יום שני, 30 באפריל 2012

ביקורת הזהב של A.



Merlin, Season 4 - "מרלין, עונה 4."

העונה הרביעית של מרלין לא כל כך שונה מהעונות הקודמות של הסדרה. וכאשר מדובר בעונה רביעית, אפשר להגיד שמדובר בבעיה. נכון, מי שאוהב את הסדרה יקבל בסופו של דבר את מה שהוא מחכה לו - פנטזיה ומתח משולבים בהומור - אבל אחרי 3 עונות, נדמה שמגיע לצופים קצת יותר.

ניכר שגם היוצרים הבינו שחייבים להתקדם, ובעונה הזאת הרבה מאורעות אייקוניים סוף סוף מתרחשים - גוונביר ולאנסלוט מתאהבים, ארתור שולף את האבן מהחרב, ארתור וגוונביר מתחתנים. דברים זזים. אבל למרות כל ההבטחות של היוצרים לעונה אפלה וקודרת יותר מקודמותיה, עדיין מדובר בסדרה לכל המשפחה, מה שאומר שיש בה עדיין פן ילדותי, והגיע הזמן גם קצת להתבגר.

כדי לסייג את הביקורת, אציין, שאני ממש לא מצפה מהסדרה להיות כמו משחקי הכס וללכת לכיוון האלים והבוטה. יש יופי דווקא בתמימות ובהומור של מרלין. הבגרות צריכה להגיע מכיוון העלילה. לא יכול להיות שבסדרה שמתרחשת בימי הביניים ושבסופה ארתור אמור לשלוט על כל אנגליה, אין התייחסות לפוליטיקה שבין המלכים האחרים. גם ברמת הדיאלוגים הגיע הזמן להכניס קצת בגרות ופחות קלישאות. אין צורך לשנות את הסדרה, רק להכניס בה עוד אלמנטים בוגרים יותר. כמו תת-עלילות שנמשכות יותר מפרק אחד, ולא רק כשמדובר במזימות של מורגנה.

בכל מקרה, עבור חובבי הסדרה העונה הרביעית היא בכל זאת מהנה. הקטעים המשעשעים בין מרלין וארתור הם עדיין משעשעים, מרלין עדיין דמות מעניינת והמתח של הסתרת סוד הקסם שלו עדיין עובד. ולזכות הסדרה יאמר, שבכל זאת אין הרבה סדרות שאפשר לראות עם ילדים ועדיין שכולם יהנו.

נותר רק לקוות שבעונה החמישית אשר מצטלמת בימים אלה היוצרים ייקחו צעד קדימה ולא יפחדו להכניס עוד קצת מורכבות בטקסטים ובעלילה.


הערה: מדובר בביקורת של קוראת נאמנה של הבלוג.

2 תגובות:

ירין אמר/ה...

היי,
האם יש הודעה רשמית לגבי הסדרות 'קאסל' ו'המנטליסט'?
האם תחודשנה לעונה נוספת?

תודה רבה :)

אנונימי אמר/ה...

מה דעתך על הפרק האחרון של מגרש ביתי?