יום רביעי, 6 באפריל 2016

שלב סיכום עונה: The Originals, עונה שנייה: עונת חידוד...



לאחר עונה ראשונה טובה מבחינה קריאטיבית, בוודאי בהשוואה לסדרת האם, The Vampire Diaries, הגיעה העונה השנייה וחידדה הבנות לגבי הסדרה,

ראשית, ראינו זאת כבר בסדרה The Vampire Diaries, אבל בעונה השנייה זה בא לידי ביטוי בצורה חריפה. קלייר הולט בעלת נוכחות מרשימה, כאשר היא על המסך. בעונה זו, כאשר היא נעלמה מהמסכים למשך חצי עונה, בתואנה שהרוח של רבקה נכנסה לגוף של מכשפה, היה הבדל גדול על המסך ותחושה גדולה מאד של חוסר, כאשר היא חזרה לפרק האחרון הרגישו זאת היטב. הידיעות גורסות שהאלמנט הנ"ל נבע מרצונה של השחקנית, אבל עדיין הצופים סבלו מכך מאד.

כמו כן, למרות שהסדרה נקראת The Originals הרי שללא ספק שזו הסדרה של הדמות של קלאוס וכל השאר הם בגדר של שחקני משנה תומכים. בעוד שהשחקן ג'וזפה מורגן גילם את הדמות בסדרה The Vampire Diaries בצורה מעט תיאטרלית, עושה רושם שלאט לאט הוא מצליח למקצע את הדמות ולגלם אותה מעונה לעונה בצורה טוב יותר. בעונה זו הוא הצליח להוכיח שיש לו את האפשרות לגלם סוציופת, אשר מצליח להערים אפילו על המכשפה הטובה ביותר בעולם (עד שימצאו אחת אחרת) ומצד שני גם להראות רגשות כלפי קאמי.

חידוד שלישי הוא שהשחקנית פיבי טונקין, בניגוד לקלייר הולט, היא שחקנית בינונית במקרה הטוב. כיצד חשבו בהפקה שהיא מסוגלת לגלם דמות של מנהיגה, כפי שהיא ניסתה לגלם בעונה השנייה, בשעה שהיא מצליחה לגאול לזמן מה הזאבים מהתלות במכשפים והללו הופכים אותה למעין "המלכה שלהם" לצד ג'קסון שהוא האלפא שלהם. זה נראה כל כך גרוע במשך העונה כולה, וכמעט בכל סצינה שהיא נמצאת. היא אולי יכולה לשחק באופרת סבון, אבל לא בסדרות איכותיות. לא, שזו סדרה איכותית יותר מדי, אבל בוודאי שלא ברמה של אופרת סבון.

מצד שני, השחקנית דניאל קמפבל, אשר מגלמת את הדמות של דווינה, היא יהלום. בעונה השנייה בהפקה פרט לתחילת וסוף העונה, החלק שלה קטן לעומת העונה הראשונה, בעונה זו, פרט לפרקים האחרונים בהם דווינה מחליטה להיות העוצרת של המכשפים והמכשפות ובאופן מעשי להנהיג אותם, היא מגלמת תפקיד של ילדה קטנה ומאוהבת, שתעשה הכל בכדי להיות עם הגבר שלה, קול מייקלסון (אחיו של קלאוס), למרות שהוא משקר לה לאורך כל הדרך. יש בשחקנית משהו ממגנט. ולא, זה לא רק היופי המדהים שלה. יעשו בחוכמה בהפקה לו יגדילו את התפקיד שלה בעונה הבאה.

בעונה השנייה של הסדרה ראינו גם דברים נוספים. האלמנט הראשון שנגלה לצופים כבר מתחילת העונה הוא שהרוחות של אסתר (אמם של ניקולאס, אלייז'ה ורבקה), קול ופין חוזרים מהמתים בשעה שהם תופסים את הגוף של אנשים אחרים. כמו כן, דמותו של מייקל, אותה ראינו בסוף העונה הראשונה, ממשיכה אל העונה השנייה. אני מצטער, אבל זה היה אלמנט מעצבן ורק בפרק האחרון, כאשר ראינו שוב את רבקה בתוך הגוף שלה ואת אסתר בגוף המקורי שלה, כאשר דווינה מחזירה אותה מהמתים, אפשר היה להבין עד כמה זה היה מעצבן.

הדמות של מייקל מיצתה את עצמה פרט לנקודה אחת, כאשר הדמות של פרייה (ריילי וולקל) חוזרת מהמתים ואז רואים את האינטראקציה של האב עם הבת אותה הוא חשב למתה במשך כל כך הרבה זמן (מישהו אמר אופרת סבון ?). כמו כן, אני לא אוהב שלפתע פתאום נודע שדמות שנחשבה למתה חוזרת לחיים, אבל היה נחמד לראות שבהפקה החליטו להוסיף דמות נשית נוספת לסדרה. ניתן לציין סדרות רבות שחסרות דמויות נשיות מרכזיות (מישהו אמר Supernatural ?), גם הליהוק של ריילי היה בסדר גמור, אם כי לא מדובר בשחקנית הטובה ביותר, אפילו מבין הקאסט הנשי הראשי.

באופן כללי, העונה השנייה, בניגוד לראשונה, הייתה מבולגנת ורק בשליש האחרון שלה, כאשר נחשף האיום האמיתי של הרעה האמיתית של העונה, דליה, הסדרה התנהלה די בעצלתיים, אולם סוף העונה בהחלט פיצה על עונה בינונית מאד, אם כי ה"טוויסט" בסוף, שקלאוס מרמה את דליה, די היה צפוי.

ולסיום, שאלה: מדוע לא יצרו בעונה זו פרק קרוסאובר עם The Vampire Diaries ? בעונה הראשונה עשו זאת בכדי להעניק לסדרה מעט כוח ודחיפה, אבל בעונה השנייה, פרט לפרק בו נינה דוברב גילמה דמות מעברם של המייקלסונים, לא ראינו זכר לקרוסאובר של דמויות וחבל שכך. הקרוסאוברים בין The Flash ו Arrow ואפילו של Bones ו Sleepy Hollow הוכיחו, זה רק יכול לעזור.

אה כן, דבר אחרון שניתן לומר על העונה הזאת. ללהק את דניאל שרמן כקול מייקלסון ? באמת ? אתם רציניים ? לא ראו כבר ב Teen Wolf שמדובר בשחקן שמזכיר מאד את מייקל לואיס (אדם שחושב שהוא שחקן בגלל שיש לו גוף ובעיקר פרצוף נאה) ?

אז, לראות או לא לראות ?

לראות את שני הפרקים הראשונים, לעבור די במהירות על מרבית העונה ולחזור לשבעה או שמונה הפרקים האחרונים של העונה. הבעיה הגדולה של ההפקה היא, שהצורה שבה הסתיימה העונה השנייה (בניגוד לראשונה), העונה השלישית אמורה להיות מעין ריבוט לסדרה וזה בדרך כלל לא מבשר טובות. קשה לראות סדרות רבות שהצליחו בכך, במיוחד בשלב כה מוקדם של הסדרה.

3 תגובות:

Unknown אמר/ה...

הסדרה הזו בעיני מהפנטת. יש בה ניגודים שאיכשהו משתלבים על תפר דק. מה שמפליא שלא ייס ולא הוט משדרים אותה.

אנונימי אמר/ה...

דווקא דניאל שרמן עשה עבודה סבבה בעיני.
וכל הקטע של להחזיר מתים לחיים מיצה את עצמו לגמרי. זה כבר הופך לפתטי שכל דמות שמתה לא באמת מתה כי תמיד יש איזה כישוף שיכול להחזיר אותה.
מה הטעם בלהרוג דמות אםז במילא מחזירים אותה לחיים אחר כך.

אנונימי אמר/ה...

D1D1 - תודה כמו תמיד על סיקור מעניין !