יום ראשון, 14 באוקטובר 2018

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בשבוע השידור השלישי של עונת סתיו-חורף 2019-2018 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות


ברשת NBC מביטים בגאווה על נתוני הסדרה Chicago Med ובוודאי מברכים, לפחות בשלב הזה, על העברת הסדרה למשבצת השידור. בשבוע שעבר הנתונים עמדו על 1.3 נק' מדד ו 8.15 מיליון צופים (וגם בשבועיים לפני כן הנתונים היו יפים מאד וקרובים לכך). נתוני הסדרה בשנה שעברה עמדו על 1.22 נק' מדד ו 6.615 מיליון צופים וגם זה לאחר שידור התכנית This Is Us, הלהיט הגדול של הרשת. גם נתוני משבצת השידור שופרה. בשנה שעברה The Blacklist הניבה 0.93 נק' מדד ו 5.655 מיליון צופים בממוצע ובפרק ששודר באותו שבוע 0.97 נק' מדד ו 5.792 מיליון צופים. עדיין מוקדם לסכם את המעבר, אבל לפחות כרגע עושה רושם שברשת קיבלו החלטה נכונה, אולם הם יצטרכו להמתין בכדי להוציא שמפניות ולחגוג, לפחות עד חודש פברואר 2019.

ברשת FOX מביטים על נתוני הסדרה Empire ונרגשים. לאחר שנים של ירידה איטית בנתוני הרייטינג הסדרה הצליחה בשבוע שעבר להתייצב בנתוני הרייטינג' גם אם לרגע (בשנה שעברה הממוצעים עמדו על 1.84 נק' מדד ו 5.656 מיליון צופים ואילו הפרק השלישי, אשר שודר בשנה שעברה באותו שלב של העונה, הניב 1.97 נק' מדד ו 5.931 מיליון צופים). לאחר שבשבוע השני של העונה החמישית הסדרה ירדה מ 1.9 ל 1.5 נק' מדד, הרי שבשבוע שעבר הירידה נבלמה, לפחות לשבוע אחד, כאשר הסדרה הצליחה לעלות בחזרה  מ 1.5 ל 1.6 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי מ 5.09 ל 5.15 מיליון צופים. נכון, עדיין מוקדם לשמוח, אבל צריך גם לראות שבשבוע זה הנתונים מתקבעים, פחות או יותר, ואפשר היה לראות זאת בנתוני שאר הסדרות בערב זה ולאורך השבוע. יהיה מעניין מאד לעקב אחר נתוני הסדרה בשבועות הבאים בכדי לראות אם זו אכן המגמה.

ברשת ABC מביטים בחשש על נתוני הסדרה "האנטומיה של גריי" בשבוע שעבר ומתחילים לדאוג. לרשת אין כמעט עוגנים, בוודאי לאחר ירידת נתוני העונה השנייה של The Good Doctor, ובשבוע שעבר "האנטומיה של גריי" הידרדרה ל 1.5 נק' מדד ו 6.72 מיליון צופים בלבד. יכול מאד להיות שהנתונים נמוכים בשל השידור מול ערב הפוטבול של רשת FOX, אך עדיין מדובר בנתונים שהרשת לא אהבה לראות, בעיקר לאור העובדה שהיא נאחזת בשיניים בהפקות האחרונות ששונדה ריימס הפיקה עבורה. דרך אגב, בשנה שעברה, בפרק הרביעי של העונה ה 14, הסדרה הניבה 2.13 נק' מדד ו 8.078 מיליון צופים. כמו כן, ממוצעי העונה ה 14 עמדו על 1.93 נק' מדד ו 7.563 מיליון צופים, כך שיכול להיות שלמעריצי הסדרה ולהפקה עלולה להיות בעיה. עדיין מדובר בנתונים טובים עבור הרשת, אך בהחלט אפשר להצביע על מגמה, גם אם איטית, של איבוד גובה.

ברשת CBS מביטים בגאווה על נתוני הסדרה NCIS בגאווה. הסדרה, בעונתה ה 16, יציבה במשך שלשת פרקי העונה, כאשר היא מניבה 1.4 נק' מדד בכל שלשת הפרקים ובפרק האחרון הנתונים עמדו על 12.36 מיליון צופים. בכך הסדרה עמדה על ממוצעי העונה ה 15, אשר עמדו על 1.41 נק' מדד ו 13.045 מיליון צופים. צריך גם לזכור שהסדרה שרדה את עזיבתה של פאולי פרט בתום העונה שעברה. הנתונים מרשימים עוד יותר גם לאור איבוד הגובה של F.B.I, הסדרה החדשה של הרשת המשודרת אחריה, אשר בשבוע שעבר ירדה מ 1.2 ל 1.0 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי מ 9.37 ל 9.17 מיליון צופים.

ברשת ה CW אין בכלל ספק שהנתונים של הסדרה All American אשר עמדו על 0.2 נק' מדד ו 690 אלף צופים, אכזבו את הרשת מאד. צריך לזכור שימים ספורים לפני כן ברשת הזמינו חמישה תסריטים נוספים לסדרה אולי מתוך מחשבה שהיא תצליח הרבה יותר. יתרה מכך, הסדרה הצליחה להביא נתונים גרועים יותר מאלו ש Dynasty הביאה בפרק הפתיחה שלה בעונה הקודמת, נתונים אשר עמדו על 0.3 נק' מדד ו 1.26 מיליון צופים ולולא ההסדר שלה עם "נטפליקס" הייתה נופחת את נשמתה מוקדם הרבה יותר. צריך גם לזכור שנתוני All American צפויים עוד לרדת, לפחות בפרקים הבאים, כך שעושה רושם שעתיד גדול אין לסדרה. 

אין תגובות: