יום רביעי, 25 בספטמבר 2013

שלב סיכום עונה: Hawaii Five-O, עונה שלישית: ירידה דרסטית.



את הביקורת על העונה השלישית של הסדרה Hawaii Five-O אחל בוידוי קטן: לא יצא לי לראות פרק אחד של העונה עד לפני מספר ימים. במהלך העונה צפיתי בנתוני הרייטינג של הסדרה והרמתי גבה. בשתי העונות הראשונות של הסדרה היא הניבה נתונים טובים ולעיתים טובים מאד. יתרה מכך, במרבית מהשבועות הסדרה גם ניצחה את שעת השידור שלה אל מול הסדרות של רשת NBC ו ABC. ואולם, בעונה שעברה, חל מהפך גדול והסדרה איבדה גובה במהירות, איבדה את הבכורה בשעת השידור של יום שני בשעה עשר בערב ובמספר שבועות גם הידרדרה למקום האחרון, כאשר Castle מצאה את עצמה מעליה. כאשר ניסיתי להבין את פשר הירידה בנתוני הרייטינג הרעיון הראשון שעלה במוחי היה שרשת NBC העלתה ערב מנצח עם The Voice, אשר הצליח לנצח עבורה גם שעת השידור של השעה עשר בערב עם הסדרה Revolution. עתה, לאחר שצפיתי בעונה כולה הגעתי למסקנה שייתכן שהערב של NBC אולי השפיע על הירידה בנתוני הסדרה של רשת CBS, אולם, לפי דעתי, תרמה לכך באופן בולט הירידה הדרסטית באיכות של הסדרה.

החדשות שהגיעו מכיוון ההפקה של הסדרה The Mentalist לאחר חמש עונות בישרו שבהפקה עומדים במהלך העונה השישית לחשוף את זהותו של "רד ג'ון" ומיד החלו להישמע הדעות, שאולי עדיף לסיים בתום העונה את הסדרה לאחר שהסיפור יגיע לסיומו. כאשר הרעיון הועלה בפניי טענתי שעדיף לחכות ולראות כיצד בהפקת הסדרה יתמודדו עם הנושא ואז לקבוע. הפקת Hawaii Five-O נאלצה להתמודד עם אותה דילמה, כאשר בתום העונה השנייה הסתיים המצוד אחר פושע העל וו פאט. לצערי, בהפקה התמודדו עם הבעיה בצורה גרועה.

לפי דעתי, בהפקה היו חייבים להיות מודעים לכך, שהצופים יצפו לשתי אפשרויות סבירות. אפשרות אחת היא, שוו פאט יברח מבית הסוהר ויאיים שוב על חבורת השוטרים של האי. אפשרות שנייה הייתה, שבהפקה יפתחו סיפור מסגרת חדש לסדרה. בפועל, מה שהצופים קיבלו על המסך הוא עירוב גרוע של שתי האפשרויות. וו פאט אכן ברח, אולם הוא כבר לא היה אותו פושע על שראינו בשתי העונות הקודמות, ואילו הסיפור החדש שהצופים קיבלו היה אודות המיסתורין שאפף את אימו של סטיב מקגארת', מי שהרגה את אביו של וו פאט, אך כשהלה ניצב מולה והייתה לה אפשרות לחסל אותו היא נתנה לו לברוח, למרות שהוא אמור לרצות לחסל אותה.

הסיפור על דוריס (קריסטין לאהטי), אימו של מקגארת', היה עלוב, משעמם ואפילו לא מעניין. בהפקה יכלו לחשוב על סיפור אחר, משום שעבור (לפחות) חלק מהצופים הוא היה קשה לצפייה. וניתן היה לדלג עליו, בוודאי לאחר ניפוח הדמות של האחראית למותו של וו פאט. אז גילינו, שהיא עבדה ב C.I.A, אז מה ?

כמו כן, במידה ובהפקה החליטו ליצור את סיפור הכלאיים הנ"ל, ציפיתי שלפחות ינסו לעסוק בו באופן אינטנסיבי יותר מאשר עסקו בסיפור המסגרת בשתי העונות הראשונות, אך בהפקה לא סטו מדרכם ובתום 24 הפרקים של העונה ניתן אולי לספור 180 דקות בלבד (בערך) שעסקו בכך. זו הייתה טעות, משום שהצופים חשים בוואקום שנוצר בשל כך והפרקים לא מספיק איכותיים בעונה זו בכדי לעמוד בפני עצמם. גם בקטגוריה הזאת חלה ירידה גדולה מאד. מרבית הסיפורים היו משעממים וניכר שבהפקה ניסו לרענן את השורות וליצור פרקים מיוחדים, כאשר חלק מהפרקים מתחילים מהסוף ואז חוזרים להתחלה עד לאותה נקודה של תחילת הפרק, או שבאחד הפרקים מתלווה כתבת תוכניות אירוח אל הצוות ומעניקה זווית אחרת לסיפור. בפועל, מדובר בניסיונות החייאה לסדרה שעושה רושם שלא נעה קדימה, אלא צועדת לאחור  מבחינת איכות התסריט שלה.

בקרב השחקנים, שני שחקנים מחייבים התעכבות. ראשית, סקוט קאן, אשר מגלם את דמותו של דני "דאנו" וויליאמס. כמעט מראשית העונה עושה רושם, שהשחקן משחק בחוסר חשק. נכון, הדמות שלו אמורה להיות בעלת חוסר חשק להיות על האי, אולם ניכר הבדל בצורת משחקו מהעונות הראשונות לשלישית. חוסר החשק של הדמות הפך לחוסר החשק של השחקן. האם הדמות הדביקה את השחקן ? קשה לומר, אבל עובדה זו מעיקה על הצפייה בו.

שחקנית, אשר קיבלה שדרוג בעונה זו משחקנית אורחת מתמשכת לחלק מהקאסט הראשי הייתה מישל בורת', שמגלמת את דמותה של קתרין רולינס. הבעיה לגביה שצרמה מאד הייתה שעשו לה את אותה "חניכה", שעשו לגרייס פארק (קונו) בעונה הראשונה, כאשר בכל הזדמנות הראו את גופה החטוב בבגד ים. כך, בעונה השלישית הצופים ראו את מישל בלפחות 4 בגדי ים ביקיני שונים ולעיתים, כאשר היא רטובה, בכדי להראות אותה בתנוחות סקסיות יותר. אבל, איך הצופים אמורים לקחת את הדמות שלה ברצינות לאחר צילומים שכאלה ? באחד הפרקים היא ליוותה את סטיב למשימה אישית בצפון קוריאה וזה נראה די מגוחך. נכון, למישל יש גוף חטוב מאד (מאד, מאד, מאד), אבל צריך לחשוב מה גישה שכזאת עושה לדמות שלה.

הנתון המעניין הוא, שבניגוד ל"חניכה" שעשו לדמות של מישל בורת', דווקא הדמות של קונו התבגרה והיא ניהלה מערכת יחסים מעניינת מאד עם אדם, אשר משפחתו הייתה חלק מהיאקוזה (המאפיה היפנית) והנאמנות שלו לא הייתה ברורה, במיוחד לאחר שאחיו מייקל משוחרר מהכלא ודוחף לכיוון חזרה המשפחה לזרועות היאקוזה, בניגוד לאדם, שרוצה להפוך את החברות שלו ללגיטימיות. סיפור מעניין, רק חבל שעסקו בו מעט במהלך העונה כולה. כמו כן, צריך לשים לב, שפרט לפרק אחד, בעונה זו הסתיימו הצילומים של גרייס פארק בביקיני. כנראה, בכדי להפוך את הדמות שלה לעמוקה יותר.

כאשר מביטים על העונה השלישית של Hawaii Five-O, חייבים להתייחס גם לסיום העונה. עושה רושם, שבניגוד לעונות קודמות, פרק סיום העונה לא הסתיים כקליף האנגר, אלא יותר שימש כפרק סיום סדרה אפשרי. דני התאחד עם גבי, חברה שלו (רייסר), קונו עוזבת את היחידה עם אדם שירד למחתרת לאחר שרצח את אחיו בכדי להגן על קונו, צ'ין הו קלי מצא לו אישה חדשה לאחר שמאליה, אשתו, נרצחה על ידי פרנק דלאנו, שוטר מושחת. שם האישה הוא לילאני (לינדזי פרייס). וו פאט בחזרה בכלא, לאחר שחלק מגופו רווי כווית. נכון, נפתח פתח להמשך הסיפור, כאשר עדיין לא ברור מדוע אמו של סטיב חסה על חייו של וו פאט ומיהם האנשים שבאים לרצוח את וו פאט בכלא, אך במידה והסדרה הייתה מסתיימת לאחר פרק זה (אפשרות ריאלית לאור נתוני הרייטינג הגרועים של העונה), הצופים היו יכולים להיות מרוצים (בערך).

אז, לראות או לא לראות ?

אפשר לדלג על העונה. מדובר באכזבה גדולה מאד ובעונה שאיכותה ירודה מאד מכל הבחינות: סיפור מסגרת משעמם, תסריט ירוד, אשר לא מסופר בצורה נכונה, סימנים ברורים לכך שהתסריטאים "תקועים" מבחינה קריאטיבית, וכמו כן, קיימות בעיות לגבי חלק מהקאסט הראשי. לא ברור מדוע ניתנה לעונה 24 פרקים. נכון לעכשיו לעונה הרביעית של הסדרה הוזמנו 22 פרקים, לפי דעתי, היה ראוי לצמצם זאת מעט לכיוון 18 פרקים ואז לחשוב שוב באם מעוניינים להעניק לה פרקים נוספים, משום שעל פי העונה השלישית, למפיקים צפויה עבודה גדולה מאד בכדי להחזיר את הסדרה למסלול. אחת האפשרויות היא, להחזיר את קלייר ואן דר בום כרייצ'ל אדוארדס, אשתו לשעבר של דני. אבל היי, זו רק הצעה וכמובן, שזה לא אמור להספיק, אך צריך להתחיל מנקודה כלשהיא, לא ?

4 תגובות:

Unknown אמר/ה...

אתה בהחלט צודק ! הפסקתי לצפות בשאר העונה השלישית. אם תמשיך באותו קו זה יהיה סופה של ידידות נפלאה...

אנונימי אמר/ה...

צודק לגמרי. פשוט עונה גרועה.
חוץ מהפרק על התאומים, ורק בחלקים שקורים בניו-יורק, לא בהוואי, שהיו גאוניים, הכל היה ממש משעמם.
זה כאילו התסריטאים שלהם פשוט לא טובים.

באסה.

Unknown אמר/ה...

סדרה מדהימה כל מה שאמרתם זה שטוית לא ראיתי סדרה כזו בחיי אין יפה ממנה בפרט אני משוגע על סטיב הוא פשוט מלך

Unknown אמר/ה...

סדרה מדהימה כל מה שאמרתם זה שטוית לא ראיתי סדרה כזו בחיי אין יפה ממנה בפרט אני משוגע על סטיב הוא פשוט מלך