יום ראשון, 15 באפריל 2012

פינת המענה לקוראים, והשבוע: Game Of Thrones, Touch ,The Firm, The River, Breaking In, Glee, Once Upon A Time, Doctor Whoועוד...

נתחיל עם שאלה על Game Of Thrones:

האם ראית את 'משחקי הכס' כבר? ובלי קשר לאם כן או לא, כולם מדברים על התקציב הענק שHBO העניקה אבל זה רק 50 מיליון לעונה שלמה, כשבלוקבסטרים מתחילים רק מ-200 מיליון. אני מבין שסדרת כבלים לא יכולה להניב רווחים כמו של שובר קופות אבל איך זה שהפערים בתקציב לא משתקפים באיכות ההפקה? עונה שלמה הם הצליחו להפיק באיכות קולנועית עם תקציב קטן בהרבה, כיצד זה אפשרי?



תגובה:

כן, ראיתי את העונה הראשונה ואת שני הפרקים של העונה השנייה. כבר הבעתי את דעתי שמדובר בסדרה נחמדה, אך בוודאי לא מה שעשו ממנה בתקשורת, ובטח שלא סדרה גאונית או ייחודית כפי שקראתי במספר מקומות.

לגבי שאלת הסכומים של ההפקות, צריך להבין ששכר השחקנים בהפקות גדולות הוא ענקי. ישנם שחקנים שמרוויחים 13 ואפילו יותר מיליון דולר לסרט. בסרטים מסוימים, רק שכר השחקנים יכול להגיע לאזור ה 100 מיליון דולר. בטלוויזיה, שכר השחקנים נמוך בהרבה. קשה לי להאמין ששכר השחקנים בסדרה משחקי הכס עולה בכל פרק על 2 מיליון דולר. בשל כך, הפערים לא כל כך קטנים בכל מה שקשור לשאר האלמנטים בהפקה.

נעבור לשאלה על הסדרה The Firm:

יש לי שאלה D1D1
THE FIRM כבר מבוטלת והוגלתה לשבת, וצולמו 22 פרקים אאל"ט, אז מדוע בNBC לא מראים אותה ברצף אלא אחת לכמה שבועות?[כמו שנגיד אמרת לגבי RINGER שהעובדה שמראים אותה ברצף מראה על סיכוי ביטול קרב]



תגובה:

צריך להבין שרשת ה CW מנסה להיפטר מהפרקים של Ringer משום שהיא מעוניינת להעלות במקומה את הסדרה החדשה שלה The L.A. Complex. לרשת NBC לא מחכה שום דבר אחרי ש The Firm תרד מהמרקע ולכן היא לא ממהרת לשדר את הפרקים. בלאו הכי הפרקים יכנסו אל תוך הקיץ, אז לא בוער לה לדלג מדי פעם על שבוע מסוים ולא לשדר פרק. צריך גם לזכור שהיא עלתה לאוויר רק בחודש ינואר, כך שהיא לא יצאה להרבה חופשות עד עתה.

הועלו שתי שאלות גם על העידכון הקודם שהצגתי לגבי "עונת הפיילוטים" בארה"ב:

שאלה ראשונה:

מזה שלא פרסמת אני מבין ש-cult של CW לא במצב טוב, וחבל. אני מאוד מצפה לה (בעיקר בגלל הדמויות הראשיות שלוהקו..)

שאלה שנייה הגיעה מלהב:

מה עם הפיילוט לגרסא האמריקאית של דני הוליווד, "Joey Dakota" ?
איך היו התגובות לגביו?



תגובה:

לגבי Cult, הפיילוט עדיין לא היה מוכן כשפרסמתי את העדכון. החלו להפיק אותו ב 20 במרץ ולא היה תאריך סיום. בכל מקרה, גם אם הפיילוט יאושר לסדרה הוא אמור לקבל הזמנה ל 13 פרקים בלבד ולעלות רק בחלק השני של העונה. לפחות אלו הדיווחים שהגיעו מאנשי הרשת.

לגבי Joey Dakota, אין עדיין מידע עליו. לפי מה שהבנתי עד עתה מדובר בפרויקט לא פשוט שמנהלי הרשת עדיין לא סגורים עליו והפיילוט יצטרך לעבור קבוצת מיקוד לפני שתתקבל החלטה.

נעבור לשאלה על "שלב סיכום העונה" שעשיתי לסדרה The River:

זה נגמר בקליף האנגר או לא?



תגובה:

סגרו את העלילה של העונה הראשונה, אך פתחו לקראת סוף הפרק האחרון עלילה חדשה והיא אכן מסתיימת בקליף האנגר.

השאלה הבאה היא תגובתו של ניר ל"שלב סיכום העונה" שעשיתי לסדרה "תא גורדין" ובכך שציינתי שאני טוען נגד העובדה שהופקו 12 פרקים בלבד לסדרה:

בנוגע למספר הפרקים - גם בארה"ב סדרות כבלים מקבלות מספר מועט של פרקים ולא 22 פרקים.
רק הרשתות המסחריות מפיקות עונות מלאות.



תגובה:

אני רוצה לציין שלא ראיתי סדרת דרמה אחת בארץ שקיבלה 22 פרקים של 40 דקות לכל פרק. שימו לב שהסדרה 101 הייתה אמורה לצלם 13 פרקים ובשל בעיות תקציב הופקו לה בערוץ 10 בסך הכל 11 פרקים. גם הסדרה "המיוחדת" ששודרה בערוץ 2 קיבלה בסך הכל 10 פרקים.

לגבי העובדה שמדובר ב"סדרת כבלים", דווקא ללווין ול"הוט" יש יותר כסף להשקיע ביצירות מהסוג הנ"ל. וחוץ מזה, בלווין הודיעו מספר פעמים שהסדרה היא הצלחה עבורם, אז מדוע לא להודיע כבר על עונה שנייה ולהתחיל לעבוד עליה כבר עתה ?

השאלה הבאה היא שאלה לגבי רשת ABC:

מתי יגיעו ידיעות מ ABC (על חידוש סדרות) ?



תגובה:

אני מניח שברשת מחזיקים את הקלפים קרוב לחזה, אבל אני מניח שההדלפה שפרסמתי לגבי הרשת לפני מספר שבועות נראית נכונה (פחות או יותר). להלן הלינק:
http://tvbyd1d1.blogspot.com/2012/03/abc_23.html
בכל מקרה, נותר כחודש עד לפרסום הלוח החדש שלה, כך שלא נותר להמתין זמן רב בכדי לעמוד על עתידם.

השאלה הבאה היא לגבי הבלוג:

למה אתה לא מפרסם רייטינג? לגוף ההוכחה יש עונה נוספת?



תגובה:

נכון להיום, אין טעם לפרסם את נתוני הרייטינג, משום שבכל מקרה הרשתות כבר קיבלו החלטה לגבי הסדרות שלהן. ברשתות מודעים לכך, שבתקופה הזאת הרייטינג צונח ואין לו ערך ממשי ולכן לנתונים אין ערך.

מלבד הסיבה הנ"ל, הודעתי לפני מספר חודשים, כי בשל חוסר בזמן לעסוק בכך אני מפסיק לפרסם באופן יומי את נתוני הרייטינג, ובשל כך גם מספר הפוסטים שאני מפרסם ירד בצורה משמעותית, ולא ברור באם אחרי ה 30 במאי אוכל להמשיך ולעדכן את הבלוג.

לגוף ההוכחה, ככל הנראה, לא תהיה עונה נוספת.

ושאלה נוספת לגבי הבלוג:

זה רשימה שלך של ה25 היהודיות הלוהטות? וזה צפוי בר רפאלי תהיה מקום 1 לא?



תגובה:

כן, מדובר ברשימה אישית שלי. ולגבי בר רפאלי אני יכול לומר, צפו להפתעות.

ניר העלה תהיה לגבי הודעת הביטול (הלא רשמית) של הסדרה Breaking In:

לא מובנת כל ההתנהלות של הרשת עם הסדרה הזו...



תגובה:

כפי שאני רואה זאת, מהלך העניינים היה כזה: ברשת רצו לבטל את הסדרה לאחר העונה הראשונה בשל בעיות רייטינג, אך לאחר שברשת רצו לבחון ערב מלא של קומדיות ביום שלישי ובשל העובדה שהפיילוטים שלה בכל מה שקשור לקומדיות לא היו מוצלחים הם החליטו להעניק לסדרה הזדמנות נוספת. בשל כך גם שידרו אותה אחרי הסדרה New Girl, בכדי לתת לה סיכוי, אך זה לא הצליח לה והניסיון הוגדר ככישלון. התכנון הראשוני של הרשת היה להחזיר את הסדרה Glee לחלק האחרון של העונה ולכן ברשת היו צריכים להחליט האם להמשיך לשדר את הפרקים של Breaking In או לסיים את העונה של Raising Hope, ולאור נתוני הרייטינג הפור נפל על האפשרות השנייה. בסופו של דבר, ברשת החליטו שלא להחזיר את הסדרה לפרקיה האחרונים מאחר והבינו שבכל מקרה, שידורים חוזרים של New Girl יניבו נתונים גבוהים יותר. נחכה ונראה האם הם צדקו.

השבוע יש גם שאלה על Glee:

קווין מגליי צפויה להיות בכיסא גלגלים עד סוף העונה או שהיא תחזור ללכת ?



תגובה:

אין לי מידע האם קווין חוזרת לעמוד על רגליה, אך מה שידוע שלפחות עד תום העונה קווין עומדת להיצמד הרבה לארטי ועומדים להיות להם סצינות רבות ביחד. מעניין יהיה לראות אם זה יתפתח למשהו מעבר לכך.

אלעד ביקש לברר לגבי הסדרה Touch:

אם תהיה למגע (touch) עוד עונה היא תתחיל בספטמבר או בינואר?



תגובה:

כרגע אי אפשר לדעת. הערכה שלי ? הרבה תלוי בכמה פיילוטים הרשת תזמין ובאיכות שלהם. הרשת צריכה למלא את המשבצת של "האוס". לכן, במידה ותזמין 3 פיילוטים לדרמות, רוב הסיכויים ש Touch תידחה לחצי השני של העונה. במידה והיא תסתפק בשתי דרמות בלבד, רוב הסיכויים שהיא תחזור כבר בספטמבר.

ונעבור לשאלות שהגיעו במייל.

להלן, מקבץ שהגיעו מקורא:


1. משום מה זה נראה כאילו יש 2 סדרות בלי שום קשר אחת לשנייה, זה כאילו עונות 1-עונת הספיישלים(5 פרקי הספיישל שאחרי עונה 4) זה סדרה אחת, ועונות 5-6 זו סדרה אחרת לגמרי בלי שום קשר ביניהם. וגם ההבדל ברמה בין 2 "הסדרות" הוא עצום?

2. האם שווה לראות את סדרות הבת של הסדרה (דוקטור הו)?

3. למה הייתה הפסקה באמצע עונה 6 (בין הפרקים 7-8) של דוקטור הו והאם זה נחשב עונה חדשה או לא?

4. (לא קשורה לדוקטור הו) מה ההיגיון להתחיל את עונת החורף בתחילת ספטמבר ולסיים אותה באמצע מאי, דבר שיוצר בממוצע 3 חודשי פגרה במרבית הסדרות?



תגובה:

1. אחרי "עונת הספיישלים" עברה הסדרה ידיים בגזרת התסריטאי הראשי ולכן גם ההבדלים. לפי דעתי, התסריטאי החדש רצה ליצור גרסה חדשה שלו מבלי להסתמך על העונות הקודמות ובכך להבדיל את הגרסה שלו מעונות קודמות. חוץ מהעובדה שכל הקאסט השתנה (הדוקטור והמלווים).

2. לטעמי, שלש העונות הראשונות של הסדרה טורצ'ווד טובות יותר מדוקטור הו. העונה הרביעית הייתה פחות מבינונית, בין היתר בשל הנופך האמריקאי שניתן לה.

3. לא מדובר בעונות נפרדות, אלא בשני חצאים של אותה עונה. לגבי הסיבה לכך, אין לי תשובה מוסמכת, אך אם הייתי צריך לשער יש לכך מספר אפשרויות. הראשונה, עניין של לוח זמנים מצד הרשת שמנע ממנה לשדר ברצף. השנייה, הרצון לנסות לייצר מתח על ידי הכנסת קליף האנגר וחזרה רק לאחר מספר שבועות. ולבסוף, ניסיון להעריך האם ניתן לעשות זאת באופן קבוע במשך השנים הבאות.

4. צריך לזכור שחודשים יוני-אוגוסט הם חודשים מתים ולכן נשארנו עם חודשים ספטמבר-מאי. בשל כך אין טעם להעלות שתי עונות מלאות במהלך אותה שנה. ברשתות מעוניינים לנצל את השבועות הראשונים להעלות סדרות חדשות ולנסות כל מיני ניסיונות עם שעות השידור כפי שרשת CBS תעשה השנה עם ערב קומדיות נוסף ביום חמישי. ברשת גם מנסים להרוויח משידורים חוזרים של הסדרות.

הגיעה גם שאלות על הסדרה Once Upon A Time:

היי D1D1 רציתי לשאול על הסדרה Once Upon A Time.

1. מה נתוני הרייטינג שלה?

2. האם ידוע אם היא תמשיך לעונה שנייה ?

3. ואם אתה יודע למה יש הפסקות כל כך ארוכות בין כל פרק.

תודה רבה :)



תגובה:

1. בשבועות האחרונים הסדרה סובבה סביב מספרים של 2.9-2.7 נק' מדד.

2. הסדרה תחזור לעונה נוספת. אין בכלל ספק בכך. צריך רק לחכות לידיעה הרשמית. יתרה מכך, ברשת בוחנים פיילוטים לצוות אליה לשנה הבאה עם מוטיב על טבעי.

3. צריך למשוך עונה של כ 36 שבועות ורק 22 פרקים הופקו לעונה. בשל כך יש הפסקות לאחר שידור של מספר פרקים.

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

בנוגע למשחקי הכס, ברור שזו דעתך האישית, וזה לא מפריע לי.

אבל, אני יגיד בכל זאת.
זו כן סדרה יחודית, אתה כנראה לא מבין על מה הסדרה מדברת, ועל העומק שלה.
ואתה גם כנראה לא מתחבר לזאנר של הסדרה(פנטזיה).

והספרים? בכלל רמה אחרת....

D1D1 אמר/ה...

אני מאד אוהב סרטי וסדרות פנטזיה, אך לצערי הסדרה הזאת (משחקי הכס) לא מלהיבה אותי כפי שהלהיבה רבים.
שוב, עדיין נחמד לצפות בה, אבל אני לא מחכה בכיליון עיניים שייצא פרק חדש. כאשר הוא יוצא, אני צופה, אבל לא יותר מכך.

ניר אמר/ה...

שוב, בעניין מספר הפרקים...

אינני יודע עד כמה אתה מבין ברגולציה בארץ, אבל אצלינו, על פי חוק (!), סדרת דרמה נחשבת כזו אם היא מכילה 13 פרקים.

כל סדרות הדרמה בארץ מופקות בחוסר רצון - רק כי הרגולציה דורשת מהם את זה (בשונה מארה"ב). ואם "צריך", אז הערוצים מפיקים את המינימום הנדרש וזה 13 פרקים (על פי החוק - "חוק הרשות השנייה").

מאיה אמר/ה...

אם יקרה משהו רומנטי בין ארטי לקווין הם יתקרבו כבר לרמה של 90210 בזוגות מוזרים.
אני אגב חייבת שלא להסכים על מה שכתבת על משחקי הכס, לדעתי קודם כל התסריט מעולה (והעלילה עצמה גם ,שפשוט הולכת כמעט אחד לאחד כמו בספר .
הם מעבירים את הספרים בצורה ממש טובה,למרות שהספרים עדיין ברמה אחרת

D1D1 אמר/ה...

לניר,

אף אחת מבין ה 3 שהזכרתי לא הגיעה ל 13 פרקים:

תא גורדין - 12 פרקים.
101 - 11 פרקים.
המיוחדת - עשרה פרקים.

כלומר, לפי מה שאתה מציין, אף אחת מהן לא נחשבת כסדרת דרמה.

ניר אמר/ה...

^ נכון.

הסדרות האלה, "המיוחדת" ו"אחת אפס אפס", לא נחשבות לצורך השקעה בדרמה עבור הערוצים המסחריים (לגבי הכבלים והלוויין, אין לי מושג אם הם מחויבים לזה).

אבל למרות שזה לא נחשב דרמה, זה עדיין נחשב סוגה עילית (כל פרק נחשב בפני עצמו). וזה יותר חשוב. מפני שלערוצים המסחריים אסור לשדר יותר מדי תוכניות ריאלטי, אלא אם הם משדרים במקביל מספר שעות שבועיות של סוגה עילית (לאו דווקא דרמה, גם תעודה ותוכניות דוקו נחשבות כאלה).
כך שלמעשה מבחינת הערוצים בישראל, דרמה ותעודה זה בסך הכל פלקט שנועד להכשיר את שידורי הריאלטי.

כל זה קורה מפני שהטלוויזיה בישראל לא מכניסה כסף. פשוטו כמשמעו... אתה אמנם לא עוסק בזה בבלוג שלך, אבל בארה"ב הרשתות מרוויחות כספים מהשידורים שלהם (גם הכושלות שברשתות כמו NBC למשל). שם מדובר בתעשייה של ממש. אתה יוצר סדרה, ומרוויח עליה כסף.

אצלינו בארץ לא מרוויחים כסף על דרמה. הסיבה היחידה שמפיקים אותה הוא החיוב הרגולטורי בלבד והרצון לגוון במעט בלוח השידורים הריאליסטי מדי.

על מנת שדרמה תכסה את הוצאותיה, היא צריכה להשיג 25% רייטינג בממוצע. היו מעטות כאלה בלבד שהשיגו את המטרה...