יום ראשון, 28 באוקטובר 2018

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בשבוע השידור החמישי של עונת סתיו-חורף 2019-2018 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות


ברשת NBC מביטים על אחת מסדרות הדגל שלהן בעונה זו ומתחילים לחשוש. הכוונה שלי היא לדרמה Manifest, אשר משודרת בערב יום שני. לאחר שנדמה היה שהסדרה התחילה ברגל ימין עם 2.2 נק' מדד ו 10.40 מיליון צופים, הסדרה מדרדרת משבוע לשבוע. בתחילה זה היה 1.8 נק' מדד ו 8.45 מיליון צופים, אח"כ 1.6 נק' מדד ו 7.84 מיליון צופים, משם ל 1.5 נק' מדד ו 7.46 מיליון צופים ובשבוע שעבר הנתונים נעצרו על 1.4 נק' מדד ו 7.29 מיליון צופים. כלומר, במשך ארבעה שבועות הסדרה איבדה כשלשים אחוז מהצופים שצפו בפרק הפתיחה שלה. נכון, יש לסדרה צופים רבים ב DVR, הנתונים עדיין בסדר גמור ויובילו לחידוש והסדרה גם קיבלה הזמנה לשלשה פרקים נוספים בעונה זו, אך ברשת בוודאי מביטים על הנתונים וחושבים: מתי הירידה תיעצר ? משום שהמשך הירידה האיטית תוביל לכך שהיא תהפוך לסדרה בסיכון לחידוש.

ברשת FOX שידרו בשבוע שעבר בעיקר שידורי ספורט לאורך השבוע (בייסבול ופוטבול) ולכן אין יותר מדי סדרות להתייחס אליהן. הדרמה The Resident ממשיכה לשמור על יציבות בעונתה השנייה עם נתונים של 1.0 נק' מדד ובסביבות 4.70 מיליון צופים, אך צריך לשים לב שלמרות שמדובר בירידה קלה, 9-1-1 ירדה מ 1.4 ל 1.3 נק' מדד, לאחר ששבועיים קודם לכן היא ירדה מ 1.5 ל 1.4 נק' מדד. לאחר שהייתה להיט יחסי בעונתה הראשונה יהיה מאד מעניין לראות לאיזה כיוון היא תפנה בעונתה השנייה ובאם יקרה לה בדיוק ההפך למה שקורה ל The Resident.

ברשת ABC היה מעניין לראות כיצד The Connors תחזור לפרק השני של העונה השנייה לאחר שהאבק מסיפור "רוזאן בר" יעלם. התוצאות היו קטלניות. הסדרה ירדה מ 2.4 ל 1.7 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי מ 10.56 ל 8 מיליון צופים. נכון, התכנית שודרה מול משחק בסדרת הגמר בבייסבול האמריקאי, אבל מדובר כמעט ברבע מהנתונים שלה. איבוד הגובה הזה השליך על שאר סדרות הערב ובעיקר על The Rookie של ניית'ן פילון שאיבדה גובה בפרק השני שלה מ 1.0 ל 0.8 נק' מדד. יהיה מאד מעניין לעקוב אחר שתי הסדרות בשבוע הבא ולראות להיכן הן נעות.

ברשת CBS אהבו לראות את הקפיצה בנתוני God Friended Me בשבוע שעבר. לאחר איבוד גובה ראשוני, הפרק בשבוע שעבר הצליח להמריא מחדש מ 1.0 ל 1.2 נק' מדד ומ 7.90 ל 8.86 מיליון צופים, עובדה שסייעה ל NCIS.Los Angels לקפוץ מעט בעצמה מ 1.0 ל 1.1 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי מ 7.63 ל 8.35 מיליון צופים וזאת למרות ששודרה אל מול פרק של The Walking Dead, אשר מאבדת גובה ברשת AMC. יהיה מאד מעניין לראות את הנתונים של God בחודש פברואר 2019. רק אז נוכל לקבל אינדיקציה ברורה לאיזה כיוון היא נוטה. נכון לעכשיו, המעריצים יכולים להירגע.

ברשת ה CW הביטו על נתוני הסדרה Supernatural בשבוע שעבר בפחד. דווקא בשבוע שבו הרשת השיקה דרמה חדשה, Legacies, והייתה זקוקה לכך ש Supernatural היציבה תגרום לפתיחה מוצלחת, קרה בדיוק ההפך ו Supernatural ירדה לנתונים של 0.4 נק' מדד ו 1.39 מיליון צופים. נכון, הירידה היא קלה בלבד מ 0.5 נק' מדד ו 1.53 מיליון צופים, אבל הבעיה היא שזה קרה בזמן הכי לא נכון מבחינת הרשת. לא פלא ש Legacies לא הצליחה להתרומם (ולא רק שיש שובע מהמותג) והניבה בסך הכל 0.3 נק' מדד ו 1.12 מיליון צופים בפרק הפתיחה שלה. נתוני השבוע הבא יהיו מעניינים מאד לגבי שתי הסדרות, בעיקר בכדי לראות, האם כוחה של Supernatural מתפוגג במהירות גבוהה יותר ממה שציפו, לפחות בעונה זו ? 

אין תגובות: