יום שישי, 6 ביולי 2018

שלב סיכום עונת סתיו-חורף 2018-2017: רשת CBS



הגענו אל הרשת השמרנית ברשתות הברודקאסט האמריקאיות. כמידי שנה, לא היו יותר מדי שינויים בלוח השידורים, אך אפשר להצביע על הצלחות לצד כישלונות עבור הרשת, אשר עד לא מזמן שלטה בלוח המשדרים.

מה עבד לרשת בעונה זו ? 

הרשת הצליחה סוף סוף למצוא קומדיה, אשר תצליח לשרוד את משבצת השידור אחרי The Big Bang Theory. כמה לא מפתיע שזו הייתה הספין אוף של הסדרה, הכוונה היא כמובן ל Young Sheldon, אשר גם הפתיעה באיכותה למרות שהיא שונה לחלוטין מבחינת המבנה שלה מסדרת האם (צילום במצלמה אחת לעומת סיטקום).

למרות ירידה קלה בנתוני הרייטינג, הרשת הצליחה לשמר את ערב יום שישי שלה וזאת למרות ש Hawaii Five O החליפה שני שחקנים ראשיים ואילו ואילו Blue Bloods איבדה דמות נשית ראשית עוד לפני שהעונה החלה. לא פשוט עבור ערב שעד לפני זמן לא רב נחשב בעייתי מאד עבור רשתות השידור האמריקאיות. יהיה מאד מעניין לראות את זה יקרה לרשת גם בעונה הבאה משום ש Hawaii ו Blue נכנסות לעונה התשיעית שלהן.

מצחיק להגיד את זה על דרמה בעלת נתונים כגון אלו של Elementary, אבל הרשת הצליחה למצוא משבצת שידור אשר תצליח להשאיר את הדרמה הנ"ל בלוח השידורים הנ"ל. צריך לציין, הדרמה מכניסה כסף רב לרשת מסינדיקציה ובעיקר משידורים בחו"ל ולכן משבצת השידור, אשר מתחילה באביב ונכנסת אל תוך הקיץ פותרת לרשת שתי בעיות. מצד אחד, הסדרה נשארת בחיים ומצד שני גם סוגרת לרשת "חור" בלוח השידורים בעונת הקיץ, מאחר שהרשת רוצה לשדר שלש סדרות בעלות תסריט בעונה זו. כך כולם מרוצים. יהיה מאד מעניין לראות אם גם בעונה הבאה הרשת תרחיב את מספר הפרקים שלה ליותר מ 13 אשר הוזמנו לה עד עתה. במידה וזה יקרה יכול מאד להיות שהדרמה תשרוד עוד כמה עונות וזאת למרות נתוני רייטינג לא גבוהים וזאת בשלון המעטה.

מה לא עבד לרשת בעונה זו ? 

אין בכלל ספק שהכישלון הגדול ביותר של הרשת היה ערב יום שני ובמיוחד הקומדיות של ערב זה. זה התחיל עם Kevin Can Wait, אשר הרשת הכריחה את ההפקה להעיף את הדמות הנשית הראשית בסדרה וגרמה לכך שהקומדיה איבדה גובה. זה המשיך עם 9JKL אשר היוותה אכזבה גדולה בנתוני הרייטינג כבר מההתחלה ואילו Man With A Plan נשארה בחיים רק בגלל הכוכב שלה, מאט לה בלנק, ובעונה הבאה היא כבר לא תקבל חסינות גבוהה כפי שקיבלה העונה. ועוד לא התחלתי לדבר על Me, Myself & I אשר נעלמה באותה מהירות שהופיעה ו Living Bibilcally אשר כולם ראו כבר מההתחלה לאיזה כיוון היא הולכת. לא פלא שהרשת ערכה ניקיון אורוות בערב זה ורק Man שרדה.

הניסיון להשיק דרמה חדשה בערב יום ראשון. למרבה הפלא, דווקא Wisdom Of The Crowed הניבה בתחילה נתונים סבירים עד אשר הוגשה התלונה נגד השחקן הראשי ג'רמי פיבן ולמעשה חיסלה את העתיד שיכול היה להיות לה. Instinct פשוט הייתה קטסטרופה מכל הבחינות ואולי רק בשל השחקן הראשי שלה שרדה לעונה נוספת, וגם במקרה שלה המעריצים צריכים לחשוש מהעונה השנייה אשר צפויה גם להיות האחרונה שלה.

הדרמות החדשות של הרשת בערבי רביעי וחמישי לא סיפקו את הסחורה. למרות ש SEAL Team ו S.W.A.T שרדו לעונה נוספת, הרי שנתוני הרייטינג שלהן היו בינוניים ומטה. הסיבה היחידה שהן שרדו היא שלאחר שהרשת ערכה "ניקוי אורוות" של הקומדיות שלה היא לא יכלה לעשות זאת גם לדרמות ולערער לחלוטין את לוח המשדרים שלה.

למה הרשת זקוקה בעונה הבאה ? 

הרשת לקחה הימור גדול בערב יום שני כאשר יצרה ערב חדש לחלוטין ובמיוחד כאשר החליטה להשיק את הדרמה החדשה בעלת הפרופיל הגבוה ביותר שלה, "מגנום, בלש פרטי" אחרי שתי קומדיות חדשות. העונה אין לרשת את האפשרות להתחיל את העונה עם The Big Bang Theory בערב זה, יהיה מאד מעניין לראות האם זה יצליח.

הרשת גם רוצה לראות את NCIS שודרת את העזיבה של אחת השחקניות הראשיות אשר ליוו אותה מהפרק הראשון שלה, פולי פרט. קשה לראות מה הרשת תעשה בלעדיי הסדרה הזאת, כאשר גם העונה הרשת משתמשת בה בכדי להשיק דרמה חדשה נוספת,F.B.I.

הרשת גם זקוקה שלפחות אחת מהקומדיות החדשות שלה תצליח, היא לא צריכה מעבר לכך. ולמען האמת, היא שמה את כל הביצים בסל של "מרפי בראון". חוץ ממנה, קשה לראות קומדיה אחרת מצליחה.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

TY