יום ראשון, 8 באפריל 2012

שלב סיכום עונה: The River, עונה ראשונה: 10 שנים מאוחר מדי.



בשנת 1999 הופקה הסדרה The Lost World על פי ספרו של ארתור קונאן דויל (יוצר סיפורי "שרלוק הולמס"). הסדרה סיפרה על קבוצה של אנשים, אשר מגיעים אל עולם חדש של קסם ודינוזאורים, עולם שנחשב שנכחד מהעולם. בסוף הספר האנשים חוזרים לביתם, אך בסדרה הם נשארים ב"עולם האבוד" ובכל פרק נחשפים אל מול קסם או דבר על טבעי שניצב בדרכם או מאיים עליהם.

בשנת 2012 עלתה ברשת ABC הסדרה The River, אשר מספרת את סיפורם של קבוצת אנשים, שפונה אל נהר האמזונס בכדי לחפש אחר מנחה של תוכנית טלוויזיה שנעדר כחצי שנה ונחשב למת. בקבוצה נמצאים אשתו ובנו של המנחה, אשה צעירה ונערה, שחיה עם משפחתו של המנחה במשך כל ימי ילדותה ואיש אבטחה שכיר, אך גם מפיק טלוויזיה וצלמים, אשר מסקרים את המסע להצלת המנחה. בכל פרק הם נתקלים בקסם לא מוסבר.

בשנת 1999 יצא לאקרנים הסרט "פרויקט המכשפה מבלייר", אשר היווה כסרט דוקומנטארי, אך למעשה היה מבוים, אודות שלשה סטודנטים שיוצאים לאזור הגבעות במרילנד ונעלמים. לאחר כשנה נמצאות הקלטות שהם שמרו ומסתבר שהם הלכו לברר שמועה שנמצאת באזור מכשפה.

בשנת 2012 עלתה הסדרה The River, אשר בה כביכול הסיפור מסופר באמצעות הקלטות שצלמי התוכנית הקליטו במהלך המסע וגם העריכה של הסדרה היא כשל סרט דוקומנטארי.

על פי ההקדמה ניתן להבין, שהרעיון וגם צורת סיפורו נעשה בהם שימוש 13 שנים לפני שעלתה הסדרה The River. משנת 1999 ועד היום חלה התקדמות גדולה מבחינת צורת העברת הסיפור. לאחר סדרות כמו דקסטר, האוס ואפילו סמולוויל, לחזור ולהביט בסדרה מהסוג הזה יהיה ללכת אחורה. וזו בדיוק הבעיה של הסדרה, היא "סדרה של פעם".

גם הפורמאט בעייתי עבור סדרת טלוויזיה. יכול מאד להיות שבמידה ומדובר היה בסרט טלוויזיה של כ 100 דקות ניתן היה לצפות בהנאה גדולה יותר וגם הסיפור היה איכותי יותר, אך בתור סדרה, שלפחות העונה הראשונה שלה הייתה בת 8 פרקים, היא ארוכה מדי. לא כל שכן לקבל עונה נוספת.

ככל הנראה הצופים האמריקאים מסכימים עם ההערכה הנ"ל היות ונתוני הרייטינג של הסדרה היו גרועים כמעט מהפרק הראשון. הפרק האחרון של הסדרה הניב בסך הכל 1.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי היא הגיעה בסך הכל ל 3.99 מיליון צופים.

בגזרת השחקנים ניתן למצוא שמות מוכרים כגון לסלי הופ (24, Runaway), ברוס גרינווד, פול בלאקת'ורן (The Gates, The Dresden Files), סקוט מייקל פוסטר (Greek, Californication) ועוד...

אז לראות או לא לראות ?
אולי אוהבי הז'אנרים הנ"ל יאהבו את הסדרה, אך לי היא נראתה כבזבוז זמן, במיוחד כאשר כמעט בוודאות היא לא תקבל עונה שנייה וגם אם תקבל לא סביר שתאריך ימים אחריה. העצה שלי היא לחפש סדרות אחרות במקומה ולשכוח שהיא עלתה לאוויר.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

זה נגמר בקליף האנגר או לא?