יום רביעי, 7 בפברואר 2018

עונת הפיילוטים 2018: מגמות ראשוניות: מגמת הריבוט ו\או החייאת מותג קיים צוברת תאוצה



במאי 1988 רשת CBS אמרה שלום לשתי סדרות וותיקות "מגנום בלש פרטי" ו"קגני ולייסי". שלשה עשורים לאחר מכן שתיהן עשויות לחזור כאשר לשתיהן הרשת הזמינה פיילוט, אשר יהווה ריבוט של הסדרה. כמו כן, הרשת הזמינה 13 פרקים מהקומדיה "מרפי בראון", אשר שודרה ברשת במשך עשר שנים והלכה לעולמה בשנת 199.

מדובר במגמה שהולכת וצוברת תאוצה בשנים האחרונות של ריבוט או החייאת סדרות ישנים, בשנה האחרונה אפשר היה לראות זאת עם עונה חדשה ל"תיקים באפילה", החזרת "וויל וגרייס" והחזרת המותג של "מסע בין כוכבים" לסדרה נוספת.

רשת CBS כבר ביצעה ריבוט לסדרה ישנה משנות השמונים, הכוונה היא ל"מקגיוור" ול S.W.A.T, ולסדרה משנות השבעים , הכוונה כמובן היא ל"הוואי פייב-או", כאשר שתיהן מניבות רייטינג נאה וככל הנראה נמצאות בדרך הבטוחה לחידוש. בשל כך, במידה ו"מגנום בלש פרטי" ו"קגני ולייסי" יאושרו לסדרות לרשת יהיו שש סדרות אשר יהיו חלק מריבוט או החייאת מותג ישן, כאשר בהן יהיו 5 דרמות ! תוסיפו לכך שכוכב הסדרה "מגנום", טום סלק, מככב בדרמה Blue Bloods שהרשת משדרת ואתם מקבלים רשת נוסטלגית.

רשתות הבנות של רשת CBS, הכוונה היא לרשת ה CW ול CBS:All Access גם הן מוצויות בתחום: רשת ה CW, אשר כבר השנה ביצעו במהלך בכיוון כאשר העלו ריבוט ל Dynasty עם תוצאות רייטינג גרועות, צועדות גם השנה בתחום עם ריבוטים ל Charmed ול"רוזוול". CBS: All Access עושה זאת השנה עם Star Trek והיא גם מבצעת ריבוט ל"אזור הדימדומים". MGM מבצעת אסטרטגיה דומה כאשר היא מחייה את המותג "סטארגייט".

רשת ABC נמצאת אף היא ברשימות עם פיילוטים ל The Greatest American Hero, Get Christie Love, כאשר השנה היא כבר מחזירה את המותג של "אמריקן איידול". רשת הבת שלה מצעת ריבוט לסדרה Party Of Five ("שולחן לחמישה").

רשת CBS החלה את הטרנד כאשר החזירה אל המסך את Hawaii Five-O, אשר הצליחה ופרצה את הדלת. "נטפליקס" המשיכה עם Fuller House ו One Day at A Time. קומדיה נוספת, שכבר ירדה מהאוויר לאחר שלש עונות וגם היא ריבוט הינה Girl Meets World.

השילוב נוסטלגיה וצפייה סטרימינג מניעה את הטרנד. CBS: All Access הודיעה על מבול של הצטרפויות לאחר שהודיעה על חזרת Star Trek. הסדרה, ביחד עם Dynasty של רשת ה CW זכו מהר מאד להסכמי סינדיקציה אצל "נטפליקס". מרבית מהסדרות שזכו לריבוט\החייאה מוכרות מאד בכל העולם והן נמכרות בצורה יפה מחוץ לארה"ב ומייצרות רווחים, אשר גורמות לרשתות המשדרות להסתמך פחות ופחות על נתוני רייטינג.

בנוסף לכך, ערנות מובנת של הצופים למותג מוכר מסייעת להשיק מוצר של ריבוט\החייאה, במיוחד ובעיקר לערב הראשון של הסדרה. אפילו "מקגיוור" של רשת CBS, אשר נתקלה בבעיות בפיתוח, כאשר חלקים מהפיילוט אפילו צולמו מחדש, הניבה נתוני רייטינג גבוהים בערב הפתיחה שלה, למרות ביקורות שליליות.

ובעסק שבו השגיאות גדולות מאד הרעיון של  "ללכת" על משהו מוכר הוכיח את עצמו כצעד נבון יותר מפעם אחת.

רשת FOX גם היא "חטאה" בכך, אך ערכה בכך שינוי קטן כאשר החזירה את המותגים 24, "נמלטים" ו"תיקים באפילה" למעין מיני סדרות. הצעד הפך לסרטים של "בנות גילמור" ב"נטפליקס" ולצעד של "וויל וגרייס" ברשת NBC, אשר העניקה מספר רב יותר לעונה הראשונה של הסדרה. ובקרוב גם "רוזאן" חוזרת אל המסכים ברשת ABC וכאמור, "מרפי בראון" ברשת CBS.

כאשר יש בנמצא את הכותבים וחברי הקאסט המקוריים גורמים לרשת לביטחון גדול יותר שלסדרה יהיה את המגע והקול של הסדרה המקורית ושתגרום למעריצים לחזור אליה.

האסטרטגיה הצליחה. החייאת "וויל וגרייס" לאחר 11 שנה הפכה להצלחה הגדולה ביותר של רשת NBC בעונה זו ושנייה אולי רק ל This Is Us. היא גם החלה לאסוף מועמדויות לפרסים, אלמנט שלקומדיות ברשתות ברודקאסט קשה מאד להשיג. כמו כן, החייאת The X Files הייתה הסדרה בעלת נתוני הרייטינג הגבוה ביותר של רשת FOX בעונת 2016-2015.

רשת FOX, אשר ניסתה שוב לבצע ריבוט ל 24 עם legacy הרפתה מעט בשל הכישלון ופסחה על הרעיון לבצע ריבוט ל Party Of Five, אך העונה היא תנסה לעשות זאת עם הקומדיה  Revival, אשר קיבלה התחייבות לפיילוט, ואשר יהיה החייאה של סיטקום משנות השמונים.

רשת NBC, אשר רוצה להחיות את The Office לצד ההצלחה של "וויל וגרייס", אשר כבר זכתה לעונה שנייה ועתה שמה את עיניה על ריבוט Miami Vice בהפקתו של ווין דיזל וכריס מורגן וכן המשך טלוויזיוני של Bad Boys בכיכובה של גבריאל יוניון.

הבאת מותגים מהאולם הגדול אל המסך הקטן היו טרנד בפני עצמו בשנים האחרונות. Taken משודר זה עונה שנייה ברשת NBC, ברשת FOX מדובר ב Lethal Weapon והעונה החלה בפיתוח True Lies. רשת CBS ניסתה את Rush Hour ו Training Day, "דיסני" עושה זאת עם Star Wars.

הענקת מייקאובר לריבוט\החייאה, בדרך כלל עם טוויסט של הגירה הפך לטרנד השנה. לאחר One Day At A Time של "נטפליקס" עם משפחה לטינית, כמו גם "רוזוול" ברשת ה CW, אשר תתמקד בבת למשפחת מהגרים לא חוקיים, Party Of Five ברשת ה CW עם משפחה של ילדים דוברי ספרדית שהוריהם גורשו למקסיקו.

במקביל, בריבוט של Greatest American Hero של רשת ABCהדמות הראשית של מירה, אינדיאנית-אמריקאית.  ב"מגנום בלש פרטי", במקום ארבע גברים יהיו שלשה גברים ואישה, כאשר דמותו של היגינס יהיה של אישה בשם ג'ולייט היגינס.

טרנד הריבוטים התרחב מעבר לארה"ב. בסדרות ומותגים קולנועיים. לרשת CBS יש פיילוט לדרמה בשם Mורגקר' rhnhhe ak srnv crhyh, ueunshv cao I Mom So Hard, המבוססת על סדרה מרשת האינטרנט. לרשת FOX יש פיילוט לקומדיה בשם Our People, המבוסס על הפורמאט הישראלי "נבסו".

רשתות ממשיכות להמר על העברת ספרים מוכרים אל המסך. לרשת FOX יש פיילוט בשם The Passage  המבוסס על ספרי פנטזיה. לרשת ה CW יש את The End Of The World As We Know It ו Skinny Dip, אשר שניהם מבוססים על ספרים.


הערה: הניתוח מבוסס על כתבה של נלי אנדרווה, כתבת התרבות האמריקאית. 

אין תגובות: