יום רביעי, 25 ביולי 2018

שלב סיכום עונה: The Royal, עוונה רביעית: המפלצת בגדולתה


לא הייתה תקופה בה הסדרה The Royals הייתה כל כך רלוונטית כפי שהיא הייתה בתקופה בה עלתה העונה הרביעית שלה. בתקופה שבה הנסיך הארי ומייגן מרקל התכוננו לחתונה שלהם, במרכזה של העונה הרביעית של הסדרה The Royals, אודות המשפחה המלכותית הבריטית הפיקטיבית, הנושא המרכזי שלה היה: הניסיון למצוא כלה לרוברט, מלך בריטניה ולאחר שההחלטה נפלה על ווילהמינה, האחראית על המדיה החברתית בארמון, הסדרה התמקדה באירוע עצמו, עד שבסופו של דבר היה אמור גם להפוך לאירוע שבו ליאם ידיח את אחיו מהשלטון וימלוך תחתיו. מהבחינה הזאת התסריטאים הבינו בדיוק על איזו "כפתורים" ללחוץ. הבעיה הייתה שעושה רושם שמעבר לכך לא נותר כמעט מאומה.

העונה השלישית של הסדרה התמקדה בעלייתו של רוברט וההבנה של הצופים, שהדמות הנוסטלגית ששמעו עליה בעונות 1 ו 2 הייתה ההפך הגמור מהמפלצת המחושבת שהוא באמת. בעונה הרביעית של הסדרה ההבנה מתחדדת והצופים מבינים לעומק עד כמה גדולה המפלצת שיושבת על כס המלוכה. הצופים חוזים ברוברט משפיל את ליאם, מטריף אותו עד אובדן חושים, עד שהוא גורם לו לאיים עליו באקדח לעיני אמו. הצופים גם חוזים ברוברט גורם לכך שהפרלמנט הבריטי יאבד מערכו עד שהוא מפוזר והוא הופך לעריץ. כמו כן, הצופים גם רואים כיצד הוא מנסה להשפיע על מערכת היחסים שבין אלינור, אחותו וג'ספר, האיש אותו היא אוהבת. ולבסוף, בפרק האחרון, הם מבינים שהוא גם משנה לחלוטין את דעתה של ווילהמינה בנוגע לחתונה שלהם, לאחר שהיא עמדה לחשוף את פרצופו האמיתי באמצע החתונה.

בכל מה שקשור לליאם, עוברת עליו עונה לא קלה כלל וכלל. הוא כועס מאד על אחיו, אולי בשל מה שעשה בתום העונה השלישית לקתרין, אהובתו, וכפי שציינתי, מאיים עליו באקדח עד אשר אחותו מכה אותו על ראשו ובסופו של דבר גורמת לו לשנות טאקטיקה ולנסות להדיח את אחיו מהשלטון בכל אמצעי, גם אם הוא לא חוקי, כגון הפיכה אלימה, כפי שמתברר בפרק האחרון של העונה. בתחילת העונה הצופים אפילו יכולים להעביר קו מקביל בין דמותו של ליאם לזו של סיירוס, אשר עד סוף העונה השלישית היה ידוע לשמצה, ועתה נמצא בחבורה של "הטובים", כאשר בתחילה הוא לוקח את ליאם תחת חסותו ואחר מצטרף לניסיון ההפיכה שלו. העובדה שהוא הבן השני במשפחה, העובדה שהוא כועס כל כך על אחיו הבכור, עד כדי ניסיון הפיכה אלימה. לזמן מסוים לא ברור אם הוא אכן הגבר ה"טוב", עליו הסדרה נשענה ברובה בעונות הראשונות. נכון, הצופים מבינים שהוא ניצב אל מול מפלצת, בשעה שסיימון, אחיו של סיירוס, היה דווקא מלך טוב, אבל בכל זאת, הגבר העדין והנחמד נעלם בעונה זו. יכול מאד להיות שמדובר בהתבגרות של הדמות, אבל אולי חלק מהצופים לא יאהבו זאת, בוודאי הצופים שרואים את העולם ב"שחור ולבן".

אם בתחילת הסדרה מרכז העלילה היה סביב דמותו של ליאם, הרי שמעונה לעונה (ובמיוחד בעונה זו) מתברר שהיהלום האמיתי של הסדרה היא אלכסנדרה פארק, אשר מגלמת את דמותה של אלינור. למרות שבעונה זו הדמות שלה לא עוברת תהפוכות גדולות, בעיקר לאחר שהיא חוזרת מהטיול אליו יצאה בתום העונה השלישית עם הנסיך סבסטיאן, וכאשר היא מבינה שהעתיד שלה נמצא עם ג'ספר אותו היא אוהבת ועתה היא גם מוציאה את מערכת היחסים שלה לאור. הבעיה היא, שעושה רושם שאין כמעט לאן לקדם את הדמות. בעונה זו עוד היה ניסיון להפוך אותה למעין רובין הוד, אשר מנסה להעניק דברים לאנשים נזקקים, אך פרט מלשבור שוב את מערכת היחסים שלה עם ג'ספר (ובכך להקים על ההפקה את כל מעריצי הדמויות) או לגרום לדמות להיכנס להריון, מעבר לכך קשה לראות במידה והסדרה תקבל עונה נוספת לאן אפשר יהיה לקחת את הדמות.

גם דמותו של ג'ספר עוברת בעונה זו את המשבר הגדול ביותר שהיא יכלה לעבור, כאשר דמותו של אביו מגיעה. בתחילה, כאשר הוא מנסה להונות את סבתה של אלינור, אך לאחר שהוא מבין שאין לה כסף הוא עוזב ומשאיר את הבמה לבנו, עד שהוא חוזר בפרק האחרון גם לסייע לו במזימתו לסייע לליאם בהפיכה. אם מערכת היחסים שלו ושל אלינור עוברת את המכשול הזה, קשה לראות גם לאן הדמות שלו יכולה לנוסע, אולי באמת להיות אב.

ולבסוף, דמותה של המלכה הלנה גם היא די תקועה בעונה זו. במהלך העונה הושמו בפיה שורות ובהם היא טוענת שהיא לא יודעת אם היא הייתה רלוונטית. עד הפרק התשיעי, בו היא חוברת לליאם ולהקתו נגד בנה השני, רוברט, הדמות שלה הופכת לדי ממוחזרת, כאשר היא מנהלת רומן עם ראש הממשלה הבא הפוטנציאלי (ניהלה כבר רומן בעונות קודמות, כאשר גם שיקרה שיכול מאד להיות שליאם ואלינור הם התוצאה של הרומן ארוך השנים) ולאחר מכן עם סבסטיאן, ידידה של אלינור (זכור למעריצים כיצד היא כמעט אנסה את ג'ספר, אותו הבת שלה אהבה מאד). גם במקרה שלה, קשה לראות כיצד לקדם את הדמות מעבר להיותה חלק במזימה להדיח את רוברט.

לסיכום, העונה הייתה בינונית מאד וגרמה לכך שהדמויות די תקועות מבלי אפשרות להתקדם הלאה, בדיוק כמו מערכת היחסים של ליאם עם קתרין. יתרה מכך, אם בעונות הראשונות של הסדרה היא גרמה לריגושים, הרי שבעונה זו, מעבר להיותה אופרת סבון, ומעבר להיותה רלוונטית בשל החתונה המלכותית הבריטית, אין כמעט ריגושים וקיימת תחושה של "טחינת מים". חבל, היה לה כל כך הרבה פוטנציאל. דרך אגב, ג'נביב גאנט (ווילהמינה) כמלכת בריטניה. באמת ? 

אין תגובות: