יום רביעי, 23 בינואר 2019

ביקורת: Coroner, עונה ראשונה, פרקים 3-1: בזבוז זמן




לאחר ההצלחה היחסית של Burden Of Truth של סדרה שיוצרה על ידי נשים, ושמה במרכז דמות נשית, החליטו ברשת CBC ליצור דרמה נוספת. לפני מספר שבועות היא העלתה דרמה בשם Coroner בכיכובה של סרנדה סוואן ואשר פותחה ומבוימת על ידי מורין ברנר, כאשר גם את התסריטים כותבות נשים. הסדרה אמורה להיות משודרת גם בגרמניה, ברטניה, ספרד, פולין, אפריקה, ברזיל ואוסטרליה במהלך השנה. ואני שואל: בשביל מה ?

הסדרה מספרת את סיפורה של ג'ני קופר (סוואן), אשר לבעלה הייתה בעיית הימורים ובשל כך איבד את כל כספיהם וכאשר הוא מת ממפרצת שהתפרצה בראשו היא מגלה עד כמה הבור גדול. היא נאלצת לעזוב את ביתם ולעבור ביחד עם רוס (ערן קסם), בנה בן העשרה, למקום חדש ולדירה שבה מתה אישה לפני כן וכך התפנה להם מקום חדש במחיר זול יחסית. ג'ני שבורה ורואה פסיכולוג על בסיס קבוע, משום שהיא מתקשה להתמודד עם מות בעלה, ומנסה להיות שם בשביל הבן שלה. אה כן, היא גם חוקרת מקרי מוות (וכך נודע לה על הדירה) וביחד עם הבלש דונובן מקאבוי (רוג'ר קרוס) הם פותרים פרשיות סבוכות.

הבעיה הגדולה של הסדרה, כפי שאני רואה אותה, היא שהיא פשוט משעממת. הסיבה לכך היא שלא ברור בדיוק במה היא מתרכזת. עושה רושם שלא החליטו בהפקה במה הם רוצים להתרכז, האם בחקר התעלומות או בחייה של ג'ני. הם מנסים לדחוס הכל, ולפחות בפרקים הראשונים הפרשיות עצמן, אשר אמורות להיות מסובכות נפתרות די בקלות, אין יותר מדי התפתחויות בחקירה. יכול מאד להיות שלו היו ממעטים לעסוק בחייה של ג'ני ומתמקדים יותר בחקירות אפשר היה לפתח אותן, אבל במקום זאת הסיפור מתנהל בצורה מהירה מאד אל הפתרון, אשר אולי לעיתים מפתיע, אך הצופה גם לא מקבל יותר מדי מידע על החקירה ולכן גם הטוויסט בסוף הפרק מאבד מהעוצמה שלו.

סרנדה סוואן דווקא מגלמת את הדמות בצורה סבירה, אם כי מעט קרירה מדי גם כאשר היא בוכה, אך לא מצליחה ליצור את הרצון להמשיך ולבהות במשחקה על המסך כמו למשל קריסטין קרוק עשתה ב Burden Of Truth. ולא, לא מדובר במראה החיצוני שלה. שתיהן שחקניות מצודדות באותה מידה ואיכותיות באותה מידה (מעט פחות מבינונית).

בדרך כלל, בסדרות מהסוג הנ"ל, יוצרים מעין מתח מיני בין הדמויות הראשיות, אך בדרמה זו זה לא קורה ובמקום זאת ג'ני מפתחת רגשות (קודם כל שוכבת ואח"כ מפתחת רגשות) לטיפוס איזוטרי שמבצע שיפוצים ועבודות גננות בשם ליאם (אריק ברונו), אבל גם מערכת היחסים הזאת נראית מוזרה מתחילתה.

העובדה שהעונה הראשונה אמורה להיות מורכבת משמונה פרקים בלבד רק תסייע לסדרה, משום שעונה ארוכה רק הייתה מותחת מוצר שהוא בלאו הכי לא יותר מדי מוצלח (בלשון המעטה).

אז, לראות או לא לראות ?

לא לראות. מדובר בבזבוז זמן בצפייה בדרמה משעממת, מפוזרת וערוכה בצורה מרושלת. 

אין תגובות: