יום שני, 16 בספטמבר 2013

בוודאי שמתם לב ש...



הסדרה Under The Dome איבדה גובה בנתוני הרייטינג בשבוע שעבר. הסדרה צנחה מ 2.7 ל 2.1 נק' מדד ולכאורה ללא סיבה נראית לעין. ערוצי הברודקאסט לא שידרו משדר שגנב לסדרה את ההצגה. מבט על תוכניות הכבלים מגלה תמונה שונה. ערוץ LESPN שידר משחק פוטבול בין רדסקינס לאיגלס ומשחק זה הניב 6.6 נק' מדד והמשדר שלאחר המשחק הניב 5.0 נק' מדד  !!! אין כמעט ספק שהנתונים הללו היו הגורמים לצניחה בנתוני הסדרה הפופולארית של רשת CBS, אשר גם הייתה הסדרה הפופולארית ביותר של שידורי הקיץ בטלוויזיה האמריקאית. מדובר בנתון מעניין, משום שבדרך כלל רשתות הכבלים הן ששולטות בשידורי הקיץ בטלוויזיה האמריקאית. ואני שואל, האם המגמה עומדת להשתנות בשנה הבאה ?

הסדרה Boardwalk Empire חזרה מחופשה עם חדשות טובות ורעות. החדשות הטובות הן, שהסדרה עדיין הניבה נתונים טובים של 2.376 מיליון צופים בפרק הראשון של העונה הרביעית. מדובר בנתונים טובים מאד, למרות שהסדרה הניבה בפרק זה רק 0.9 נק' מדד (עבור חברות הכבלים הנתון המשמעותי יותר הוא מספר הצופים הכללי). החדשות הרעות הן, שמדובר באיבוד קהל משמעותי בהשוואה לנתוני פרק הפתיחה של העונה השלישית, אשר הניב 2.89 מיליון צופים והפרק הראשון של העונה השנייה, אשר הניב 2.91 מיליון צופים (הפרק הראשון של הסדרה הניב 4.81 מיליון צופים). מעניין יהיה לעקוב אחר נתוני הרייטינג של הסדרה ולראות אם שיאה של הסדרה מאחוריה לפחות מבחינת נתוני הרייטינג, משום שמבחינה קריאטיבית עובדה זו היא כבר מזמן עובדה מוגמרת.

הסדרה Sons Of Anarchy שוברת שיאים. פרק הפתיחה של העונה הביא למסכים 5.869 מיליון צופים ולא פחות מכך 3.1 נק' מדד !!! מדובר בשיא צפייה עבור הסדרה, שפרק פתיחת העונה החמישית שלה הניב 5.37 מיליון צופים בלבד. מי אמר שלא ניתן להצליח בטלוויזיה האמריקאית ? נתוני הקיץ של Under The Dome,
 True Blood ועתה גם Sons Of Anarchy מוכיחים, שאפשר לעשות זאת ו The Walking Dead תוכיח זאת שוב בקרוב מאד. אולי המסקנה היא, שהמוצרים שהטלוויזיה האמריקאית מספקת לא מספיק טובים ? אולי המצב השתנה ורשתות הברודקאסט צריכות ללכת בעקבות רשתות הכבלים ? לפחות עד כמה שהן יכולות, כאשר האלימות והסקס חייבים להיות מעודנים אצלן, אך לפחות בנושאים שהן מטפלות בהן. אולי יותר על טבעי ומדע בדיוני ופחות סדרות משטרה ? מעניין יהיה לראות את המצב בעוד שנתיים, כאשר ננתח כיצד נהגו רשתות הברודקאסט והאם הפעולות שלהן הצליחו. עצה שלי ? הסיכוי לכך קטן.

הסדרה Bad Education רושמת עלייה. שני פרקי הפתיחה של העונה השנייה של הקומדיה הבריטית הנהדרת הניבו 832 אלף צופים ו 4.6 נק' מדד. מדובר בעלייה קטנה לעומת פרק פתיחת הסדרה, אשר הניב 830 אלף צופים ו 4.3 נק' מדד. המסקנה ? הסדרה שומרת על כוחה וגם מצליחה לשדרג את עצמה מעט. מדבר בנתונים טובים מאד לסדרה המשודרת ב BBC3.

הסדרה Rookie Blue "מאבדת את הצפון". הגיע הזמן לומר זאת בפה מלא, הסדרה, שהייתה דווקא אופרת סבון סבירה בתחילת דרכה, בעונתה הרביעית כבר גמורה מבחינה קריאטיבית. כיצד ניתן להבחין בכך ? יש מספר אלמנטים שבהם התסריטאים שוברים מחסום קריאטיבי. אחד מהם הוא הפיכת דמות להומוסקסואלית או לסבית. בעונה הרביעית זה קרה לדמות של גייל פאק (שרלוט סאליבן), כאשר סידרו לה רומן עם הולי מהמעבדה הפלילית של המשטרה. ואני אומר, אני מבין שמדובר באופרת סבון, אבל באמת ? נגמרו העלילות ? ואתם יודעים מה הנתון העצוב ? שיוצרי הסדרה טענו בתום העונה השלישית שהם מעוניינים לנסות רומן שכזה. כלומר, לא שהדמות הייתה אמורה להגיע לנקודה הזאת, אלא שהם רצו לנסות אלמנט שלא היה עד כה לסדרה. בכל פעם שאני כותב על הנושא הזה אני מתפלא מחדש, כיצד השדולות של הקהילה ההומולסבית לא מתרעמות על האקט הזה. מדובר בניצול ציני למען רייטינג בלבד. הקהילה הנ"ל מזדרזת לצאת נגד כל אמרה שלילית נגדה (ובצדק), אבל שימוש ציני שכזה שעושים בהם עובר לידם כאילו לא קורה כלום. מה, הם עד כדי כך טיפשים שהם לא מבינים שמנצלים אותם ושהצגת רומן שכזה בטלוויזיה כבר לא עובד לטובתם ולא משרת את המטרות שלהם ?

הסדרה The Nine Lives Of Chloe King לא תזכה לסרט טלוויזיה. כזכור, הסדרה בוטלה לאחר עשרה פרקים בלבד בקיץ 2011, אך בתחילת שנת 2012 יצאה הודעה שברשת ABC Family מתכננים לסדרה סרט טלוויזיה בן שעה וחצי. תקוות לחוד ומציאות. ככל שעברו הימים ולא התקבלו ידיעות חדשות לגבי הסדרה הסיכויים שהסרט עמד לקרום עור וגידים פחתו. בשבוע שעבר הסיכוי ירד לאפס לאחר שברשת החליטו לפרסם ברשת את התסריט לסרט הטלוויזיה בכדי שהמעריצים (הבודדים ?) של הסדרה יוכלו לקבל סגירת מעגל. התסריט אכן עלה ביום שישי לרשת וניתן להורדה או לצפייה. מצד אחד, הצופים אכן מקבלים סגירת מעגל, אך מצד שני פרסום התסריט קובע שהוא לא יופק. ואני שואל, אנשים עדיין זוכרים את הסדרה ? ואם כן, האם הם מאוכזבים או שמחים ?

נמצאה מחליפה לגל גדות ? שחקנית חדשה מצטרפת לסדרת הסרטים המצליחה "מהיר ועצבני" לסרט השביעי שלה. מדובר בשחקנית נטלי עימנואל (Game Of Thrones, בתמונה), אשר ככל הנראה תצטרף לחבורה של דום (וין דיזל). הסרט השביעי אמור להציג את איאן שואו (ג'ייסון סת'אתם), אשר יוצא לנקמה בחבורה של דום, לאחר שאלו חיסלו את אחיו בסוף הסרט השישי. שם נוסף שמוזכר ביחס לסרט הזה הוא קורט ראסל, אך השתתפותו לא אומתה עדיין בצורה רשמית. דרך אגב, הסרט השישי בסדרה היה גם הרווחי ביותר עם הכנסות של 238 מיליון דולר. תאריך היציאה של הסרט הוא 11 ביוני 2014. ואני שואל, אתם מחכים לסרט הזה ?

2 סדרות מסיימות (או סיימו) עונה השבוע, כמו כן, 10 תכניות עולות (או עלו) השבוע בעונות חדשות:

הסדרות שיסיימו (או סיימו) עונה השבוע:

יום ראשון - The Newsroom.
יום שני - Under The Dome.


התכניות שיעלו (או עלו) השבוע בעונה חדשה:

יום שני -  Dancing WithThe Stars, Bones, Sleepy Hollow.
יום שלישי - Dads, Brooklyn Nine-Nine, New Girl, The Mindy Project.
יום רביעי - Survivor.
יום שישי - Last Man Standing, The Neighbors.

2 תגובות:

אסף אמר/ה...

מספר הערות:
1. שידורי הפוטבול, במיוחד בשבועות הראשונים והאחרונים של העונה, משפיעים על הרייטינג של ימי ראשון ושני. בשבוע שעבר, שהיה השבוע הראשון של העונה (ולכן הרעב הגדול של הצופים), שובץ ליום שני (המשחק המרכזי) משחק לא מאוד אטרקטיבי, ועם זאת הוא משך צופים רבים מאוד. באמת מעניין מה יקרה בהמשך, ובמיוחד מה תהיה ההשפעה על סדרות חדשות ביום הזה (סליפי הולו של FOX שעולה כבר היום, למשל, ו-the blacklist בשבוע הבא)
2. הסבר הגיוני לירידה של boardwalk empire הוא העונה השלישית הפחות טובה. בעוד שסיום העונה השנייה היה משמעותי, ויצר אצל הצופים ציפייה להמשך, העונה השלישית היתה בעייתית והציגה סיפור מתמשך פחות מעניין ומורכב. סיום העונה לא הכיל יותר מדי קצוות פתוחים, ואני מניח שזה גרם לנטישה קלה מצד הצופים. נתון חשוב נוסף לגבי הסדרה - עונת הפוטבול שנפתחה ביום ראשון.
3. מעניין יהיה לראות אם Sons of Anarchy, שבעונה שעברה היוותה גורם משמעותי בימי שלישי, תמשיך בכל גם העונה. הפרק הראשון שודר שבוע-שבועיים לפני עליית הלוחות של הרשתות, כך שבסיס הצופים הספיק לחזור לסדרה. ימי שלישי, שגם כך מכילים כמה סדרות חזקות (בעיקר ב-CBS: גם person of interest וגם NCIS) או מבטיחות (הסדרה של ג'וס וודון וברוקלין 99), הופכים למעניינים מאוד...

techtik אמר/ה...

אף אחד לא מחכה להמשך של קלואי קינג, סדרה מיותרת.

אבל אני לא יכול להמשיך לחכות לסרט ה7 של מהיר ועצבני!!