יום שני, 26 באוגוסט 2013

בוודאי שמתם לב ש...



לא ברור מתי סדרה של רשת CBS תשלים לשדר את פרקי סיום העונה שלה. העונה השנייה של הסדרה Unforgettable עלתה ב 28 ביולי. נכון לעכשיו, הסדרה מתוכננת לשדר פרק מדי ערב ראשון עד ה 15 בספטמבר ובכך מספר הפרקים שלה בעונה השנייה יעמוד על 8 בלבד. היות וב 29 בספטמבר אמורה לעלות הרשת בעונות חדשות של הסדרות The Mentalist ו The Good Wife, עושה רושם שפרט למרתון של 5 פרקי סיום העונה ב 22 בספטמבר או לכל אורך השבוע שבין ה 22 ל 26 בספטמבר, פרקי סיום העונה ידחו למועד אחר, או שברשת יעלו בסופו של דבר את הפרקים לאתר שלהם. זמן אחר לא נראה באופק.

סדרה קנדית תחזור בעונה חדשה מוקדם מהצפוי. הסדרה Murdoch Mysteries (סדרה לא רעה בכלל), שבששת העונות שלה הייתה עולה בדרך כלל בתחילת כל שנה אזרחית (חודשים ינואר, פברואר או מרץ), תחזור לעונתה השביעית כבר ב 30 בספטמבר. יכול מאד להיות שהסיבה לכך היא שהסדרה קיבלה העונה תוספת של 5 פרקים ותמנה בסך הכל 18 פרקים, אבל מדובר בסיכון גדול, משום שמדובר בשבועות שבהם עולות הלוחות של רשתות הברודקאסט האמריקאיות ויכול מאד להיות שבשל כך תהיה פגיעה בנתוני הרייטינג שלה (בכל זאת, מדובר בעונה שביעית של הסדרה). נצטרך להמתין לנתוני הפרקים הראשונים בכדי להבחין בתוצאות ההימור.

ישנם שחקנים ושחקניות שהמזל מאיר להם פנים. בתעשיית הסרטים והטלוויזיה ישנם שחקנים ושחקניות רבים, אשר מקווים להצליח בגדול ולא רק פעם אחת. ואולם, ישנם שחקנים ושחקניות שהמזל מאיר להם פנים והם זוכים לשחק בסרטים ובעיקר במספר סדרות בתפקידים ראשיים. דוגמא אחת לכך היא אליסה מילאנו, אשר נמצאת בתעשייה כבר 30 שנה. אולם, דוגמא פחות בולטת לכך היא השחקנית מליסה ג'ואן הארט, אשר כיכבה עד עתה בשלש סדרות בתפקידים ראשיים: בשנים 1994-1991 כיכבה השחקנית הצעירה (נולדה ב 1976) בסדרה Clarissa Explains It All. כאשר התבגרה, השחקנית קיבלה סדרה נוספת בשנים 2003-1996 בשם Sabrina, the Teenage Witch. ואילו בשנים האחרונות (הסדרה עלתה בשנת 2010, עדיין משודרת ותחזור לעונה רביעית בשנת 2014) היא מככבת בקומדיה Melissa & Joey. אז, מה סוד ההצלחה שלה ?

הסדרה של אריקה דוראנס מנפקת נתונים טובים. לאחר תחילת עונה שנייה די מהוססת בה חלה ירידה איטית (אם כי לא גדולה) בנתוני הרייטינג של הסדרה Saving Hope (מ 1.083 מיליון למיליון ואז ל 829 אלף צופים), הסדרה דווקא הצליחה להעלות שוב את נתוני הרייטינג שלה בפרקים הבאים (ל 906 ואז ל 942 אלף, ל 1.01 ואז ל 1.061 מיליון צופים). חשוב לציין, שגם כאשר הסדרה הידרדרה ל 829 אלף צופים, עדיין מדובר בנתונים גבוהים מאד עבור סדרה קנדית ברשת קנדית. דרך אגב, מעניין יהיה לראות באם ברשת יחצו את העונה בת 18 הפרקים לשניים (נכון לעכשיו שודרו בעונה השנייה תשעה פרקים), מאחר ובסוף חודש ספטמבר רשתות הברודקאסט האמריקאיות מעלות את עונת החורף שלהן, או שברשת CTV יעדיפו להריץ את העונה עד תומה ולהסתכן באובדן רייטינג.

קשה להבין את ההחלטה של רשת Lifetime בכל הנוגע להעלאת סדרה חדשה שלה. רשת Lifetime הודיעה, כי הסדרה The Witches of East End אמורה לעלות ב 6 באוקטובר 2013. והשאלה המתבקשת היא: למה ? מדובר בשיא עליית הלוחות החדשים של רשתות הברודקאסט האמריקאיות. כיצד ברשת הכבלים חושבים שהם יצליחו לנצח את רשתות הברודקאסט ולהצליח לבסס קהל לסדרה חדשה ? צריך לזכור, שהסדרה אמורה להיות משודרת בימי ראשון ושבוע לאחר עליית הסדרה היא אמורה להתמודד עם מפלצת הרייטינג The Walking Dead (לא ברור אם באותה משבצת שידור, אך עצם שיבוצה באותו ערב שיבש לחלוטין את הלוח בשנה לרשתות הברודקאסט ובמקרה הנ"ל מדובר בסדרת כבלים). קשה היה להעלות אותה בחודשי הקיץ או בתחילת השנה האזרחית ולתת לה סיכוי גדול יותר ?

סדרה אוסטרלית חוזרת לעונה שנייה בקרוב מאד. הסדרה Miss Fisher’s Murder Mysteries אמורה לחזור לעונה שנייה החל מ ה 6 בספטמבר 2013 ל 13 פרקים חדשים. באוסטרליה הסדרה צברה בעונתה הראשונה רייטינג לא רע בכלל שסבב סביב 900 אלף צופים. מדובר בהפסקה של 16 חודשים מתום העונה הראשונה ועד לעליית העונה השנייה. הבעיה הגדולה היא, שלעונה הראשונה היה סיפור מסגרת שנבע במיסתורין סביב מותה של אחותה של הגיבורה הראשית, וסיפור זה הגיע לסיומו בתום העונה הראשונה (שהופקה בעקבות סדרת ספרים). מעניין יהיה לראות אם ייצרו סיפור מסגרת נוסף או שיעדיפו להסתפק במיסתורין אחר בכל פרק. אני דווקא מצפה לעונה הזאת. זו לא אותה האיכות של סיפורי אגתה כריסטי, אך לפחות לפי העונה הראשונה אפשר להעביר איתה מדי שבוע 40 דקות, בוודאי בהשוואה לחלק ניכר מהסדרות האמריקאיות הבינוניות. מקווה שלא אופתע לרעה.

ערוץ 9 הישראלי משדר בימים אלו את אחת הסדרות המשובחות בהיסטוריה. הערוץ הרוסי החל לשדר בימים אלו את הסדרה המופלאה "פוארו" בשידור יומי, מדי יום בשעה תשע וארבעים. אל דאגה, אין דיבוב לרוסית, האודיו באנגלית ויש תרגום לעברית. מי שלא צפה בסדרה עד כה, שירוץ ויצפה, וגם מי שצפה בה יוכל ליהנות ממנה שוב. פשוט חוויה. לא מייצרים סדרות באיכות שכזאת.

דרמה בריטית עומדת לחזור בעונה חדשה. הסדרה Whitechapel עומדת לחזור לאוויר עבור רשת ITV לעונה רביעית בת שישה פרקים החל מה 4 בספטמבר 2013. העונה השלישית של הסדרה הסתיימה ב 5 במרץ 2012, כלומר, יעברו 18 חודשים מרגע סיום העונה השלישית לעליית העונה הרביעית. מעניין יהיה לעקוב באם תהיה לכך השפעה על נתוני הרייטינג של הסדרה, שבעונה השלישית דווקא רשמה עלייה לעומת נתוני העונה השנייה, אם כי עדיין לא הצליחה להגיע לנתוני העונה הראשונה המעולים.

קומדיה בריטית עומדת לחזור עוד קודם לכן. הקומדיה Bad Education תחזור כבר ביום שלישי ה 4 בספטמבר 2013 לעונה חדשה ב BBC Three. גם עונה זו צפויה למנות שישה פרקים (אם כי לא יצאה לכך הודעה רשמית). מדובר בחדשות משמחות היות ומדובר באחת הקומדיות היותר טובות של שנת 2012. טוב לראות, שבניגוד ל Whitechapel, מעריצי הסדרה נאלצו לחכות כ 18 חודשים בין העונות השלישית והרביעית, מעריצי Bad Education "הסתפקו" רק ב 12 חודשים. כולי תקווה שאיכות העונה הראשונה תשמר גם בעונה השנייה. האם זה עומד לקרות ? לא נצטרך להמתין זמן רב בשביל לגלות.


השבוע יגיעו לסיומן עונות של 3 סדרות:

יום שני: Longmire. The Glades.
יום רביעי: The Listener.

2 תגובות:

דנה אמר/ה...

תודה על ההמלצות על סדרות פחות מוכרות. אני אנסה לצפות בחלק מהסדרות שהמלצת עליהן.
תמיד שמחה לקרוא על סדרות אנגליות/אוסטרליות שאין להן חשיפה בארץ אם הן לא משודרות.

אנונימי אמר/ה...

תודה
אז אין סיכוי לעונה 3 של Unforgettable, למרות הריבוט?!