יום רביעי, 11 בספטמבר 2013

פינת D1D1 רואה סרטים.

Iron Man 3 - איירון מן 3 - כן, הגיע הסרט השלישי בסדרת הסרטים של איירון מן בכיכובם של רוברט דאוני ג'וניור וגוונית' פלטרו. בסרט זה איירון מן נאלץ להיאבק במדען בשם קיליאן (גיא פירס), אשר ממציא טרוריסט עולמי בשם "המנדרין" (בן קינגסלי) מתוך רצון לחסל את נשיא ארה"ב ולהמליך במקומו את סגן הנשיא שיעשה כדברו. לשם כך, הוא מסתייע בעבודתה של מדענית בשם מאיה הנסן (רבקה הול), אשר עובדת על חידוש תאים, אך יש לכך תופעות לוואי של התחממות יתר ולעיתים אנשים נוטים להתפוצץ לאחר שקיבלו את הזריקות ששינו ה D.N.A שלהם. בתחילה קיליאן רוצה את עזרתו של סטארק (דאוני) בכדי לייצב את מצב אנשיו, ולשם כך הוא חוטף את פפר (פלטרו), אך בסופו של דבר מחליט שהוא לא זקוק לו.

מדובר בסרט השלישי בסדרה, וככל הנראה גם הסרט שחותם את הסדרה, משום שבסוף הסרט מנסים לסגור אותו כמעט מכל הקצוות ולהשאיר רק פתח לסרטי "הנוקמים". בדרך כלל, בהפקה מנסים שהסרט השלישי והמסכם של הסדרה יהיה הטוב ביותר, כפי שהיה (לפי דעתי) הסרט השלישי בסדרת סרטי באטמן, אולם בסרט זה נראה שמתאמצים יותר מדי. יש יותר מדי מכונות, יותר מדי אפקטים, יותר מדי ניסיונות להומור שלא בדיוק מצחיק, יותר מדי אקשן (אפילו פפר בסוף הסרט נלחמת), אבל התסריט של הסרט סובל מכך מכה די אנושה. הרגעים הכי טובים של הסרט היו דווקא כאשר סטארק נמצא בחברת ילד, אשר מסייע לו לאחר שניסו לחסל אותו, אך לצער הצופים, מספר הסצינות הללו קטן מאד ובהפקה פנו יותר לכיוון האקשן. גם בבאטמן יש אקשן, אך לפחות בסרטים הללו ניתן לראות כיצד התסריט מסייע לפעולות האקשן ובשל כך גם מעלה את הרמה שלו בסיכום הכללי. דרך אגב, היווצרות דמותו של קיליאן דומה מאד להיווצרות דמותו של The Riddler מסדרת הסרטים הקודמת של באטמן, צפו בסרט
(Batman Forever) בכיכובו של ואל קילמר (1995) ותבינו על מה אני מדבר.

אז, לראות או לא לראות ?

אם אתם חובבים של הז'אנר ואין לכם משהו אחר לצפות בו, אפשר לצפות בסרט, עבורי מדובר יותר ברעש וצלצולים, מאשר בסרט טוב. לא מדובר בבזבוז זמן, אך גם לא יקרה אם תדלגו עליו, אולם הרשו לי לנחש שהצופים שצפו בשני הסרטים הראשונים לא יפספסו גם הסרט הזה. דרך אגב, ניתן לראות ירידה באיכות הסרטים בסדרה מסרט לסרט, כאשר הסרט הראשון היה, ללא ספק, גם הטוב ביותר.


 Star Trek: Into Darkness - סטארטרק: הטויב שבתוכנו - הסרט השני בסדרת הסרטים ובסרט זה האויב של קירק, ספוק, אוהרה ושאר החבורה הוא קאן (בנדיקט קממברץ), חייל שהונדס על גנטית והיה בהקפאה במשך 300 שנה, כאשר הוא מופשר על ידי אדמירל מרקוס (פיטר וולר), שבתו קרול (אליס איב) מתגנבת לסיפון האנטרפרייז, הוא מגלה שניצלו אותו ולכן הוא יוצא למחמה נגד הצי ומחסל אנשים מתוך שכבת הפיקוד. קירק ממונה על חיסולו, אך הוא מגלה שהאמת היא לא בדיוק מה שסיפרו לו ולכן נוקט בשורת צעדים אשר מסכנת אותו ואת הצוות שלו בצורה שהוא צריך לקבל את אחת ההחלטות הקשות בחייו.

בתור סרט המשך מדובר בסרט לא רע בכלל עם קטעי אקשן רבים ולא יותר מדי אפקטים, עובדה שמאפשרת לצופה ליהנות יותר מהתסריט ופחות ממה שמסביב. הבעיה בסרטים מהסוג הנ"ל היא, שמנסים יותר מדי ללמד מוסר השכל, ובסרט זה מדובר בהבנה של ספוק את יצר הנקמה, האהבה והחברות של בני האדם ואילו במקרה של קירק מוסר ההשכל הוא שקירק מגלה את מושג הענווה בצורה הקשה ביותר. כל מי שראה סרט אחד בחייו מבין, שכאשר העלו את הרעיונות בתחילת הסרט זה מה שעומד לקרות לקראת סופו ולכן גם הסוף הכביכול מפתיע לא כל כך מפתיע.

בגזרת השחקנים, קיימת בעיה עם הליהוק של כריס פיין בתור קירק. בסרט הראשון קירק אמור היה להיות ילד מגודל, אולם ככל שסדרת הסרטים תתקדם הוא אמור להיות מיושב בדעתו ועד עתה הוא הוכיח בקריירה שלו שהוא עדיין לא נמצא באותה נקודה. מצד שני, בנדיקט קמבברץ הוכיח שוב, שהוא נמצא בליגה של הגדולים מבחינת משחק ושההצלחה שלו בסדרה Sherlock היא לא מקרית.

אז, לראות או לא לראות ?

לראות, מדובר בסרט אקשן טוב, למרות שעדיין לא באותה רמה של הסרט הראשון, ששם דגש בעיקר על הטקסט (וזה חידוש מרענן בנוגע לסרטי האקשן של העת האחרונה). גם צופים שלא כל כך אוהבים סרטי מדע בידיוני יוכלו ליהנות ממנו, אם כי לפי דעתי במידה ולא עשו זאת עדיף לראות את הסרט הראשון ורק אז את הסרט השני בכדי להבין את הדינמיקה של הדמויות.



 Now You See Me - האשליה - ארבעה קוסמים: ג' דניאל אטלס (ג'סי אייזנברג), מריט מקינלי (וודי הארלסון), הנלי ריבס (איסלה פישר) וג'ק ויילר (דייב פרנקו) מקבלים קלף מסתורי, שמזמין אותם לדירה ומכנס אותם לקבוצה אחת. רק אטלס וריבס מכירים אחד את השני מאחר והיא הייתה העוזרת שלו והיא עדיין מאוהבת בו, למרות שהיא לא מפגינה זאת. שנה לאחר מכן, הארבעה מדהימים את כל העולם כ"ארבעת הפרשים" ומבצעים קסמים ברמה שלא נראתה עד אז, אך הם גם גונבים כסף מכל מקום בו הם מבצעים קסם גדול. ה F.B.I דולק אחריהם על ידי הסוכן דילן רודס (מארק רפאלו) ואליו מצטרפת סוכנת אינטרפול צעירה ויפיפיה, אשר נדחפת לחקירה, אלמה דריי (אמילי לורנט). כמו כן, קוסם לשעבר, אשר מגלה כיצד קסמים בוצעו, תדאוס ברדלי (מורגן פרימן), לוקח על עצמו את המטלה לחשוף את הקסמים שלהם. מתברר, שקיים מניע למעשי הקוסמים...

לגבי הניתוח של הסרט:

הרעיון - מבריק.
התסריט - קולח וזורם לאורך 120 הדקות שלו.
הביצוע, צילום, עריכה ובימוי - ללא דופי.
ליהוק השחקנים - מושלם.

אז, לראות או לא לראות ?

לרוץ ולראות !!!
אחד הסרטים הגדולים ביותר של העשור האחרון. כך צריך להיראות סרט. שווה כל דקת צפייה.

 

3 תגובות:

קובי אמר/ה...

אחד הסרטים הטובים ביותר של העשור האחרון?
שמע סרט מאוד נחמד,ובאמת יפה לראות סרט עם רעיון חדש ולא ממחוזר,אבל הסיום לפי דעתי היה די מגוחך ובעיקר מאכזב.
הסרט התחיל מצויין אבל נחלש מאוד מהאמצע עד הסוף.
אגב,הודיעו שיעשו סרט שני.

אנונימי אמר/ה...

סטאר טרק סרט בינוני ואפילו קצת משעמם. מסכימה שהליהוק של פיין בסרט הזה הופך לכבד מדי. הוא לא מצליח לסחוב סרט כגיבור.
בנדיקט לעומת זאת שחקן ענק.

אלי אמר/ה...

לטעמי "האשליה" יומרני ולוקה; התסריט מקוטע, העריכה זוועה... נהניתי יותר גם באיירון מן 3 וגם בסטארטרק.