יום שישי, 2 בפברואר 2018

שלב סיכום עונה: The Originals, עונה רביעית: לא מספיק



בדרך כלל, בסדרות או בסרטים, לאחר סרט או עונה מוצלחים, בסרט או בעונה הבאה שמגיעה לאחר מכן חלה ירידה גדולה מאד. קשה למצוא סרט או סדרה שבה הרמה הגבוהה נשמרת לאורך זמן. זה בדיוק המקרה של העונה הרביעית של העונה הרביעית של The Originals, לאחר עונה שלישית טובה (ויהיו שיגידו גם טובה מאד), העונה הרביעית של הסדרה, אשר נרשמה בה גם ירידה בנתוני הרייטינג, ירידה שגם קבעה שהעונה החמישית שלה תהיה האחרונה.

הבעיה מתחילה בתמה המרכזית של העונה. בעונה זו המייקלסונים (הידועים גם בכינוים "המקוריים") מצליחים באמצעות היילי ופריה להיפטר מהכישוף אשר גרם לגסיסתם לפני שנכנסו למצב שינה בלתי מוגבל. משפחה זו מתמודדת עם מכשפה עתיקה בת 1500 שנה בשם "ההולו", אשר רוצה לחזור אל החיים. לשם כך היא תעשה הכל, כולל לנסות לרצוח ילדים או להשתלט על גופה של הופ, בתם של קלאוס והיילי. הבעיה הגדולה היא, שלאחר סיפור הנבואה בעונה השלישית, הסיפור היה מעמם מאד ונראה היה ש"נמרח" על פני 13 פרקים. כלומר, שאפשר היה להסתפק במספר פרקים קטן יותר.

בעונה זו גם אפשר היה לזהות מחזור חומרים. לדוגמא, לאחר שבעונות קודמות דווינה פרמה את הקשר בין המכשפים העתיקים שמתו לבין המכשפים שעדיין בחיים, בעונה זו אלייז'ה, בכדי לייצר בעלי ברית נגד "ההולו" מייצר שוב את הקשר. כמו כן, דווינה חוזרת לחיים ומתאחדת עם קול, אהוב ליבה, אשר לקראת סוף העונה גם מתכוון להציע לה נישואין. כמו כן, גם בעונה זו רבקה (קלייר הולט) מופיעה בתחילת העונה לשלשה פרקים, נעלמת למשך זמן רב ואז חוזרת לארבעת הפרקים האחרונים. זה קורה מדי עונה משום שהשחקנית לא הייתה מוכנה לעקור את מקום מושבה לעונה נוספת ולכן מגיעה לתקופה מוגבלת והיא חסרה.

ואם עסקנו ברבקה. לאחר עונה שלמה שבה מרסל מראה עד כמה הוא מאוהב בסופיה, וגם עד כמה היא נאמנה לו כאשר היא גם מוכנה להתאפק במאבקה נגד קלאוס שחיסל את משפחתה חמש מאות שנים לאחר מכן. לאחר עונה שלמה, הרי שבשלש הדקות האחרונות פתאם מקבלים סוף טוב הכל טוב עבור מרסל ורבקה. נו, באמת. אפשר להבין זאת לאור העובדה שלא היה ברור אם הסדרה תקבל עונה נוספת, אבל הסוף נראה יותר מדי מאולץ. לו היו מכינים את הצופים בפרקים שלפני כן זה היה מובן, אבל זה לא קרה.

ולבסוף, סוף העונה הרביעית מרגיש בדיוק כמו סוף העונה השלישית. למרות שהפעם הם לא עומדים בפני מוות, הרי שגם בתום העונה הרביעית המשפחה לא יכולה להיות ביחד ותהיה חייבת למצוא בתחילת העונה החמישית והאחרונה פתרון מהיר (אם כי אמורה להיות קפיצה בזמן גם בין העונות הללו) בכדי שאפשר יהיה לראות שוב את כל המשפחה ביחד תחת קורת גג אחת.

נוסף על כך, בתום העונה השלישית שתי דמויות מרכזיות קאמיל אוקונור (ליאה פייפס) ודווינה המכשפה (דניאל קמפבל) מתו והן היו חסרות מאד בעונה זו. נכון, הדמות של קאמיל חוזרת בתחילת העונה להופעת אורחת לשני פרקים כהזיה של קלאוס כאשר הוא כבול במרתף של מרסל ודווינה חוזרת לשני פרקים לקראת סוף העונה, אך זה לא מספיק. הן היו חסרות. מאד. גם התוספת של סופיה (דניאל פינדה), החברה הערפדית של מרסל ש"ההולו" גם משתלט על גופה למספר פרקים לפני שמרסל והחבורה מצליחים להציל אותה וקיילין (קריסטינה מארי מוזס), אשת-זאב, אשר הופכת מאסירה לחברה של פריה הן בהחלט לא תחליף ראוי, אלא דהוי מאד לשתיים. למען האמת, ההופעה הקצרה שלהן בעונה זו רק מוכיחה עד כמה הן חסרו.

דמות נוספת שהצטרפה בעונה זו היא סאמר פונטנה, אשר גילמה את דמותה של הופ בת השבע. נכון, מדובר בילדה חמודה, אשר גורמת לצופה לאהוב אותה ואת נמשיה כאשר היא על המסך בדיוק כמו אהבו את שירלי טמפל כאשר הייתה צעירה, אך בניגוד לאחרונה שהייתה מוכשרת, הרי שסאמר גילמה את הדמות בצורה מוגזמת ולא אמינה. ככל שהעונה התקדמה והתפקיד שלה גדל היא הוכיחה זאת יותר.

ולסיום, חייבים לציין זאת. מדובר בדרמה שבה הזיווגים בין הדמויות כל כך לא מתאימים. נתחיל עם היילי ואלייז'ה. עונה זו הוכיחה מעל לכל ספק שהיילי מתאימה יותר להיות עם קלאוס מאשר עם אלייז'ה וטוב ש"פרקו את החבילה" הזאת בתום העונה. גם הזיווג של פריה עם קיילין נראה כל כך מאולץ. נראה היה שרצו בהפקה לייצר זיווג בכוח עד לסצינת יחסי המין בין השתיים, אשר נראתה מוזרה ולא אמינה. למען האמת, היחסים של ג'ושוע עם בן הזוג שלו בתחילת העונה נראו אמינים יותר. מבין הזוגות בסדרה אולי רק זו של מרסל ורבקה נראית הסבירה ביותר, וזאת למרות שבעונה הרביעית הוא מוצמד לסופיה, אשר נראית ונשמעת יותר כגוש קרח מאשר מאוהבת, כפי שהיא אמורה להיות.

אז, לראות או לא לראות ?

רק מי שלא יכול שלא לקבל את המנה השנתית של עולם הערפדים יכול לנסות ולצפות. כל השאר צריכים וחייבים לדלג עליה. גם עבור מעריצי הסדרה מדובר ב 13 פרקים לא מספיק טובים, אשר מנסים"לרכב" על גבי ההצלחה של העונות הקודמות. חבל, לאור שלש העונות הקודמות ולאור העובדה ש The Vampire Diaries הגיעה לסיומה, אפשר היה לצפות מההפקה ביותר.

אפשר לסכם את העונה בשתי מילים: "לא מספיק". או במילה אחת "אכזבה". 

תגובה 1:

JamesCrow אמר/ה...

בדרכ אנחנו לא מסכימים אבל כאחד שבאמת אוהב את הקאסט ושאר העונות את העונה הזאת לקח לי זמן לראות כי היא פשוט לא הייתה מושכת מספיק