יום ראשון, 22 בספטמבר 2013

פינת המענה לקוראים, והשבוע: שובר שורות, סליפי הולו, ברוקלין 9-9, המתים המהלכים, מתחת לבועה, גרים, השמיניה ועוד...

נתחיל עם שאלה מיוסי:

רציתי לדעת מה אתה חושב על שובר שורות ? ועל העונה ה - 5 חלק שני שלה ?
ותעשה סיכום עונה לעונה ה - 5 שלה ?



תגובה:

לצערך, לא התחברתי לסדרה, זנחתי אותה לאחר פרקים בודדים ולא חזרתי לצפות בה. לכן, אני גם לא יכול לחוות את דעתי לגבי העונה האחרונה שלה. בוודאי שלא אסכם את העונה כולה.

השאלה הבאה מתייחסת לסדרה שזה עתה ברשת FOX:

מאוד נהנתי מהפיילוט של סליפי הולו.
איזה כיף! פוקס חזרו לעצמם, לסדרות עם גוון על טבעי..
העלילה לא ממש הגיונית ודי דמיונית,(מזכיר עלילה של אנימה) אבל כיפית, עם הומור, אקשן, ואפקטים ממש חזקים.
מה דעתך על הפיילוט?



תגובה:

צפיתי בפיילוט ויש לי כיוון כללי של ביקורת. אני מעוניין לצפות בפרק אחד או שניים נוספים בכדי לגבש דעה מלאה לגביה ואז גם אחווה את דעתי בפומבי. נכון לעכשיו, ראיתי שיש לה מעלות אולם גם חסרונות בולטים מאד, בעיקר מבניים.

עתה, צמד שאלות:

1. הסדרה כוח המחץ מכילה אפקטים ואקשן מטורף באיכות של סרט האם היא הסדרה היקרה בהיסטוריה?

2. כאחד שאהב בצורה מטורפת את נימלטים ואבודים יש לך המלצה על עוד סדרות שלי בסגנון(חשוב שיהיה להם תרגום ברשת)



תגובה:

1. על איזו סדרה בדיוק מדובר ? הסדרה המצוירת ? משנת 1985 או משנת 2010 ? כי לא ידוע לי על סדרה אחרת. על איזה אפקטים מדובר ?

2. מלבד 24, אין סדרה באותו סגנון ששרדה זמן רב. לפחות לא עד כמה שאני זוכר.

נעבור לבקשה:

היי D1D1,
קודם כל אני אוהבת את הבלוג!
שנית, רציתי לבקש ממך המלצה לסדרות ששודרו החל משנת 2000, אם זה משודר עכשיו שיש לה החל מ-6 עונות, לא מיני סדרות, לא סדרות אנימציה, לא סדרות מד"ב בסגנון דוקטור הו (אם זה מד"ב בסגנון צ'אק אז אין בעיה), לא סדרות שמתרחשות בזמן עתיק כלשהו, עדיפות לסדרות שיש להן תרגום בעברית (לפחות למעל לחצי מהסדרה) ושלא תיהיה סדרה בריטית כי המבטא הורג אותי.
סליחה על החפירה!
אגב, ראיתי מעל ל-100 סדרות אז מקווה שתמליץ לי על משהו שעוד לא ראיתי.
חג סוכות מהנה.



תגובה:

ראשית, חג שמח.

לשאלתך, ניתן לציין את:

Dexter
Castle (נכנסת השנה לעונה השישית)
The Mentalist (נכנסת לעונה השישית)
Burn Notice
Psych
Rush (סדרת משטרה אוסטראלית)
Californication
Kyle XY
Monk
Alias
Underbelly (העונות הראשונות של דרמת הפשע האוסטראלית היו מעולות, אבל צריך לאהוב את הז'אנר)

אנא, צייני אם תנסי לפחות את אחת מהן (או שראית את כולן)

נחזור לשאלה על סדרות חדשות של רשת FOX:

D1D1 האם אתה רואה סיכוי לשיפור ברייטינג של ברוקלין הקורעת? אאל"ט היא מיוצרי פארקים ET. AL ובסגנון המשרד שמרוב שהן מתוחכמות הן לא מצחיקות- ואילו היא פשוט מצחיקה ולעניין... יש לה תחרות בכלל? כי רוב הסדרות לא שודרו כמעט והיא עלתה מוקדם
תודה וחג שמח!



תגובה:

לצערי, התשובה היא: לא. אני חוזה לקומדיה דווקא ירידה. אם היא תחזיק מעמד מעל 2.0 נק' מדד זה יהיה הישג, אבל זה יהיה קשה. מאד.

ועתה, מקבץ שאלות:

1. מתי ייצא הספין אוף של המתים המהלכים?

2. מה דעתך על under the dome?

3. מה הסרטים האהובים עליך?



תגובה:

1. זה עדיין בשלבי תכנון ולא ברור מתי אם בכלל היא תעלה לאוויר.

2. עדיין לא צפיתי בה, נראה לי שיהיה לי זמן רק לקראת סוף השנה האזרחית, במידה והבלוג יישאר באוויר עד אז אדווח את דעתי עליה.

3. לאחרונה ציינתי שהסרטים שאהבתי בשנים האחרונות היו "האשליה" ו"עלייתו של האביר האפל" (באטמן 3),אהבתי גם סרטים כגון פרסי ג'קסון ושחק אותה סמארט. סרט ישן יותר שאהבתי היה גם "המלאך" משנת 1999 בכיכובם של ואל קילמר ואליזבת שואו. סרטים נוספים ישנים הם סרטי "אינדיאנה ג'ונס", "מלחמת הכוכבים", "בחזרה לעתיד", "נשק קטלני".

צמד שאלות נוסף:

1. מה דעתך על העונה השנייה של גרים ?

2. מה דעתך על העונה החמישית של שובר שורות?



תגובה:

1. אתחיל לצפות בעונה השנייה של גרים רק השבוע, ייקח לי קצת זמן לצפות בעונה כולה, כשאסיים אפרסם "שלב סיכום עונה", במידה והבלוג עדיין יהיה באוויר.

2. כפי שציינתי בתשובה קודמת, אני לא צופה בסדרה הזאת ולכן לא אוכל לחוות דעה.

ושוב, שאלה על אותה סדרה:

מה קורה עם שובר שורות?



תגובה:

מבחינת רייטינג הסדרה שוברת שיאים אישיים. מצד שני, נותרו לה שני פרקים עד סיום הסדרה. אם השאלה מתכוונת למשהו אחר, נא לפרט.

מקבץ שאלות נוסף הגיע מנדב:

יש לי מספר שאלות הנוגעות בסדרות ישראליות:

1. למי שלא יודע בשבוע הבא, משמע עוד שבוע, חוזרת לשידור סדרה שפרקה האחרון שודר לפני שבע שנים ואני כמובן מתכוון לשמינייה, הייתי מאוד מעוניין לדעת מה אתה חושב על הסדרה והאם הסדרה תוכל לשחזר את ימי תהילתה ולא לבייש את המותג המוצלח ?
2. הסדרה עבודה ערבית סדרה שזוכה לשבחי הביקורות והעונה אני מרגיש שזלגה יותר מדיי לכיוון הדרמטי וזנחה את סגנון קומדיית הטעויות הסאטירית שהיא הייתה. השאלה שלי היא האם אתה שותף לדעתי בנוגע לסוגיה זו והאם הסדרה יותר מדיי פרו ערבית לטעמך ?
3. עתיד תחרויות השירה. לנוכח הצפייה בכוכב הבא ששודרה השבוע והתמאסה עליי מן הרגע הראשון האם אתה מאמין שלתחרויות השירה יש עתיד בעולם הטלוויזיוני או שהאינפלציה תגרום לכך שבתוך מספר לא רב של שנים תחרויות השירה יהיו נחלת עבר ?

4. הקולנוע הישראלי. לעניות דעתי אנו מצויים בעשור האחרון בתור הזהב של סרטי הדרמה הישראליים ועדיין כמות הצופים נמוכה בצורה בלתי רגילה אך לאו דווקא בנושא הזה הייתי מעוניין לשמוע את דעתך אלה בשאלה האם לקולנוע הדרמתי הישראלי יש עוד לאן להתפתח כמו גם בשאלה מי הם יוצרי הקולנוע הישראלי המועדפים עלייך והסרטים הישראליים האהובים עלייך ?

בתודה מראש
נדב



תגובה:

1. ראשית, צריכים להיות עם הרגליים על הקרקע. הבעתי את דעתי במספר הזדמנויות שלפי דעתי, מדובר בסדרת הנוער הטובה ביותר בעשור האחרון. היא פתחה את הדלת ואף סדרה לא הצליחה להשתוות אליה. הסיכוי לשחזר את ימי התהילה של הסדרה קטנים מאד, במיוחד לאור העובדה שהציפיה כה גדולה. ההייפ יותר מדי גדול מכדי שהסדרה תצליח לעמוד בציפיה. אני לא יודע אם היא תהיה כישלון, כי עוד לא ראיתי את התסריט. אבל בכל זאת, הילדים גדלו משני הצדדים. גם השחקנים כבר אנשים בוגרים וגם הקהל שצפה בסדרה כבר התבגר. אני מצפה לסדרה, אבל מגיע בלי ציפיות גדולות וכך, לפי דעתי, צריכה להיות הגישה. עד כמה שזה יהיה קשה לצופים.

2. לצערי, אני לא צופה בסדרה "עבודה ערבית". ראיתי שני פרקים שלה והפסקתי (זו השיטה שלי לגבי כל הסדרות לפני שאני מחליט באם להמשיך לצפות בהן או לא). ולכן, גם לא אוכל לחוות את דעתי לגביה ולענות על שאלתך. למען האמת, מעט מאד סדרות ישראליות מצליחות לעניין אותי.

3. צפית ב"כוכב הבא" ? למה שתעשה את זה ? עוד זבל שבכלל לא היה שווה לצפות בו מלכתחילה. ולשאלתך, זו שאלה של עליות וירידות. אני מניח שתגיע בקרוב מאד תקופה של רוויה (בארה"ב כבר מרגישים זאת בתוכניות כמו "אמריקן איידול", "אקס פאקטור" ואפילו "דה וויס" שמאבדות גובה), אבל סביר להניח שגם אם במשך שנה או שנתיים לא תהיה אפילו תחרות שירה אחת, כעבור מספר שנים הביקוש יחזור ושוב נהיה במעגל הזה. זו לפחות דעתי.

4. התשובה פשוטה: רבים מעדיפים היום לא ללכת לקולנוע, אלא לחכות שהסרטים יגיעו לאינטרנט או לטלוויזיה. אופציות שעד לפני זמן רב לא היו אפשריות ולכן לא נרשמת עלייה. למען האמת, האיכות היא מה שגורמת לקולנוע הישראלי עדיין להישאר רלוונטי ולא להימחק לחלוטין. לגבי התפתחות הקולנוע הישראלי, לפי דעתי, יש לו לאן להתפתח. כיום, רוב הסרטים הם קומדיות או דרמות שאמורות לגרום לצופה לבכות. הגיע הזמן, שהקולנוע ינסה לפתח דלתות בכיוונים שונים כגון מדע בידיוני או דרמות מתח או אקשן איכותיות. השמיניה נבעה מעולם הטלנובלות ופתחה דלת לסדרות נוער. סדרות וסרטי המדע בידיוני האמריקאיים צריכים לעשות אותו דבר למקבילה הישראלית בקולנוע. וכנ"ל לגבי דרמות האקשן\מתח.

ועכשיו, לשאלות שהגיעו במייל:

שאלה ראשונה:

השאלה שלי נוגעת לסדרה "under the dome" (לא זוכרת איך קוראים לה בארץ). התמכרתי אליה קשות!
הבנתי שהסדרה סיימה את העונה עם שיא רייטינג מטורף האם בעקבות הנתון הזה האם תהיה עונה 2 ואם כן, אז מתי?



תגובה:

כן, כבר אושרה לה עונה שנייה בת שלש עשרה פרקים, אשר תעלה בקיץ 2014 ברשת CBS.
הרבה זמן לחכות.

שאלה שנייה:

שלום לך,
אני עוקב אחרי הבלוג שלך בקביעות כבר כמה שנים טובות. רציתי לשאול - האם יש איזהשהו אתר גדול באינטרנט שמרכז ידיעות וחדשות על כל נושא הקולנוע והטלויזיה של ארה"ב? אני לא מתכוון לאתרי רכילות, אלא על משהו שיותר בכיוון של מה שאתה עושה, סיקורים, מבט על המאחורי הקלעים, על חברות הפקה, על הפן הכלכלי והעסקי של כל הביזנס הזה.... האם קיים דבר כזה שתוכל להפנות אותי אליו? אני ממש מתעניין בתחום וארצה לקרוא עליו יותר ויותר.

המון תודה
 
 
 
תגובה:
 
עד כמה שאני יודע, אין אתר שעושה מה שאני עושה. יש אתרים שעושים חלק ממה שאני עושה, אבל כל אתר מתמקד בנקודה אחרת. אתרים אחדים מתמקד בנתונים, אתר אחרים בספויילרים ואתרים נוספים בעדכוני סדרות. לא מצאתי בכלל אתר שעורך ביקורות ו"שלבי סיכום עונה" ברמה שאני עושה. צריך פשוט לנסות לחפש ולראות מה אתה רוצה לדעת. אני לא מעתיק מידע, אלא מנתח אותו בעצמי ואפילו את נתוני הרייטינג שאתרים אחרים מספקים אני מנתח ולא מעתיק בלבד.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

היי D1D1,
תודה על ההמלצה לסדרות!
Dexter - חשבתי על לראות, האם הסדרה הסתיימה סופית?
Burn Notice - ממש לאחרונה סיימתי לראות את כל הסדרה, אחת הסדרות האהובות עליי!
Rush - לא מצאתי אותה בכלל בכמה מאתרי הכתוביות והסדרות הישראלים שחיפשתי
Kyle XY - ראיתי, סדרה נחמדה להעביר את הזמן
Monk - קראתי את התקציר וזה לא ממש הלהיב אותי, מצטערת
Alias - הסדרה האהובה עליי!
Underbelly - קראתי תקציר עליה אבל לא ממש הבנתי במה היא עוסקת, תוכל לפרט קצת?

בקשר לקאסל, המנטליסט, בניחוש חוקר וקליפורניקיישן, תכננתי לראות אבל חסרים לי מספר פרקים לכן אני דוחה את זה.

ראיתי שהרבה שאלו על שובר שורות, אם אמרת שהרייטינג שלה שובר שיאים אז למה החליטו לבטל אותה? והאם שווה לי לראות? או שהיא בסגנון הסמויה (שממש לא אהבתי)

אחרי סוכן מחוק התחלתי לראות דמג'ס, יותר מידי אקשן, אז כשאני אסיים אולי יש לך סדרה קלילה או קומית להמליץ? (בסגנון קומיוניטי, מקום טוב באמצע, קוגר טאון, עירוני בלו מאונטיין, חיים בלתי צפויים)

תודה רבה על התשובה!

אנונימי אמר/ה...

תודה על המענה על ברוקלין והרייטינג שלה, ועל הפינה השבועית... וואו המלאך עם אליזבת שו [שעדיין נראית מצוין היום בסרטים, ושלא נעלמה כמו אחיה ממלרוז]- חתיכת נוסטלגיה, נורא אהבתי תסרט הזה והפסקול המצוין שלו.. סניקר פימפס וחברים וואו כמה זמן עבר [הולך לחפש את הפסקול ולהוריד ממנו תאבק.... ;) ]