יום רביעי, 28 באוגוסט 2013

פינת D1D1 רואה סרטים.

Deadfall - המלכודת - ג'יי (צ'ארלי האנן), אסיר שמשתחרר על תנאי והצעד הראשון שהוא עושה הוא להתעמת עם האדם שאחראי לכך שהוא נכנס לכלא, הוא מכה אותו וחושב שהרג אותו ולכן הוא בורח, כאשר הוא גונב רכב בכדי להגיע לבית הוריו ולברוח דרך הגבול הסמוך. הוא פוגש בדרך בלייזה (אוליביה ויילד), אשר השתתפה ביחד עם אחיה אדיסון (קנת באנה) בשוד של קזינו. לייזה מתכננת להיפגש עם אחיה בבית הוריו של ג'יי ולשם כך היא מפתה אותו, אך לא שמה לב שהיא מתחילה להתאהב בו וכאשר היא מגיעה אל הבית הכל מתמוטט כאשר אדיסון לוקח את כולם כשבויים, כולל שוטרת בשם האנה (קייט מארה) ואביה השריף (טריט וויליאמס).

מדובר באחד הסרטים שקיבל הרבה יחסי ציבור בשנים האחרונות, אולם בפועל מדובר באחד מהסרטים החלשים ביותר שנראו בעת האחרונה. הרעיון משעמם, התסריט דלוח ולא מקורי, ומה שנשאר מהסרט בסופו של דבר הוא רק השמות של השחקנים, שעשו עבודה סבירה, אבל גם אוליביה ויילד בשתי סצינות סקס לא מצליחה להרים את הסרט לרמה שיהיה שווה צפייה (למרות שאני בטוח שיהיו דווקא קוראים שימהרו דווקא בשל כך לראות את הסרט). דווקא קייט מארה גונבת לעיתים את ההצגה, בדיוק כפי שקרה בסדרה House Of Cards.

אז, לראות או לא לראות ?
לא לראות. מדובר בבזבוז זמן של 90 דקות מזמנכם. דלגו לאפשרות הבאה שלכם.



The Factory - המפעל - ג'ון קיוזאק מגלם את דמותו של מייק, שוטר במשטרת באפלו, אשר חוקר מקרים של היעלמויות של זונות. המקרה הופך לאישי, כאשר בתו, אבי (מיי וויטמן מהסדרה Parenthood) נחטפת על ידי האחראי להיעלמויות של הזונות והוא יעשה הכל בכדי להשיב את בתו, כאשר הוא לא מודע לאישיות האחראית באמת על כל הסיפור, הוא יגלה זאת מאוחר מדי.

מדובר בסרט בינוני במקרה הטוב, כאשר רק הטוויסט בסוף קצת מרים גבה של השתוממות (אם כי מי שראה סרט אחד בסגנון דומה יכול לראות את הרעיון מגיע). הסרט מבוסס על אירועים אמיתיים, אולם הוא לא סוחף את הצופה יותר מדי. המשחק טוב, התסריט סביר, השתשלות העניינים סבירה. אין בסרט משהו יוצא דופן, נראו סרטים דומים ורבים באותו סגנון.

אז, לראות או לא לראות ?
רק אם אין משהו אחר לצפות בו. לא הייתי הולך לצפות בו בקולנוע או מזמין את ה DVD, אבל אם הוא היה נופל לידי ולא היה לי משהו אחר לצפות בו, הייתי מעביר איתו 100 דקות.


The Hobbit: An Unexpected Journey - ההוביט: מסע בלתי צפוי - לאור הצלחת סדרת סרטי "שר טבעות", הוחלט להפיק סדרת סרטי ההוביט, אשר אמורים להיות ה"פריקוול" ל"שר טבעות", ולהציג את האירועים שקרו להוביט בלבו באגינס כאשר הוא יצא להרפתקאות. בסרט זה, אנו רואים כיצד בלבו יוצא לסייע לגמדים להחזיר לעצמם את העיר שלהם, אותה לקח לעצמו דרקון מאיים. במהלך המסע בלבו, גנדלף הקוסם וחבורת הגמדים עוברים תלאות, מסעות והרפתקאות, כאשר בסצינת הסיום הם מבחינים מרחוק בעיר המדוברת.

לאחר צפייה ב"שר טבעות" אפשר לומר שהצופה די שבע מהעולם של ג' ר' טולקין. צריך לזכור ששלשת סרטי שר הטבעות הסתכמו ב 9 שעות של צפייה !!! ולמרות שעבר זמן רב מאז שהסתיימו סרטי "שר הטבעות" ועד לעליית "ההוביט", קשה לחזור לשגרת הסרטים הללו, כאשר גם אורכו של הסרט הזה הוא כמעט 3 שעות, בוודאי אם הצופה נמצא בקולנוע. כמו כן, הבעיה הגדולה של הסרט היא, שישוו אותו ל"שר הטבעות" ובמידה ועושים זאת הוא נופל כמעט בכל קטגוריה: הדמויות פחות מעניינות, גם זו של בלבו באגינס, הסצינות ממוחזרות, התסריט הרבה יותר קליל ומתאים יותר לילדים מאשר למבוגרים, אין כמעט סאבטקסט (בניגוד לזה שהיה ב"שר הטבעות"), והצופה מקבל מוצר שהוא מכיר, פחות או יותר, מסרטים קודמים.

כאשר יצאו סרטי "שר הטבעות" לקולנוע, הם יצאו במקביל לסרטי "הארי פוטר" ונעשו לו לא מעט השוואות. הנקודה שכולם הסכימו עליה הייתה, שבעוד "שר הטבעות" יועד למבוגרים (בעיקר בגלל הסאבטקסט) , אך גם נערים ונערות יכלו ליהנות ממנו, הרי ש"הארי פוטר" כוון מלכתחילה אל הנוער. מהבחינה הזאת "ההוביט" פונה ישירות אל הנוער ומספק להם את ההרפתקאות שהם תמיד אוהבים לראות בעולם הפנטזיות, במיוחד לאור האפקטים המיוחדים הרבים מאד שבסרט, אשר בשלב מסוים כבר מעיבים על הצפייה (טרולים, גובלינים, אורקים....)

הסצינה הכי טובה שבסרט הייתה כאשר בלבו באגינס נתקל בגולום ואז אנו מבינים כיצד נפלה לידו הטבעת המפורסמת. אבל מדובר בזמן מסך מועט וחבל שכך.

אז, לראות או לא לראות ?
אפשר לראות, אך בוודאי שלא בקולנוע, וצריך לעשות לפחות הפסקה אחת. 3 שעות של סרט זה יותר מדי לצפייה ללא הפסקה. כמו כן, הצופים שמכירים את "שר הטבעות" צריכים לבוא ללא ציפיות מיוחדות, משום שהם עלולים להתאכזב. לטעמי, הסרט פונה לגילאי 20-12 ולא יותר מכך.

 

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אפילו את ההוביט פוסלים פה בביקורות? מה קורה? לפי הביקורות שלכם כמעט ואין סרטים שצריך לראות בקולנוע. וברגע שפסלתם את ההוביט אז בהחלט צריך לבדוק תסרטים האחרים, כי מי יודע אולי הסרטים האלה טובים.

בכל מקרה, טולקין כתב את ההוביט בתור ספר ילדים, אז ברור שהסרט יהיה יותר "קליל" כזה.

אנונימי אמר/ה...

כ"כ מסכים עם הביקורת על ההוביט: הסצנה הכי טובה, היא עם דמות שלא תופיע יותר בסרטים הבאים, ושבגדול די שייכת לטרילוגיה הקודמת שהופקה... ועד שהסרט מתניע ומתחיל טיפה לעניין הוא נגמר... אם לא היה לי כרטיסי חינם לא הייתי הולך כלל..

אנונימי אמר/ה...

הפרק האחרון של סוכן מחוק יהיה כפול?
מתי הוא ישודר?

אנונימי אמר/ה...

למגיב הראשון, פעם בשבוע-שבועיים יש כאן ביקורת על 2-3 סרטים ומזה אתה קובע שאין סרטים לראות בקולנוע? לא נספחת בכלל.
והביקורת של D1D1 על ההוביט נכונה לגמרי. שעתיים וחצי של שעמום נוראי.
מזל שהיה לי את השכל לא לראות בקולנוע אלא לחכות שיגיע למחשב.

אנונימי אמר/ה...

שעמום נוראי? חחחח.
ללא ספק אין פה אוהבי פנטזיה.

ועל תגיד לי, הגעתה לסרט בציפיות לאקשן ללא הפסקה?