יום שישי, 19 באוקטובר 2018

שלב סיכום עונה: Inhumans, עונה ראשונה: שלום ילדים




רשת ABC ניסתה בשנה שעברה להעלות דרמת קומיקס נוספת מתוך העולם של "מארוול", שמה היה Inhumans. הדרמה עסקה בבלתי אונשיים בעלי כוחות, אשר מתגוררים על הירח בעיר מוסוות ובמזימה אשר נרקמת על ידי אחיו של המלך, מקסימוס (איוון ראהון), היחיד שאין לו כוחות ועתה רוצה להשיג לעצמו כוחות ואת השליטה על העיר. בני המלוכה, "בלאט בולט" (אנסון מאונט הזכור מהסדרה "גיהנום על גלגלים"), המלך שקולו כל כך עצום שאסור לו לדבר (הוא גם הרג בשל כך את הוריו בשוגג), מדוזה (סרינדה סוואן), שכוחה הוא בשערה האדום והארוך (אך מקסימום גוזר לה אותו בפרק הראשון), קארנאק (קן לונג הזכור מהסדרה The Night Shift), אשר כוחו הוא במציאת הפתרונות הטובים ביותר לכל סיטואציה, גורגון (אמה איקווקור), האחראי על הביטחון אשר העוצמה שיש לו ברגליו (שהן כעין פרסות) היא עצומה וקריסטל (איזבל קורניש), אחותה של מדוזה השולטת באלמנטים של הטבע ואשר הכלב הענקי שלה, לוקג'ואו יכול לשגר אותם ממקום למקום. בני המלוכה בורחים מן המקום אל כדור הארץ בנפרד. חלק ניכר מן הזמן הן מנסים לאתר אחד את השני באמצעות חברים שהם פוגשים על הדרך כגון לואיס (אלן ווגלום), אשר אביה כל כך רצה להגיע לירח ולא הצליח ואילו לואיס עובדת במקום שמנסה לפענח את סודותיו ולהגיע לשם באופן עצמאי. במקביל, הם מנסים להתגונן נגד חבורת המרצחים שמקסימוס שלח אחריהם בראשותה של אוראן (סוניה באלמורס).

ברמת העיקרון, כאשר היא עלתה לאוויר דובר שהיא תהיה מיני סדרה, אך הייתה קיימת אפשרות שהיא תחודש למיני סדרה נוספת. לצער ההפקה וחלק מהמעריצים שבכל זאת צפו בה נתוני הרייטינג שלה לא איפשרו זאת והיא בוטלה לאחר שמונה פרקים בלבד. כאשר צופים בה מבינים גם מדוע.

כמעט החל מהפרק הראשון קיימת תחושה בקרב הצופים שהם צופים בסרט פנטזיה ארוך. בניגוד לסדרות אחרות של "מארוול", כגון "ש.י.ל.ד." ו Runaways (שלא לדבר על הסדרות ששודרו ב"נטפליקס"), רמת הכתיבה היא לילדים בגיל 10 עד 14. למרות שיש נגיעות של בגרות כגון התאהבות של קריסטל וקרנארק (כאשר גם מראים אותו מתחיל לקיים יחסים עם אהובתו ג'ן, אותה מגלמת ג'יימי גריי היידר), אבל התסריט שלה כל כך רדוד וחסר מעוף, שצופים מעט מבוגרים ישתעממו ממנו.

גם הסיפור די צפוי. כמה פעמים ראינו את הילד הדחוי, אשר לא שמים אליו יותר מדי לב, מנסה לקחת לעצמו את הכוח, גם אם זה לא מגיע לו. גם התפתחות העלילה די צפויה ואין הפתעות בכל שלב לכל אורך הדרך.

ואם כבר עסקנו במקסימוס. איבן ראהון צריך להתחיל לדאוג. השחקן מתחיל ליצור לעצמו טייפ קאסט. לאחר שגילם את, סיימון בלמי, הנער המוזר בסדרה Misfits, ואת רמזי בולטון הפסיכופת והסדיסט בסדרה Game Of Thrones, גם עתה הוא מגלם דמות שבסופו של דבר נמצאת על סף השגעון ואשר לא בוחלת ברצח בכדי להשיג את שלה, גם אם מדובר באחיו או אפילו הוריו. קשה מאד אח"כ לשכנע מלהקים לסדרות או סרטים ללהק אותך בצורה אחרת.

קשה להצביע על ליהוק שלא היה במקום, כאשר לגבי אנסון מאונט לא מדובר בשינוי כל כך גדול, לאחר שגם ב"גיהנום על גלגלים" הוא לא הרחיב בדיבור יתר על המידה. סרינדה סוואן היא שחקנית טובה, אבל ההפתעה לטובה מגיעה דווקא מסוניה באמורס, אשר אולי עדיף היה להרחיב לה את התפקיד, משום שיש לה נוכחות והצופה מצליח להבחין בתהליך שהיא עוברת במהלך העונה הקצרה, משום שהיא מצליחה להעביר זאת בצורה טובה מאד. מהחסידה העיוורת של מקסימום, דרך מתווכת בינו לבין בני המלוכה האחרים ועד למעבר לתמיכה בבני המלוכה.

דרך אגב, דמות נוספת שעוברת שינוי במהלך העונה, היא דמותו של קארנאק וגם קן לונג עושה עבודה סבירה, אך במקרה שלו קשה להצביע על הצגת דברים שונה בצורה שבה הוא מביע את השינוי שעבר מבעד למשפטים שהוא מוציא מהפה. כלומר, שפת הגוף שלו והתגובה שלו נשארת דומה לכל אורך הדרך. הרשו  לי לציין שקשה לי להאמין שזו הייתה המטרה. סוניה מראה בסדרה זו שאפשר לעשות זאת אחרת.

אז, לראות או לא לראות ?

לא לראות. מדובר בבזבוז זמן והמזל הגדול הוא, שהיא מסתיימת כעבור שמונה פרקים בלבד. הרעיון משומש מאד והתסריט רדוד. במבול סדרות הקומיקס שצצו כפיטריות בשנים האחרונות זו נמצאת בין החלשות.

ולסיום, ב Runaways היה דינוזאור, ב Inhumans יש כלב ענק. מה הצעד הבא ?

אין תגובות: