יום ראשון, 22 באפריל 2012

בוודאי שמתם לב ש...



רשת ה CW בבעיה קשה. אנחנו נמצאים כשלשה שבועות לפני עליית הלוחות החדשים של הרשתות האמריקאיות הגדולות ועל פי הדיווחים שמתקבלים מהרשת מרבית מהפיילוטים שלה מקבלים הד חיובי. לאחר ש Arrow ו"יומני קארי" הוגדרו כבטוחים לעונה הבאה ו The Selection מתבררת מיום ליום כהצלחה מסחררת, כנראה בשל הדימיון שלה ל The Hanger Games, נוספה בימים האחרונים גם Cult לרשימה כשהיא מתחזקת מיום ליום. צריך גם לזכור שהפיילוט של "היפה והחיה" בכיכובה של קריסטין קרוק נמצא מעבר לפינה. מבין שלשת הפיילוטים הנותרים גם ל First Cut יש סיכוי טוב לקבל הזמנה לסדרה בשל השחקנים הראשיים שלה. כלומר לרשת יש בין 5 ל 6 פיילוטים חזקים וקשה לראות כיצד היא מזמינה יותר מ 4 מהן. הבחירה תהיה קשה עבור מנהלי הרשת. במידה וברשת בכל זאת יזמינו 5 פיילוטים המסקנה היא שסדרות נוספות עומדות להיות מבוטלות. מבין 5 הרשתות עושה רושם שהלוח החדש של רשת ה CW עומד להיות בין המסקרנים.

רשת FOX מרוצה מהניסוי הכושל שלה. לפני כחודשיים, רשת FOX העלתה ביום שלישי ערב חדש, שהורכב כולו מקומדיות. בערב זה זכינו לראות את הקומדיות New Girl. Breaking In, Raising Hope ו I Hate My Teenage Daughter. מבחינה מעשית, כל הקומדיות, פרט ל New Girl, הציגו נתונים עלובים. כמו כן, ראוי לציין, כי פרט לעובדה שברשת מנסים להרחיב את הספק הקומדיות שלהם קשה גם להסביר את החידוש ל Raising Hope. אולם, על פי השמועות שרווחות בימים האחרונים, רשת FOX עומדת לחזור על הניסוי הכושל של ערב קומדיות שלם בין 8 ל 10 ביום שלישי בחצי השני של העונה הבאה. ואני שואל: למה לערוך שוב ניסוי שהוגדר ככישלון ? מעניין יהיה לראות האם ברשת יעשו זאת בסופו של דבר וכיצד יוגדר הניסוי המחודש.

לסדרה החדשה של רשת NBC. כפי שידוע לרבים (ובמיוחד לקוראי הבלוג), רשת NBC כבר הודיעה על הזמנה לסדרה חדשה. מדובר בסדרה "חניבעל" שבריאן פולר עומד מאחוריה. השמועות גורסות שברשת עומדים להעלות אותה רק בחצי השני של העונה. הוכחה ראשונית לכך היא, שברשת הזמינו 13 פרקים בלבד עבור העונה הראשונה. הרשת יכולה להוסיף לה 9 פרקים נוספים, אבל נכון לעכשיו מדובר ב 13 בלבד. בכל מקרה, בריאן פולר העניק ראיון ובו טען כי הוא כבר מיפה את שתי העונות הראשונות של הסדרה ולכן נראה שעומד להיות לסדרה סיפור מסגרת. הוכחה נוספת לכך היא באמרה שלו, שהוא רואה את הסיפור של הסדרה נמשך על פני 7 עונות. ואני שואל: במידה והוא חשב על סיפור כה ארוך למה ללכת לרשת NBC, שעושה רושם בשנים האחרונות שהיא בית קברות לסדרות ומעטות הסדרות, במיוחד סדרות הדרמה, ששורדות יותר משנתיים ? הרעיון של הסדרה נראה מעניין, הבעיה היא הרשת.

מדהים לראות את הטעם של האמריקאים בטלוויזיה. בשנה שעברה, רשת הכבלים Lifetime האמריקאית, אשר פונה בעיקר לנשים, העלתה 2 סדרות חדשות. לסדרה הראשונה קראו The Protector, שהייתה שילוב בין סדרה משטרתית לבלשית ואילו לסדרה השנייה קראו Against the Wall, אשר הייתה סדרה משטרתית. שתי הסדרות לא הצליחו לשרוד מעבר ל 13 פרקי העונה הראשונה. השנה, אותה רשת העלתה סדרה חדשה, את הסדרה The Client List, בכיכובה של ג'ניפר לאב היואיט, אודות אם לילדים שנאלצת להידרדר לזנות בכדי לפרנס את משפחתה. רבים ודאי יזכרו את סרט הטלוויזיה ששודר בשנה שעברה והצליח וברשת החליטו לקפוץ על המציאה ולנסות להרוויח כמה שיותר מהמוצר. למרבה הפלא, דווקא הסדרה הזאת נוחלת הצלחה גדולה עבור הרשת עם נתונים של קרוב ל 3 מיליון צופים לפרק בשני הפרקים הראשונים. ואני שואל, זה מה שהאמריקאים אוהבים לראות ? אישה שמדרדרת לזנות ? מצד שני, מדובר באותו עם שרומם את ג'וליה רוברטס בסרט "אישה יפה" למרות שבפועל היא גילמה זונה. אהבתי את ג'ניפר לאב היואיט בסדרות "שולחן לחמישה" ו"הלוחשת לרוחות", אבל אני מותח את הגבול בזבל הזה. הדבר היחיד שסביר בסדרה החדשה שלה הוא הגוף המשגע שלה, אבל בשביל זה לא שווה להשקיע 42 דקות מדי שבוע.

לאיכות של סדרות ה"גיבורים" המצוירות האמריקאיות. לפני יומיים שודר הפרק האחרון של העונה הראשונה של הסדרה Young Justice. מעריצי סדרות הגיבורים יכולים ליהנות משתי סדרות "גיבורים" מצוירות נוספות: The Avengers: Earth's Mightiest Heroes!, שזה עתה החלה את עונתה השנייה, ואת הסדרה החדשה של ספיידרמן, Ultimate Spider-Man, שפונה לקהל צעיר יותר. כאשר מביטים על הסדרות הללו עולה השאלה: מדוע, לאחר עשר עונות של הסדרה סמולוויל, לאחר הצלחת סרטי ספיידרמן, ת'ור ו"איירון מן", ולאחר שעומדים להמשיך לצאת סרטי קולנוע בתחום, לא נמצאה, נכון להיום, רשת אחת שמשדרת סדרת גיבורים ? רשת ה CW החליטה השנה "להרים את הכפפה" עם הפרויקט של "החץ הירוק" עם הפיילוט של Arrow, אבל זה לא מספיק. יתרה מכך, מדוע לא לנסות להרים פרויקט של The Avengers, או פרויקט שאפתני יותר כדוגמת Justice League ? במקומם, אנו עדים לעוד אופרת סבון, לעוד סדרות עורכי דין, משטרה או רפואה. אולי הגיע הזמן לשינוי ?

לשמועה שרצה ברשת לגבי הסדרה Grey's Anatomy. בימים האחרונים צצה שמועה, כי לפחות אחד מכוכבי הסדרה לא ישוב לעונה הבאה. לא ברור באם השמועה נכונה, ובמידה וכן במי מדובר. מעניין יהיה לעקוב אחר המשא ומתן לחתימת החוזים החדשים של השחקנים בכדי לקבל מידע נוסף בנושא.

השבוע ניתן להצביע על סדרה בודדת שתעלה או תחזור לאוויר. רק הסדרה החדשה של ג'וליה לואיס דרייפוס, Veep, עלתה אתמול ברשת HBO. מהעבר השני, לא ניתן להצביע השבוע על סדרה שמסיימת עונה. אך, החל מהשבוע הבא יחל מצעד סיומי העונה של הסדרות. תתחילו להתרגל לעובדה שהעונות של הסדרות שאתם אוהבים עומדות להסתיים. זה ממש מעבר לפינה...

14 תגובות:

asai5 אמר/ה...

מה שאומר שאו goosip girl או 90210 תבוטל.

שקד אמר/ה...

לא בטוח בכלל. The Scret Circle, Nikita, Ringer, Hart Of Dixie יבוטלו וכן, One Tree Hill שמסתיימת העונה וכך 5 פיילוטים יוזמנו ואף 6 כיוון שGossip Girl תחודש ל13 פרקים בלבד). אך, לא כולן יבוטלו לפי דעתי.

asai5 אמר/ה...

העניין הוא ש-the secret circle נמצאת במצב יותר טוב מ-goosip girl ו-90210

^^ אמר/ה...

אני לא ממש אוהב את הסדרות של CW..
מקווה שהחדשות יהיו טובות יותר, נשמעות דווקא מעניינות.

D1D1 אני לא מסכים לגבי הפסקה על הקהל האמריקאי.
אתה בעצמך אמרת שזה ערוץ שפונה יותר לנשים וע"פ מה שאני יודע רוב הנשים מעדיפות סדרות דרמות, ובמיוחד על נושא שאולי יכול איך שהוא להתקשר לחיים שלהן (קושי כלכלי, משפחה וכו')
מאשר סדרות משטרה ויריות... אבל אולי זה רק אני.

D1D1 אמר/ה...

ל ^^

זו עדיין סדרת זבל, שהדבר היחיד שטוב בה הוא הגוף של ג'ניפר לאב היואיט. לא הצלחתי אפילו לסיים לראות את הפיילוט !!! אם זה מה שהן אוהבות, אני מרחם עליהן...

שקד אמר/ה...

לאסי, אז זהו שלא. The Secret Circle הניבה בשבוע האחרון 0.5, שבוע לפני 0.6 ו4(בערך) שבועות לפני ברצף היא השיגה 0.7 בעוד 90210 מניבה באופן עקבי בין 0.7 ל-0.8 נק' מדד, נתונים טובים יותר.
לגבי אחת שיודעת, היא תחודש בלי קשר לרייטינג שלה בעיקר בשל העובדה שהיא מניבה באז גדול. היא תחודש לעונה מקוצרת.

asai5 אמר/ה...

זה נכון,אבל כשמסתכלים מתחילת העונה המצב של The Secret Circle בממוצע יותר טוב משל 90210.זה לא בא ממני אלא מהרבה אתרים אחרים.
לגבי gossip girl שום דבר לא בטוח כרגע היא השנייה עם הרייטנג הכי גרוע אחרי ringer אז לא הייתי אומר שהמצב שלה טוב -ואם היא מביאה באז כזה גדול אז למה הרייטינג שלה כזה נמוך?
לא מדובר פה בסדרה שנמשכה 8 עונות כמו מגרש ביתי בסך הכל היו לה 5 עונות.רוב הסיכויים שאם אכן זה יהיה בינה לבין 90210 יבחרו ב-90210.
אבל שוב שם דבר לא בטוח.

שקד אמר/ה...

לאסי, ממש לא.
ראשית, ממוצע במשך כל העונה לא משנה, החשוב הוא מה שקורה בשטח, וכל העונה היא הביאה רייטינג בינוני לאור העובדה שהיא משודרת אחרי תכנית מס' 1 של הרשת.

לגבי אחת שיודעת, אתה פשוט טועה. היא תחודש לשלשוה עשר פרקים נוספים וזה טועה. היא מניבה באז עצום לרשת. אני אומר עובדות(לגבי הבאז), לא דעות. רייטינג לא קשור לבאז(ראה מקרה צ'אק)

asai5 אמר/ה...

זה תלוי.
אם ניקיטה תבוטל ההגיון אומר ש-the secret תצטרך לתפוס את המקום שלה אני לא מאמין וישנו את השעה של 90210 ולכן אפשרות סבירה היא ש-gossip girl תבוטל אם הם יעבירו אותה ליום שישי זה סיכון מפני שגם ככה היא מקבלת רייטינג מאד נמוך.הדעה שלי לאורך גם הצפייה שלי בניקיטה היא שבסוף היא תמשיך לעוד עונה וברשת יביאו 3 סדרות חדשות.

שקד אמר/ה...

ברשת יביאו יותר מ-3 סדרות חדשות, זה כמעט וודאי לאור איכות הפיילוטים שלהם, בוודאי כשOne Tree Hill כבר מבוטלת. Ringer מבוטלת וזה וודאי ולפי דעתי, כך גם הביטול של Hart Of Dixie/ The Secret Circle/Nikita(בין 1 ל-3 יבוטלו, לפי דעתי. אני הייתי אומר 2. הראשונה תבוטל 95%)

הבעיה במעבר של The Secret Circle ליום שישי היא שהיא אל תשיג נתונים עדיפים משל Nikita ביום שישי, לפי דעתי.

Gossip Girl ו90210 ימשיכו וזה סגור. לא אכפת לרשת מהרייטינג של הראשונה, הבאז שהיא מייצרת כה גדול, שמשתלם עבור הרשת להזמין עונה נוספת עם 13 פרקים.

asai5 אמר/ה...

כן אבל שוב יש את העניין של שישי אם ב-cw מחליטים להביא 5 סדרות גם אם לוקחים את אחת שיודעת בכל זאת ביום שישי אם עונה 13 פרקים זה לא יעזור להם הם צריכים עוד סדרה עם מספר פרקים כזה,וחדשה היא לא תהיה,ואת יומני הערפד הם לא יעבירו.אז הם חייבים סדרה כמו the secret בעלת 22 פרקים.

שקד אמר/ה...

יש את העניין של יום שישי בהחלט. זה סיפור.
תראה, רשת הCW יודעים שמצד אחד יש להם סדרה עם נתונים בעייתים מאוד ביום שישי(Nikita), ומצד שני יש להם סדרות שמנניבות נתטונים דגומים מאוד בימים אחרים ובשעות שידור נוחות בהרבה.
רשת הCW לא תעביר ליום שישי שום אפורת סבון ולכן האפשרות היחידה שנותרה היא The Secret Circle. קשה לי להאמין שבמיה וזה תחודש היא תניב נתונים מספיק טובים עבור חידוש ביום שישי, אלב מי יודע?

asai5 אמר/ה...

זה לא ש-nikita הניבה גם בשנה שעברה נתונים טובים כל כך,אולי בהתחלה אבל אחר כך החידוש שלה היה דבר לא לא בטוח בכלל.

שקד אמר/ה...

ניקיטה במשך כל שנה שעברה הניבה נתונים טובים יותר משל המעגל הסודי השנה.