יום ראשון, 21 באוקטובר 2018

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בשבוע השידור הרביעי של עונת סתיו-חורף 2019-2018 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות


ברשת NBC בוודאי חששו לפני שעשו את המהלך של ערב Chicago ביום רביעי, היות והמהלך היה כרוך בהזזת הדרמה Law & Order:SVU מערב יום רביעי, ערב בו שהתה מזה עידן ועידנים. כאשר אנו נמצאים בשבוע הרביעי של לוח השידורים החדש אפשר לומר שבאופן מעשי כמעט שום דבר לא השתנה מבחינת שעות השידור. כאשר הסדרה שידרה את הפרק הרביעי של העונה שעברה ביום רביעי בשעה תשע, הסדרה הניבה נתונים של 1.24 נק' מדד ו 5.599 מיליון צופים ואילו Chicago Fire, אשר שידרה את הפרק הרביעי שלה ביום שלמחרת הניבה 1.12 נק' מדד ו6.346 מיליון צופים. בעונת 2019-2018, בשבוע שעבר, כאשר משבצות השידור התחלפו הנתונים עמדו על 1.3 נק' מדד ו 7.88 מיליון צופים עבור Chicago Fire ואילו עבור Law & Order: SVU עמדה על 1.0 נק' מדד ו 3.95 מיליון צופים. נכון, SVU איבדה צופים במספר הצופים הכללי בערב יום חמישי, אבל זה היה צפוי, במיוחד לאור ערב הפוטבול. אם המצב יישאר כמו שהוא עד תום העונה ברשת "ייקנו" זאת. הבעיה היא, שהודעת חידוש עבור SVU תמיד תהיה תלוי בסיכום הכספי בין ההפקה לרשת, היות ומדובר בסדרה וותיקה ולכן גם יקרה הרבה יותר.

ברשת FOX לא היו יותר מדי הפתעות בשבוע שעבר. הסדרה Lethal Weapon אמנם קיבלה הזמנה לשני פרקים נוספים, אשר מעמידים אותה בעונתה השלישית על 15 פרקים, אך עושה רושם שזו גם דרכה הסופית. נתונים כגון אלו שהיא הניבה בשבוע שעבר ואשר עמדו על 0.7 נק' מדד ו 2.86 מיליון צופים בלבד לא יאפשרו להחזיר את הדרמה אל המסכים לעונה נוספת, ובמיוחד לאור הבעיות עם הכוכב הראשי של הסדרה, דמון וייאנס, אשר אמנם הסכים להופיע בשני הפרקים הנוספים לאור ההתגמשות של ההפקה, ואף רמז שאם ימשכו עם אותם תנאים לעונה רביעית הוא יסכים לחזור, אבל עתה, עושה רושם, שני הפרקים הנוספים עומדים להיות האפילוג של הסדרה.

ברשת ABC בשבוע שעבר אפשר היה לראות כיצד Station 19 מתמודדת ללא ההובלה של "האנטומיה של גריי". התוצאה הייתה לא כל כך טובה. הסדרה, שרק עתה קיבלה הודעה שעונתה השנייה תהיה עונה מלאה בת 22 פרקים, הניבה בסך הכל 0.8 נק' מדד ו 4.16 מיליון צופים בסך הכל. הסדרה, הניבה בפרק הראשון של העונה 1.1 נק' מדד ו 5.17 מיליון צופים כך שניתן לראות שהסדרה איבדה כמעט רבע מנתוני הרייטינג שלה ללא ההובלה של "גריי" וגררה איתה את How To Get Away With Murder לנתונים גרועים במיוחד. יהיה מאד מעניין לראות את נתוני הסדרה בהמשך העונה. נכון לעכשיו, לאור הנתונים הללו הודעת חידוש היא דבר מובטח למרות הכל.

ברשת CBS אפשר כבר להכריז שעונה נוספת של Criminal Minds תהיה בגדר הפתעה, בוודאי לאור נתוני הסדרה עד כה ובמיוחד נתוני הסדרה בשבוע שעבר. הסדרה קיבלה אישור ממש ברגע האחרון לעונה ה 14 שלה, אולי גם בשל העובדה שלמרות שנתוני הרייטינג שלה היו בינוניים ולעיתים מעט למטה מכך, הם היו יציבים. גם העונה הנתונים יציבים, אולם הם כבר גרועים לאור העובדה שבשבוע שעבר הסדרה כבר הידרדרה לנתונים של 0.7 נק' מדד ו 4.40 מיליון צופים בלבד. רק לשם השוואה, בשנה שעברה, בדיוק באותה נקודת זמן (הפרק הרביעי) הסדרה הניבה נתונים של 1.05 נק' מדד ו5.939 מיליון צופים. נכון, נתוני הסדרה הדרדרו לקראת סוף העונה (הפרק האחרון הניב 0.9 נק' מדד ו 5.388 מיליון צופים בלבד), אבל הנתונים היו טובים יותר ממה שהיא מניבה כיום. צריך גם לזכור שמדובר בסדרה וותיקה עם קאסט גדול ולכן גם יקרה יותר. לא פלא שהעונה היא קיבלה 15 פרקים בלבד.

ברשת ה CW בוודאי לא אהבו לראות את נתוני העונה השבוע שעבר של Black Lightning. בפרק השני בלבד של העונה הסדרה הניבה בסך הכל 0.3 נק' מדד ו 1.02 מיליון צופים בלבד. בעונה שעברה, גם במקרים בהם לא הייתה לסדרה את ההובלה של The Flash היא הצליחה לשמור על נתונים של 0.5 נק' מדד, אך העונה כבר לאחר שני פרקים בלבד עושה רושם שהיא לא מצליחה בכך, במיוחד לאור העובדה שכוחה של The Flash דועך. לאור הירידה בכל נתוני הרייטינג של סדרות הקומיקס בכלל ו Black Lightning בפרט, נשאלת השאלה האם זה באמת הזמן להעלות דרמת קומיקס נוספת ("באטוומן") ? 

אין תגובות: