יום שישי, 23 בפברואר 2018

שלב סיכום עונה: Agents Of S.H.I.L.D, עונה רביעית: התקדמות



הבעיה הגדולה ביותר של "ש.י.ל.ד" כפי שאני רואה אותה, היא שדווקא במקביל לעלייה באיכות של הסדרה מספר הצופים שצופים בה רק הולך וקטן. וזה באמת חבל, משום שהעונה הרביעית שלה היא גם הטובה ביותר שידעה הסדרה עד כה (אני יודע שרבים מכם צפה בעונה החמישית, אך מבלי לראות אותה עד סופה אי אפשר לקבל החלטה מושכלת).

עונה זו נפתחת בצורה חזקה כבר מתחילתה. השימוש בדמות של "גוסט ריידר" היה מרענן, נכון והעניק לעונה את זריקת האנרגיה שהייתה זקוקה לה לאור תום העונה השלישית (איבוד לינקולן ווורד). כל סיפור המסגרת שלו סופר בצורה טובה והכין את הבסיס לסיפור המרכזי של העונה: הספר "דארקהולד" וסיפורה של איידה, אנדרואיד עם בינה מלאכותית, אשר רוצה להיות אנושית ולשם כך תעשה הכל. 

למרות שהעונה מתחילה בצורה חזקה הרי שהיא לא מורידה את הרגל מהגז ודוהרת ללא הפסקה עד שהעונה מסתיימת. קשה כמעט לזהות פרקים חלשים בעונה זו. 

בעונה זו לקחו את מערכת היחסים שבין ג'מה לפיץ' והעלו אותה לרמה אחרת לחלוטין, כאשר מתברר שב"תשתית", עולם וירטואלי שבנה ד"ר רדקליף בכדי להציל את אגנס אהובתו, פיץ' הוא אדם חסר מצפון אשר עוזר לאיידה להשיג את מטרותיה ואפילו מחסל את אגנס ללא פרובוקציה. יפה מאד עשו בהפקה שלא שקטו על השמרים והציגו את הסיפור בצורה יפה מאד. 

גם את חזרתה של דייזי ל"ש.י.ל.ד." הציגו בצורה טובה מאד ולקחו את הזמן בכך. עובדה זו גרמה לכך שסיפור אהבתה ללינקולן קיבל משנה תוקף, במיוחד כאשר ראו כמה היא מתענה עד כדי כך שחלקים מגופה החלו להישבר בשל פעילותיה, ובהפקה גם הצליחו ליצור מין זיק מסוים בינה לדמות של רובי ("גוסט ריידר"), זיק אשר נשמר עד הפרק האחרון של העונה וזאת למרות שרובי נעדר החל מהפרק התשיעי של העונה וחוזר רק לפינאלה. אם כי, צריך להדגיש שלאחר שבעונה השלישית קלואי בנט הראתה איכויות גבוהות בגילום דמותה של דייזי, הרי שבעונה זו היא פחות מרשימה. 

בעונה זו גם שברו את הקרח של מערכת היחסים שבין מאי לקולסון. למרות שמאי הוחלפה באנדרואיד הרי שבפרק האחרון אפשר היה לזהות שלכיוון הזה מכוונת ההפקה ושהרגשות בין השניים אכן הדדיים. 

צריך גם לברך את ההפקה בליהוקה של מאלרי ג'נסן כ"איידה"\אופיליה. מאלרי הציגה משחק קרוב למושלם בגילום דמות האנדרואיד. היה בה את הקרירות הנדרשת מצד אחד, אך מצד שני גם את היכולת ליצור אמפתיה מסוימת מאחר ומטרתה הייתה להפוך לבשר ודם (מי לא הזדהה עם פינוקיו שרצה בדיוק אותו דבר: להיות ילד אמיתי ?), גם אם מעשיה היו קיצוניים מדי. 

נקודה מסוימת שדי עיצבנה הייתה החזרת דמותו של וורד והשחקן ברט דאלטון. נכון, וורד חוזר רק כאשר החבורה נמצאת ב"תשתית", אך עושה רושם שבהפקה חיפשו תירוץ להחזיר את השחקן לעונה נוספת, גם אם זה למספר פרקים. ואני אומר, הדמות מיצתה את עצמה, צריך היה להניח לה. גם אם בעונה זו הוא חלק מהמחתרת אשר נלחמת ב"הידרה". 

כמו כן, חייבים גם לציין, שבעונה זו, בכל מה שקשור לסדרת קומיקס ברשת ברודקאסט, אין בכלל ספק שמדובר בעונה "כבדה" מאד מבחינת התסריט ולא אופיינית. מהבחינה הזאת היא דמתה יותר מבחינת הכתיבה לדרמות כבלים. יכול מאד להיות שעבור ההתקדמות באיכות הסדרה היה צורך להפוך אותה ל"כבדה" יותר. 

אה כן, וג'ייסון אומרה גם הופיע בעונה זו כראש "ש.י.ל.ד." החדש לאחר שקולסון מפנה את מקומו והופך לסוכן שטח בלבד. תוספת נאה מאד לסדרה. חבל רק שהוא מצטרף לקצת פחות מעונה ולא נשאר לטווח ארוך יותר. מצד שני, אפשר כבר היה לראות שהדמות שלו מיצתה את עצמה כבר לפני תום החצי הראשון של העונה. 

אז, לראות או לא לראות ? 

לראות. לא מדובר בדרמת קומיקס איכותית כגון "דרדוויל", ג'סיקה ג'ונס" ואפילו לא "לוק קייג'", אשר עלו ב"נטפליקס", אך העונה הרביעית של Agents Of S.H.I.L.D יכולה להתהדר בכך שהיא הייתה איכותית וכתובה בצורה טובה מאד. מצד שני, צריך גם להדגיש, שבניגוד למשל לדרמות הקומיקס האחרות (של "מארוול" ו DC Comics) את העונה הזאת קשה לראות ברצף, אלא פרק או שניים בכל פעם. 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

דווקא את העונה הזאת פחות אהבתי כי פאקינג היה להם את גוסט ריידר והם לא עשו איתו יותר מידי