יום ראשון, 27 בינואר 2019

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בשבוע השידור השלישי של עונת החורף 2019 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות


ברשת NBC היה מעניין להביט בנתוני הפרק השלישי של הקומדיה Brooklyn Nine Nine ולקבל תמונת מצב לגבי הקומדיה שהוחזרה לחיים לאחר שבוטלה על ידי רשת FOX. אז מסתבר, שהיא מצליחה בצורה יחסית ברשת NBC וזאת לאחר שברשת FOX היא כבר הידרדרה בסוף העונה החמישית לנתונים של 0.5 נק' מדד. ברשת NBC היא הניבה בשבוע שעבר נתונים של 1.0 נק' מדד ו 3.03 מיליון צופים. נתונים טובים אפילו מאלו של The Good Place בפרק סיום העונה אשר עמדו על 0.8 נק' מדד ו 2.88 מיליון צופים. לפחות נכון לעכשיו, הרשת מקבלת אישור חיובי להחלטה שלה להחזיר את הסדרה לחיים, אולם גם במקרה שלה, נצטרך לעקוב אחר הסדרה לקראת תום העונה שלה, משום שהרשת הזמינה לה כמעט עונה מלאה והיא רק בתחילתה, כך שיהיו לה הזדמנויות רבות ליפול לאחר שההתלהבות הראשונית מחזרתה תדעך.

ברשת FOX לא שידרו פרקים חדשים רבים של הסדרות שלה, אולם עושה רושם שלפחות בגזרה של שתי סדרות אין יותר מדי שינוי. The Orville ממשיכה לנפק נתונים גרועים, כאשר בשבוע שעבר היא נעצרה על 0.7 נק' מדד ו 3.14 מיליון צופים. מצד שני, The Resident ממשיכה לשמור על יציבות ועל הממוצע שלה של 1.0 נק' מדד, בדיוק כפי שהניבה בשבוע שעבר ו 5.38 מיליון צופים, כאשר הממוצע שלה עומד על 4.95 מיליון צופים. אין ספק, שלחות לגבי האחרונה, שאלת חידושה לא עומדת בכלל על הפרק. היא תחזור לעונה שלישית.

ברשת ABC מעניין לראות כיצד מצליחה הקומדיה Schooled. כזכור, לפני שנתיים ברשת הזמינו את הספין אוף של The Goldbergs, אך הקומדיה לא עברה את שלב עונת הפיילוטים. עברה שנה, והרשת בכל זאת אישרה את הפיילוט לסדרה (עם שינויים קלים) ולכן, לא היה ברור כיצד הקומדיה תצליח. לפחות נכון לעכשיו, לאחר הפרק השני אשר שודר בעונה שעברה, הקומדיה שורדת. היא הניבה 1.1 נק' מדד ו 4.42 מיליון צופים. יתרה מכך, היא מצליחה להשאיר כמעט את כל הצופים ש The Goldbergs משאירה לה, כאשר בשבוע שעבר האחרונה הניבה 1.2 נק' מדד ו 5.33 מיליון צופים. אמנם נצטרך להמשיך לעקב אחרי נתוניה בהמשך העונה, אולם עושה רושם שלפחות בתחילת הדרך שלה יש לה את האפשרות לשרוד, משום שלהיט ענק, מצד שני, היא גם לא תהיה.

ברשת CBS היה מעניין לראות כיצד F.B.I תסתדר ללא ההובלה של פרק חדש של NCIS, בשבוע שעבר זו הייתה דוגמא טובה. בפרק זה, אשר שודר אחרי פרק של "האח הגדול" חלה נפילה מ 1.0 נק' מדד בשבוע הקודם ל 0.8 נק' מדד 9.33 ל7.37 מיליון צופים. אין ספק שההובלה של NCIS מכריעה מאד בכל מה שנוגע למצבה של F.B.I ולכן, כל תזוזה עתידית בשנה הבאה למשבצת שידור אחרת (מישהו אמר ימים ראשון או רביעי ?) יכולה להיות קריטית בכל מה שנוגע לנתוני הרייטינג שלה ולעתידה.

ברשת ה CW אפשר היה לבחון את מצבה של Black Lightning במשבצת השידור החדשה שלה בערב יום שני ללא התמיכה של The Flash, אלא של Arrow. אם בשנה שעברה, הסדרה יכלה לעמוד בפני עצמה גם ללא ההובלה של The Flash והניבה נתונים של 0.4 או לעיתים 0.5 נק' מדד, הרי שבעונה השנייה המצב שונה. הסדרה הניבה 0.3 נק' מדד, בדיוק כמו בפרק האחרון לפני היציאה לחופשת החגים, כאשר שודרה אחרי The Flash. אולם, במספר הצופים הכללי חלה ירידה מ 960 אלף ל 660 אלף צופים בלבד. המסקנות הברורות הן, ש The Flash לא עוזרת בדיוק לסדרה (וגם בעונות קודמות לסדרות אחרות) ולכן מעבר שלה לשעת שידור אחרת לא מזיקה לה. יהיה מאד מעניין לראות באם המסקנה תישאר עד תום העונה, או שמה מצבה ידרדר ואז נוכל לשנות אותה.

אין תגובות: