יום שני, 30 בספטמבר 2013

המלצת מוזיקה: PWL שולטים. (1)

משנת 1984 ועד שנת 1991 שלשה אנשים שלטו בעולם הפופ האירופי בכללו והבריטי בפרט ושמותיהם היו: סטוק, אייטקין וווטרמן. מדובר היה בשלשה מפיקים שכמעט כל זמר\ת\להקה או אפילו שיר שעברו דרכם הפך ללהיט. שלשת הגאונים פתחו חברת הפקות בשם PWL והיו להם יותר מ 100 שירים, אשר נכנסו לטופ 40 הבריטי. על פי ההערכות הרוויחו השלשה (בתקופה זו) כ 60 מיליון לירות שטרלינג (כ 104 מיליון דולר). השלשה היו אחראים לכתיבת השיר, הלחנתו וגם הפקתו. כלומר, הם היו החבילה המושלמת. בשנת 1991 הטריו התפרק, כאשר אייטקין נאלץ לעזוב בעקבות הלחץ המתמיד. סטוק וווטרמן המשיכו להפיק להיטים עד שנת 1993 ואז התפרקו באופן סופי כאשר סטוק פירק את השותפות שלו עם פיט ווטרמן.

כיום, כעשרים שנה לאחר ההתפרקות הסופית של הטריו, גדל דור שאולי לא מכיר את התרומה שלהם לעולם הפופ. ולכן, בשבועות הקרובים אציג בפניכם את הלהיטים הגדולים להם הם היו אחראים, כאשר בכל פינה אתעכב על זמר\ת\להקה אחר\ת ואבחר את הלהיט הגדול ביותר של\ה\ם.

בניגוד לפינות קודמות לא מדובר במצעד, אלא רק אזכור לשם הכרה.

1.  Kylie Minogue  - Better The Devil You Know


 
קיילי מינוג (יש המבטאים מינו) הייתה שחקנית אוסטראלית, אשר שיחקה באופרת הסבון Neighbours (בארץ קראו לה "שכנים שכנים"). היא התגלתה כאשר ביצעה בהופעה לפני מעריצי פוטבול אוסטראלי בשנת 1985 (כאשר הייתה בת 17) חידוש לשיר Locomotion (לימים היא תקליט גרסה חדשה לחידוש שעשתה עם סטוק אייטקין-ווטרמן). בשנת 1987 היא חברה לשלישית המפיקים והקליטה עמם עד שנת 1992 חמישה אלבומים (החמישי היה אלבום אוסף עם שלשה שירים חדשים). קיילי גם הייתה ההצלחה הגדולה ביותר אי פעם של סטוק-אייטקין ווטרמן.
 
בשנת 1993 קיילי עזבה את מי שהיו אחראים להצלחה שלה בשל הרצון לעבור מסגנון הפופ-דאנס הקליט שאפיין אותה עד אותו שלב למוזיקה איכותית יותר ומתוך רצון להפיק שירים שהיא יצרה. צחוק הגורל הוא שרק בשנת 2000, כאשר חזרה אל מוזיקת הפופ-דאנס, היא חזרה לחוות הצלחות.
 
עד היום, קיילי טוענת שהלהיט הטוב ביותר שהפיקה עם סטוק-אייטקין -ווטרמן היה השיר הנ"ל, למרות שהגיע במצעד הבריטי רק למקום השני (היו לה 4 שירים עם השלישיה, אשר הגיעו למקום הראשון במצעד הבריטי). גם היום, מדובר בשיר פופ משובח מאד, שכיף לשמוע אותו.
 
כמו כן, מדובר בסינגל הראשון מתוך האלבום השלישי שלה Rhythm of Love. הסינגל יצא ב 30 באפריל 1990 והאלבום ב 12 בנובמבר של אותה שנה. השיר מייצג ציון דרך עבורה, היות ובשני האלבומים הראשונים שלה היא הציגה חזות של "הילדה הטובה", ואילו הקליפ של השיר הנ"ל היה זה שעשה עבורה את המעבר מ"ילדה טובה" לפצצת סקס למרות שגובהה הוא 152 סנטימטרים בסך הכל.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

הוי הנוסטלגיה... וצ"ל קיילי מינוג [יש כאלו שעדיין טועים ומבטאים: מינו] ;)
THX

אנונימי אמר/ה...

תודה על העדכון והתיקון, ממש מחכה להמשך הסקירה... :)