יום רביעי, 16 בינואר 2019

ביקורת: Fam, פיילוט: הפתעה מכיוון בלתי צפוי



רשת CBS מנסה מזה כמה שנים להשיק סיטקומים חדשים. ההצלחה האחרונה הייתה Mom וגם זה קרה לפני כשש שנים. הניסיון האחרון שלהם מגיע בדמות הקומדיה Fam, אשר החליפה את ניסיון הריבוט הכושל של "מרפי בראון". לפחות על פי הפיילוט יש יותר חדשות רעות מטובות, אבל גם הפתעה קטנה.

הקומדיה מתמקדת בקלם (נינה דוברב), אשר מתארסת לניק (טון בל) ובערב שזה קורה היא מקבלת חזרה אל חייה את אחותה, שאנון (אודסה אדלון), בת ה 16, ממנה לא שמעה מזה זמן רב ואת אביה פרדי (גארי קול), ממנו התנערה ואף סיפרה לכולם, כולל להורי הארוס שלה, שהוא מת מאחר והיא מחשיבה אותו לסוציופת נרקיסיסטי. בסופו של תהליך קצר היא מחליטה לנסות ולגדל את ביחד עם הארוס החדש שלה את אחותה הבעייתית שאוהבת להשתמש במריחואנה וגם מפיצה זאת לכל עבר (הארוס והוריו מקבלים מנות בהפתעה בפיילוט).

אין כמעט ספק שהשם הגדול ביותר המקושר לפרויקט הינו של נינה דוברב, אשר חוזרת לטלוויזיה לאחר ניסיון כושל להצליח בקולנוע. הבעיה היא, ששחקנית קומית היא ממש לא ואת זה רואים שהדמויות שדווקא מצליחים לקחת את תשומת הלב, לפחות בפיילוט הינם פרדי (גארי קול מוכיח שהוא גם שחקן קומי טוב) ושאנון. מכל הדמויות, דווקא דמותה של קלם, אשר אמורה להיות במרכז הופכת לקטנה ולא משמעותית וזה בעיקר הודות לדוברב, אשר לא מצליחה להצדיק את הליהוק שלה. לא כל שחקנית מתאימה לכל דמות ולא משנה עד כמה היא מפורסמת.

מבחינת התכן, אין יותר מדי מה לומר. מדובר בעוד סיטקום משפחתי כפי שהרשת מנפקת כל הזמן. מבחינה זו, עושה רושם, שרשתות CBS ו ABC, מנסות לשכפל הצלחות ולא ליצור משהו חדש. לפחות בפיילוט היו מספר שורות שגרמו לחייך או לצחוק קלות וגם זה, כפי שציינתי, היו השורות של גארי קול, ונבעו בעיקר מהמשחק שלו ופחות מהפאנצ'ים.

אז, לראות או לא לראות ?

אפשר לדלג. אין בשורה חדשה בקומדיה זו ועד כמה שגארי קול שחקן טוב, זה לא מצדיק צפייה במוצר הנ"ל. כמו כן, עדיף לדוברב לנסות לחזור לדרמות.

תגובה 1:

JamesCrow אמר/ה...

מסכים ולא מסכים:

החוליה החלשה בסדרה היא ללא ספק נינה דוברב שפשוט לא מצחיקה, לא יודע אם זה הטקסטים שפחות טובים או שזו היא.
*לפי דעתי האישית ורבים אולי יחלקו עלי, גם ב"יומני הערפד" היא הייתה החוליה החלשה בסדרה.

עכשיו בנוגע לסדרה כקומדיה, ראיתי אותה עם אח שלי ושנינו לא ציפינו מהסדרה הזו להצחיק אבל להפתעתי צחקנו כמעט כל הפיילוט והיא כרגע עומדת אצלי בטופ 3 בקומדיות החדשות (עונה אחת מקסימום ולא בוטלו עדיין):

1. Neighberhood
2. The Cool Kids
3. Fam