יום רביעי, 4 באפריל 2012

פרסום: מספר עובדות על העונה השנייה (ולמעשה השלישית) של הסדרה "ספרטאקוס" ועל העונה הבאה.



אחת מסדרות הכבלים המדוברות ביותר של השנים האחרונות סיימה עונה לפני מספר ימים ויוצר הסדרה, סטיבן דה-נייט, התראיין והעניק מספר תובנות לגבי הסדרה.

• לקראת תום העונה הראשונה היה ברור לו שספרטאקוס היה אמור להרוג את בטיאטוס ואילו קריסוס את לוקרישיה, אך כאשר הם צילמו את פרק סיום העונה הם צילמו שני סופים. בראשון לוקרישיה הייתה מתה לחלוטין ובשני היה סיכוי שהיא שרדה.

• עלילת הסיפור של העונה השנייה עלתה במוחו במקלחת, כאשר הוא חשב שיהיה טוב יותר לו לוקרישיה שרדה ואיליתיאה תיכנס להריון ואז ללוקרישיה יהיו תוכניות לגבי הילד שלה, להעניק לבעלה את מה שלא יכלה: ילד אותו היא תיקח אליו.

• איליתיאה מתה. הפעם לא יחזירו אותה לחיים כפי שעשו עם לוקרישיה. הסיבה לכך היא, שהסיפור בעונה הבאה אמור לעסוק בקראסוס וקיסר, אשר מנסים לדכא את המרד, ואין שום אפשרות לקחת את איליתיאה איתם.

• קיימת אפשרות שלוקרישיה ו\או איליתיאה יחזרו בתור פלשבק, אולם בשלב הזה אין תוכנית לעשות זאת.

• לטענת סטיבן, אם היה יכול הוא היה משנה מעט את המוות של איליתיאה ועושה אותה עם יותר דם.

• מבחינתו, לראות את לוקרשיה חותכת בבשרה של איליתיאה היה קיצוני מדי עבור הצופים ולכן חסכו את זה מהם.

וקצת מידע על העונה השלישית.

• הפרק הראשון ייפתח כשישה חודשים לאחר תום אירועי העונה השנייה והמלחמה בעיצומה. צבאו של ספרטאקוס גדל למספר אלפים. הרפובליקה תשלח את קראסוס לטפל במרד והוא יגייס את יוליוס קיסר הצעיר בן ה 27 לנסות לעזור לו. מהבחינה הזאת בהפקה למעשה יוצרים את האירועים, משום שלא הרבה ידוע על ימי קיסר באותה תקופה, כאשר היה טריבון צבאי. דרך אגב, מבחינה היסטורית, קיסר מעולם לא קושר למרד ולא היה לו קשר עם קראסוס.

• בעונה הבאה נזכה לראות שלש דמויות נשיות חדשות, הדמות של נאביה תתפתח יותר וסאקסה, האישה הגרמניה אותה זכינו לראות בעונה השנייה, תקבל חלק יותר קבוע בסדרה.

• המוסר של העבדים וגם של העבדים בעונה הבאה ידרדר, כאשר ספרטאקוס ינסה להיות האדם שיחזיר אותם לשפיות. אבל לא יהיה יותר ענין של שחור ולבן בנוגע אליהם.

• ישנם דיבורים שסאקסה תהיה מושא אהבה עבור גאניקוס, אולם הנושא לא סגור ועדיין לא נכתב באופן סופי.

• האירועים בעונה הבאה יתרחשו בכל רחבי האימפריה כולל באלפים ועד לאזור סיציליה.

באופן אישי, לאחר צפייה בעונה כולה הגעתי למסקנות הבאות:

• החלפת השחקן הראשי, שנעשתה בעל כורחה של ההפקה לאור מחלתו של כוכב העונה הראשונה, אנדי ויטפילד, בליאם מקנטייר, התבררה ככישלון ענק. ויטפילד הצדיק את הבחירה בו ונראה כמי שיכול להנהיג ואילו מקינטייר נראה כמו ילד בעולם של מבוגרים. מספיק לצפות בו לצד מנו בנט, אשר מגלם את דמותו של קריקסוס, בכדי להצביע על כך.

• מבחינה קריאטיבית, ניתן לחלק את העונה לשתיים: ארבעת הפרקים הראשונים היו קשקוש. הסדרה מתחילה באמת רק מהפרק החמישי, כאשר ספרטאקוס וחבורתו מחריבים את זירת הגלדיאטורים. ההבדל באיכות בין שני חלקי העונות הוא תהומי.

• בהפקת הסדרה החליטו כנראה לסגור קצוות משום שמספר דמויות כמו אשור, לוקרישיה ואיליתיאה לא יופיעו. ושוב, הסדרה למעשה תתחיל מחדש. השאלה היא, בשל כך, האם ייקח לה שוב ארבעה פרקים, כפי שלקח לה בעונה הקודמת, להתחיל להיות איכותית ?

• ולסיום שאלה נוספת: אני מבין שמדובר בסדרת כבלים, אבל בשביל מה צריך כל כך הרבה סקס ועירום בכל פרק בכדי להעביר את הסיפור ? נכון, זה היה חלק מאורח החיים באותה תקופה, אך לא באותה צורה שבה הסדרה מציגה זאת. קיימת אינפלציה גדולה מאד בסצינות הללו ולעיתים קרובות ללא צורך. העונה הקודמת הייתה דוגמא לכך, כולי תקווה שלקראת העונה הבאה המצב ישתנה, אולם קשה לי להאמין שזה יקרה.

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מה אתה חושב על הסדרה החדשה של שונדה ריימס?

אנונימי אמר/ה...

הי, D1D1, מתי לדעתך יתחילו הרשתות לאשר פיילוטים? לא לפני תחילת מאי?

שקד אמר/ה...

מודה, אכזבת אותי D1D1. כל הבחירות שלך מאז שרה מישל גלר היו הגיוניות, בערך... אלב איסלה פישר? לא. פשוט לא. ועוד לפני נשים כנטלי פורטמן, סקרלט ג'והנסון ומישל טרכטנברג?

אנונימי אמר/ה...

לא מסכים איתך בכלל, ספרטקוס היא בכלל לא סדרה איכותית. הסיפור שלה בזבל, וכמות האקשן מוגזם ברמות אדירות.

וגם הכמות של העירום. זו סדרה מטומטמת לגמרי, לא איכותית, וסיפור בזבל.

אנונימי אמר/ה...

ועל זה נאמר: געגועי לסדרה רומא...