יום ראשון, 15 ביולי 2018

ביקורת: Strange Angel, עונה ראשונה, פרקים 5-1: עכשיו ?



רשת CBS:All Aceess ממשיכה לנסות ולהעלות סדרות רק בפלטפורמה שלה. לאחר מיצוי שני מותגים מוכרים כגון The Good Wife, אשר הביא לרשת את The Good Fight, ולאחר הניסיון המוצלח עם Star Trek בדמות "דיסקברי", הרשת העלתה לפני מספר שבועות דרמה מקורית חדשה, כאשר בניגוד לדרמות הקודמות הדרמה הזאת לא מסתמכת על מותג מוכר, אלא בסיפור אישי. הדרמה Strange Angel.

הדרמה Strange Angel מגוללת את סיפורו של ג'ק פארסונס (ג'ק ריינור), מחלוצי הנדסת מנועי הטילים בארה"ב. ג'ק לא למד באוניברסיטה, אך התקבל באמצעות חבר לאוניברסיטת קאלטק בנסיון לפתח את הרעיונות שלו. סיפור חייו, אשר מתחיל בצורה רגילה לחלוטין מקבל תפנית גדולה כאשר אל הבית השכן נכנס אמסט דונובן (רופרט פרינד הזכור מהסדרה Homeland) והוא מכניס אותו אל כנסיה שבה מבצעים טקסי מאגיה מיניים. עם הזמן מתברר שכבר כילד ג'ק ניסה לזמן את השטן.

ז'אנר הסיפורים האישיים בטלוויזיה הוא לא דבר חדש, כאשר בשנים האחרונות היינו עדים לסדרה בשם "מר סלפרידג'", אודות הארי גורדון סלפרידג' והחיים המסעירים שעבר בתחילת המאה העשרים. סדרה זו הצליחה כל כך ששרדה ארבע עונות וסיפרה כמעט את כל סיפור חייו. לכן, הניסיון לספר סיפור חיים מרתק של דמות מוכרת מהעבר (הלא רחוק) הוא ניסיון מובן.

בסיפורו של פרסונס יש כמעט הכל: עלייה לגדולה של אדם שלא למד ולמעשה לימד את עצמו כמעט כל מה שידע בהנדסת מנועי טילים, בגידות (ג'ק בגד באשתו עם אחותה ולאחר מכן השתתף בטקסים מיניים ורמיזות מדברות גם על אורגיות ועד אפשרות ליחסים הומוסקסואליים, יחסים שההיסטוריונים שללו), הקשר לעולם העל טבעי החל מחלומות ועד הזיות, ניסיונות לזמן את השטן, מיסוד כנסיה חדשה ועד הפיכתו למנהיג הכנסיה, חברות עם דמות מוכרת מאד - רון האברד. האחרון גם החל לנהל מערכת יחסים עם בטי, חברתו של פרסונס, אך מאחר והשניים היו במערכת יחסים פתוחה האימפקט לא היה כה חזק. מרדף חובק עולם (פרסונס רדף אחר האברד וחברתו בטי, אשר הונו אותו בסכום של 20 אלף דולר והותירו אותו ללא אגורה שחוקה). גם זווית ישראלית יש, מאחר ובערוב ימיו הוא סייע בייעוץ לישראל ואף הואשם בריגול. ולבסוף, הוא מת בהתפוצצות מחשידה על סף ביתו, כאשר חלק טוענים שהיה מדובר בניסוי אך אחרים מצביעים על אפשרות להתאבדות ואולי אפילו רצח.

לכאורה, מדובר בחיים מעניינים וסוערים, אשר מאוששים את הטענה שהניסיון להפיק סדרה על הדמות היה נכון. הבעיה היא ההוצאה לפועל. התסריט של הסדרה כל כך "כבד", שלעיתים אפילו קשה לצפות בסדרה. הבעיה מתחילה כבר בפרק הראשון. למעטים שמצליחים לצלוח את הפרק גם שאר הפרקים לא מסייעים לצופה להמשיך ולצפות בסדרה. ניכר שבהפקה מנסים לשוות לסדרה מראה איכותי, אשר גם מתאפיין בכך שכמעט ואין פס קול או אלמנט מוזיקלי שמלווה את הסדרה, אבל מה זה עוזר אם אחרי כל חמש או עשר דקות הצופה מביט בשעון בכדי לנסות ולהבין מתי הפרק מסתיים.

יתרה מכך, כאשר צופים בסדרה כלשהי, כאשר הפרק מגיע לסיומו, התקווה היא שקיים רצון להמשיך ולצפות בה. זה לא קורה בסדרה הזאת. למרות כל הרעיונות המעניינים הנ"ל, אשר באים לידי ביטוי החל מהפרק השני אין תחושה של רצון לחזור ולהמשיך לצפות. התחושה שמתקבלת של עייפות.

עתה, נשאלת השאלה, אפשר היה להבין את הבעיתיות הזאת כבר מפרק הפיילוט, אז מדוע החליטו ברשת להעלות את הסדרה דווקא בעונת הקיץ החמה , כאשר הצופים מחפשים מפלט ? בשנה שעברה ניסיון דומה של רשת TNT להעלות את Will, הניסיון הזה נכשל והסדרה לא חזרה לעונה שנייה, בין היתר משום שכמעט ולא צפו בה. Will גם הייתה כבדה במידה פחותה מאד מ Strange Angel, אז כיצד אנשים חשבו שמדובר ברעיון נכון ?

לסיכום, רק חובבי הז'אנר והאנשים שמכירים את הדמות יכולים לשבת ולצפות בסדרה, כל השאר יתעייפו מהר מאד. עבורי, חמישה פרקים היו די והותר, למרות שמבחינת הליהוק אין טענות להפקה.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

הפיילוט היה משעמם, והתקציר של הפרקים הבאים של הסדרה, גרם לי רק ללכת ולהעלים אותה מרשימת הצפייה העתידית... :(


תוD1D1