יום שלישי, 6 בפברואר 2018

ניתוח: אלו מהסדרות החדשות נחשבות בגדר הצלחה ואלו בגד כישלונות (חלק ראשון)



חודש ינואר כבר מאחורינו ולכן אפשר כבר להתחיל לבדוק אלו מהסדרות החדשות אשר עלו בחודש זה הצליחו, לפחות נכון לעכשיו, ואלו כשלו.

ההצלחות המיידיות:

Ellen's Game Of Games - לפני מספר שנים  רשת NBC להחיות את תכנית מהסוג הנ"ל על ידי העמדת פטריק האריס כמנחה. התכנית כשלה, בעיקר משום שהאריס והמפקים לא באמת ידעו מה הם עושים אלא המציאו את התכנית תוך כדי שידור. בניגוד אליהם, אלן והצוות שעומד מאחוריהידעו בדיוק מה שהם רוצים לעשות בתכנית: הם לקחו מיני פורמטים אשר נוסו במשך שנים בתכנית היומית של אלן, העלו את הסיכונים (והתשלומים) הכספיים והוסיפו מעט ממה שהרשת רצתה להוסיף. במילים אחרות: אלן התנהגה כמו אלן. ועד עתה מדובר בהצלחה גדולה. לאחר שעלתה לאוויר בתכנית האחרונה של The Voice ההשקה שלה בחודש ינואר הייתה לא פחות מאשר הצלחה מפתיעה, אפילו יותר מתוכנית התוצאות של The Voice באותה משבצת שידור. נתוני הרייטינג מחזיקים מעמד עד עתה וצפויים לעשות זאת גם עד ש The voice תחזור. עד כדי כך התכנית הצליחה שהרשת הזמינה כבר עונה שנייה בת 13 תכניות.

9-1-1 - עושה רושם שבעידן טראמפ, הצופים מחפשים גיבורים. בעונת הסתיו רשת ABC השיקה את The Good Doctors ונתוני הרייטינג היו גבוהים מאד. עתה, עושה רושם שהרשת מצאה לה את ההצלחה שציפתה לה מבית היוצר של ראיין מרפי ובראד פלצ'ק. יותר מ 10 מיליון צפו בפרק הפתיחה ובנתוני הדמו הנתונים היו אפילו קרובים למה ש Empire מניבה. הביקורות של המבקרים לא סייעו לסדרה, אך ככל הנראה שהליהוק של אנג'לה באסט, קוני בריטון ופיטר קרואזה כנראה שכן. אין פלא שהרשת כבר הזמינה עונה שנייה לסדרה.

The Chi - אפילו לפני שהתכנית עלתה לאוויר הדברים נראו טוב עבור הדרמה של רשת Showtime. ביקורות המבקרים היו חיוביים בצורה חזקה מאד, כאשר באחוזים מדברים אפילו על 85% שהיללו אותה. ההשקה המוקדמת יצרה באז גדול מאד סביבה. עבור רשת כבלים בתשלום, ביקורות חיוביות חשובות מאד בכדי למשוך קהל שיחתום אצלהם, אפילו יותר מאלו שבאים לצפות בסדרה. אך בשל ההצמדה בערב השידור ל Shameless, המספרים הראשוניים היו טובים, כולל מספר הצופים שצפה בסדרה בצורה לא לינארית. פרק הפתיחה הניב 1.7 מיליון צופים באותו יום למרות ששודר אל מול פרסי ה"גולדן גלובס", מספרים שצמחו לכיוון ה 4 מיליון צופים בסך הכל שצפו בפרק לאחר מכן. הרשת טוענת שמדובר בהשקה הטובה ביותר לסדרה מאז 2016 אז הושקה Billions. גם בשבוע השני הנתונים היו מעודדים - הנתונים באותו יום לו ב 9%, כאשר מספר הצופים הכללי שצפה בפרק השתווה לנתוני פרק הפתיחה. עדיין מוקדם להכריז עליה כלהיט, אך השילוב של ביקורות טובות וקהל בסיס חזק גרמו לרשת להעניק לה עונה שנייה כבר לאחר ארבעה פרקים כאשר בפרקים שלש וארבע חלה גם עלייה מ 0.2 ל 0.24 ו 0.28 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי מ 570 אלף ל 707 ו 751 אלף צופים.



נראית טוב:

Grown-ish - רשת ABC פסחה על הספין אוף של Black-ish ואיפשרה לרשת הבת לנסות FreeForm לקחת את הסיכון איתה. מצד אחד, נתוני הרייטינג שלה בפרק הפתיחה בהשוואה לנתוני הרייטינג של סדרות ברודקאסט היו קטנים - בסביבות 1.6 מיליון צופים' אך בקרב קהל היעד הצעיר של הרשת היא כיכבה. הסדרה גם העניקה לרשת את הנתונים הטובים ביותר לפתיחה של קומדיה משנת 2012. בשבוע השני הנתונים ירדו, אך עדיין היו סבירים לחלוטין. מבלי קריסה חד פעמית בשבועות הקרובים, הסדרה צפויה לחזור לעונה נוספת.

אין תגובות: