדשים. או כפי ש JMS הודיע: "תצטרכו להתארגן ולהיות קולניים."

מדוע הניסיון להחזיר את "בבילון 5" למסכים בארה"ב ? טוב, סטרזינסקי מסביר זאת בצורה הטובה ביותר: "לעולם לא יהיה מספיק להט לייצר פרויקטים חדשים בעולם של "בבילון 5" כל עוד הסדרה המקורית יושבת על המדפים וצוברת אבק במקום מעריצים." תזה לא לחלוטין רחוקה מהמציאות. המכירה המוצלחת מאד של ה DVD של הסדרה, שההערכות המינימליות שהיו גורסות שהכניסו ל .Warner Bros מאות מיליונים של דולרים, גרמו להתעוררות בעניין בסדרה ובסופו של דבר נוצר פרויקט ישירות ל DVD, הלא הוא Babylon 5: The Lost Tales. האם חזרת הסדרה לטלוויזיה תוכל לייצר אפקט דומה ?

סטרזינסקי מוסיף: "לעוסקים בפרויקט האון ליין...מספר עובדות קשות. בשל העובדה שהסדרה "בבילון 5" לא נמצאת על המסכים בשום מקום בארה"ב, זה בלתי אפשרי עבור הסדרה להוסיף מעריצים נוספים, אולי בקצב של אחד בכל פעם (של צפייה), מחבר לחבר, או אם שמעת מספיק על הסדרה בכדי לרצות להוציא כסף עבור ה DVDs. צופים מקריים לא יכולים להיתקל בה בשעה של חיפוש בערוצים (כפי שכולם יודעים, או אם אתם לא יודעים מיד תדעו, לאחר שהסדרה Star Trek בוטלה בשל נתוני רייטינג גרועים, היא מצאה בית בסינדיקציה). ולכן, WB צריכים להיות משוכנעים לשחרר את הסדרה לכל מקום אפשרי, לרשתות כגון Syfy, Chiller או כל רשת בעלת אותם מאפיינים, שמעוניינת להרים את הכפפה ולשדר אותה. במידה וזה לא יקרה, בכנות, ומבלי שתהיה דרך נוספת להוסיף צופים חדשים, לאט לאט הסדרה תשכח. אין משהו שאני יכול לעשות או להשתתף בו, הכל תלוי עתה במעריצים."

ואני אומר, עד כמה שאני אוהב את הסדרה ואני חושב, שמדובר בסדרה הטובה ביותר בהיסטוריה האמריקאית (ובוודאי שהחשובה ביותר בשלושים השנים האחרונות), צריך לזכור מספר דברים: ראשית, סטרזינסקי ניסה לייצר 2 ספין אוף לסדרה: Babylon 5: Crusade, שעלתה לאוויר בשנת 1999 ושרדה למשך 13 פרקים בלבד, משום שהבוסים ברשת TNT ניסו להכתיב ל JMS מה לעשות והוא לא הסכים שיתערבו לו מבחינה אומנותית, וכן Babylon 5: The Legend of the Rangers, אשר עלתה כפיילוט בשנת 2002 בערוץ Syfy (אז הוא נקרא Sci Fi), אך בשל הטיפשות של המנהלים ברשת Syfy (יותר קל לקרוא לערוץ כך) הפיילוט שודר אל מול הסופרבול, צבר נתוני רייטינג גרועים ולכן לא אושר לסדרה. ולבסוף, Babylon 5: The Lost Tales, שיצא בשנת 2007 היה אכזבה גדולה מבחינה קריאטיבית, בעיקר משום שמבחינה תקציבית הוא היה מוגבל מאד. ולכן, לא ברור עד כמה סטרזינסקי באמת מעוניין לפתח סיפורים נוספים בעולם של הסדרה (בשנת 2008 הוא הודיע שהוא לא מעוניין לעשות זאת, אלא אם יהיה לו תקציב גדול) או בכדי לקבל כסף נוסף מתגמולים של השידורים חוזרים. כי בסופו של דבר צריך לזכור, שעברו 15 שנה מאז שהסדרה המקורית ירדה מהאוויר (14 מאז שהספין אוף ירד), שלשה שחקנים מהקאסט המקורי (ריצ'ארד ביגס, אנדריאס קטסולאס וג'ף קונווי) כבר מתים ושאר חברי הצוות הזדקנו מאד, כך שפרט לפיתוח רעיון חדש לחלוטין באותו עולם, עם שחקנים חדשים, פרויקט שיהווה סיכון גדול, קשה לראות את סטרזינסקי מחזיר את הסדרה לחיים, לפחות כפי שהמעריצים מכירים אותה.

אבל אתם יודעים מה ? בכל זאת הייתי מתיישב לראות כל פרויקט שמקושר לסדרה ומשתי סיבות. הסיבה הראשונה היא, שמדובר בעולם הפנטסטי של "בבילון 5" והסיבה השנייה היא, שסביר להניח שסטרזינסקי יכתוב את התסריט ומדובר באחד התסריטאים הגדולים ביותר בתעשיית הסרטים והסדרות האמריקאיים. אז, עד כמה שהסיכוי קטן, תמיד חייבים להאמין, לא ?
 

אין תגובות: