יום ראשון, 4 בפברואר 2018

ניתוח: נתוני הרייטינג הבולטים בשבוע החמישי של שנת 2018 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות


ברשת ה CW היה מעניין לראות את נתוני The Flash ו Black Lightning כאשר באותו שלב שודר בשאר רשתות הברודקאסט הנאום לאומה של הנשיא דונלד טראמפ. הסדרות הצליחו להתרומם לנתונים נאים מאד ל 0.9 ו 0.8 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי ל 2.60 ו 2.21 מיליון צופים בהתאמה. לפי הנתונים הללו ניתן להסיק מספר מסקנות. ראשית, להאמיד את כוחה האמיתי של The Flash ועד כמה היא יכולה להגיע בשלב זה. כמו כן, ש Black Lightning מצליחה לשמר 85% מנתוני הרייטינג ש The Flash משאירה לה. כלומר, השילוב בין שתי דרמות הקומיקס עובד. לפחות בשלב הזה.

ברשת NBC, הדרמה The Blacklist מצליחה לשמר נתונים יפים גם לקראת מחצית העונה ולאחר איבוד של אחת מהדמויות המרכזיות שליוו אותה מאז תחילתה. בשבועות האחרונים הסדרה נסובה סביב 1.1-1.0 נק' מדד ובסביבות שישה מיליון צופים (בשבוע שעבר הנתונים עמדו על 1.0 נק' מדד ו 6.11 מיליון צופים). פרט לקריסה גדולה לקראת סוף העונה נתונים אלו אמורים להעניק לה עונה נוספת כמעט ללא בעיות. צריך גם לזכור שבתחילת העונה הסדרה נעה סביב 0.9-0.8 נק' מדד ושמדובר בדרמה וותיקה שכמעט מדי עונה נעה משעת שידור אחת לשנייה. יהיה מאד מעניין לראות במידה והסדרה תחודש באם הרשת תשאיר אותה בשעת השידור שלה או שתניע אותה לשעת שידור אחרת.

ברשת FOX בוודאי מביטים בנתוני העונה ה 11 של הדרמה The X Files ודואגים. לאחר שבעונה העשירית הדרמה הייתה ההצלחה הגדולה ביותר של רשת FOX בעונת 2016-2015, העונה ה 11 היא לא פחות מאכזבה. בשבוע שעבר הדרמה הניבה בסך הכל 0.9 נק' מדד ו 3.64 מיליון צופים בסך הכל, במיוחד לאור העובדה ש 9-1-1, אשר משודרת אחריה הניבה 1.6 נק' מדד ו 6.21 מיליון צופים. פרט לפרק השלישי של העונה, מדובר גם בירידה איטית מ 1.33 בפרק פתיחת העונה ועד לפרק החמישי אשר הניב את הנתונים שבוודאי איכזבו את הרשת. היות וג'יליאן אנדרסון כבר הודיעו שהעונה ה 1 תהיה האחרונה שלה במותג, עושה רושם שהמותג נמצא לקראת סיום, לפחות לעת הקרובה.

ברשת ABC הנתונים של "האנטומיה של גריי" לאחר שחזרה מחופשת החגים יפים מאד. בארבעת השבועות האחרונים הדרמה הניבה נתונים של 2.3 נק' מדד, כאשר גם בשבוע האחרון הדרמה הניבה 2.3 נק' מדד ו 8.93 מיליון צופים. הנתונים מדהימים יותר היות ולפני היציאה לחופשת החגים הדרמה הניבה בארבעת הפרקים שקדמו לפגרה 1.85 נק' מדד ו 7.68 מיליון צופים בממוצע. העליה בנתונים מגיע שבועות בודדים לפני שהספין אוף של הסדרה אמור לעלות. יהיה מאד מעניין לראות באם הסדרה תשמר את נתוניה ובאם היא תצליח להשיק את הספין אוף שלה בצורה מוצלחת.

ברשת CBS אין יותר מדי תזוזה. כל הדרמות של הרשת לא זזות מנתוניהן במשך מספר שבועות. הסדרה היחידה שבאמת מרשימה היא הקומדיה Mom, אשר בשבוע שעבר הניבה נתונים של 1.5 נק' מדד ו 9.11 מיליון צופים. עבור סדרה שעד לפני עונה לא הייתה מצליחה "לגרד" נתונים של 1.4 נק' מדד מצליחה להתרומם לגבהים חדשים ולו רק בשל העובדה ש Young Sheldon מתבררת כהצלחה והיא מצליחה לרומם אותה. עתה נששאר לרשת למצוא רק את הצלע הרביעת בערב הקומדיות היות ו Life In Pieces לא מצליחה להתרומם גם היא לגבהים. אולי ברשת יעבירו אותה בשנה הבאה ליום שני ובכך ינסו להשיק קומדיה חדשה בערב זה וליצור באמת ערב קומדיות מצליח כולו. 

אין תגובות: