יום רביעי, 13 באפריל 2016

ביקורת: The Family, פרקים 7-1: עוד ניסיון חיקוי לא מוצלח



אחת ההצלחות הגדולות של רשת ABC בעונת 2015-2014 הייתה הסדרה Secrets & Lies. הסרה הצליחה להפתיע, כאשר דווקא ככל שהעונה התקדמה צברה מומנטום וגם קהל. כאשר צופים בסדרה The Family אי אפשר שלא להבין עד כמה נעשה כאן ניסיון לשכפל את ההצלחה. הבעיה היא, שהמוצר הסופי לא מספיק טוב.

הסדרה עוסקת בחזרתו של אדם (ליאם ג'יימס), אשר נחשב לחטוף במשך עשר שנים. כאשר אדם חוזר למשפחתו צצות מספר שאלות, כאשר המרכזית מכולם היא, האם אכן מדובר באדם או שמא במתחזה ? כמו כן, התככים והשקרים בתוך המשפחה מתחילים לצוף על פני השטח.

ראשית, בניגוד ל Secrets & Lies, אשר יכלה להתהדר בראיין פליפה בתפקיד הראשי, הרי ש The Famiy מדובר בקאסט אפור לחלוטין ופרט לזאק גילפורד (דני וורן) גם חסר נוכחות על המסך. עובדה זו גורמת לחוסר הזדהות עם הדמויות, כולל של דמותו של אדם.

מבחינת התסריט, המעבר כל הזמן בין מה שקרה בעבר למה שקורה בהווה מעייף לאחר פעם או פעמיים ובדרך כלל זה קורה יותר מפעם אחת לפרק. כמו כן, בניגוד ל Secrets & Lies, התסריט עייף ומעייף מאד. לא צריך להפוך סדרות להיות תואמות של סדרות שונדה ריימס, אבל בהחלט רצוי שקצב העניינים ינוע בצורה סבירה. בפועל, הצופה מרגיש בכבדות לאורך כל הפרק ויכול מאד להיות שאף יעזוב באמצע, במיוחד בעידן הנוכחי של ריבוי סדרות. במידה ורצו שקצב העניינים יהיה איטי היו חייבים שהתסריט יהיה איכותי במיוחד. זה לא קורה, ההפך הגמור מכך.

אולי ההבדל הגדול בין שתי הסדרות הוא בכך ש Secrets & Lies, מלבד העובדה שמדובר בניסיון לשחזור הצלחה, הגיעה כבר כמוצר מוגמר מאוסטרליה בעוד The Family מנסה להגדיר את עצמה ולא מוצאת את ידיה ואת רגליה. לא רואים יד מכוונת, לא רואים כיוון כלשהו ובמיוחד לא קיים דחף לראות את הפרק הבא בסדרה. יכול מאד להיות שבמידה והצופה נקלע לסדרה הוא יחליט להישאר לראות לזמן מה, אבל אין בה את הרצון להתמכר אליה, את הרצון לשבת מול המסך וכאשר הפרק מסתיים לחכות בכיליון עיניים לפרק הבא.

אז, לראות או לא לראות ?

אחרי הסדרות Broadchurch ו Secrets & Lies לצפות בסדרה הזאת מאותו הז'אנר (חקירות שעוסקות בילדים) מדובר בירידה גדולה ברמה. ולכן, אם אתם אוהבים את הז'אנר ומוכנים להתפשר על איכות אולי תוכלו להעביר איתה את הזמן (אם כי, על פי נתוני הרייטינג שלה ייתכן שההנאה תהיה קצרה בלבד). גם עבור צופים אלו ובמיוחד עבור כל השאר ההמלצה היא לדלג עליה, סביר להניח שתמצאו בעונה של 400 סדרות, לפחות חמישה עד עשרה סדרות טובות בהרבה ו 10 שעות להעביר איתה נראה כביזבוזז זמן אחד גדול, במיוחד מאחר ואין בה דבר אחד שהוא יחודי לה ושכדאי לצפות בה, אולי רק בשל הניסיון לפתור את התעלומה של אדם. זה מספיק לכם ? 

תגובה 1:

שי אמר/ה...

תודה ובהתחשב בעובדה שהתעלומה של אדם לכאורה כבר נפתרה השבוע, אז..... ;)