יום שישי, 9 בפברואר 2018

שלב סיכום עונה: Legends Of Tomorrow, עונה שנייה: נפילה


לאחר ההצלחה של Arrow ו The Flash ראו ברשת ה CW כי טוב והרימו עוד סדרת קומיקס בעולם של ה DC Comics וכך נוצרה Legends Of Tomorrow. נלקחו מספר דמויות אשר הופיעו בסדרות הנ"ל וחשבו שבכך יצרו סדרה טובה. הם טעו.

העונה הראשונה של הסדרה, למרות הבעיות שהיו לה, עדיין הצליחה לרתק בין היתר בשל סיפור המסגרת שלה, אבל סיפור המסגרת של העונה השנייה היה גרוע מאד. "חנית הגורל" ? באמת ? למי שלא ראה מדובר בחנית, אשר יכולה לשנות את גורלם של אנשים בכך שהיא יכולה לשכתב את המציאות מחדש. שלשה "נבלים", אשר התוודענו אליהם בעונות קודמות בדמות של איאבוד ת'ון, הספידסטר ש"הפלאש" ניצח, מלקום מרלין ודמיאן דרייק היו מעוניינים לשנות את גורלם וחבורת הגיבורים מנסה למנוע זאת מהם. בדיוק כמו שה"נבלים" מנסים לשכתב את העבר התחושה המתקבלת היא שהתסריטאים מנסים לשכתב מחדש, כלומר לנסות לנצל כבר דמויות קיימות, אשר למעשה כבר מיצו את עצמם בסדרות הקומיקס הקודמות. במקום לנסות להביא דמויות חדשות הלכו על הישן והמוכר. זה לא עבד. דווקא בקרב חבורת ה legends התהפוכות פגמו באיזון העדין מלכתחילה שהיה בה היות מדובר באוסף של דמויות מכל עבר ולא דמויות מרכזיות מעולם ה DC Comics.

בעיה נוספת שהסדרה התמודדה איתה הייתה חסרון הדמות של לאונרד סנארט. אפשר היה לראות זאת כאשר הוא הפציע כשחקן אורח לקראת תום העונה. צריך להדגיש שמדובר בדמות ולא בשחקן. יש להפריד בין השניים. גם הדמויות של קנדרה והוק גאי חסרו, במיוחד כאשר אפשר היה לצפות בדמויות שהחליפו אותם. בעוד הדמות של אמאיה עוד הייתה סבירה וריצ'ארדסון סלרס, אשר גילמה את הדמות הייתה חביבה, הרי שניק זאנו, אשר גילם את דמותו של נייט הייווד היה מיותר ולא הורגש כחלק אינטגארלי מהחבורה.

לאורך העונה כולה מתקבלת גם התחושה ששמדובר בדרמת קומיקס מסוג ב ומטה מכך. בעוד ש The Flash עוד רשמה עלייה מסוימת ככל שהעונות התקדמו וב Arrow אפשר לזהות כיצד מעונה לעונה היא הופכת ל"כבדה "" הרי שב legends התחושה היא שהצופים מקבלים "שאריות" ולא "חומר איכותי", במיוחד מבחינת רעיונות ובמיוחד בדמויות.

נקודת האור היחידה שניתן לזהות בעונה זו היא הדמות של מיק. השורות הטובות ביותר בכל עונה ובכל פרק ופרק נכתבות עבורו. למרות שלכאורה מדובר בגג הקומי של הסדרה, הרי שמדובר בדמות היחידה שכיף לצפות בה. עשו בחוכמה התסריטאים שהעמיקו את הדמות בעונה זו והעניקו לו תפקיד חשוב, במיוחד לקראת סוף העונה. בעונה זו דומיניק פארסל הוכיח כיצד לוקחים את הדמות הקטנה ביותר של הסדרה והופכים אותה לכל כך מרכזית. יהיה מעניין מאד לראות אם מגמה זו תישמר גם בעונה השלישית.

אז, לראות או לא לראות ?

אפשר לדלג. מדובר בשעמום שנמשך על פני 17 פרקים. אפשר היה להסתפק בעשרה פרקים במקרה הטוב, הרעיון הובן, הוא לא היה מספיק טוב והמוצר הסופי לא מספיק טוב. בתור סדרת קומיקס שעוסקת במסע בזמ מדובר בבזבוז משווע. אפילו מנהרת הזמן, אשר שודרה לפני יותר מארבעים שנה ו"זינוק לאתמול" שעלתה בתחילת שנות התשעים היו טובות ממנה ובהפרש ניכר. 

אין תגובות: