יום ראשון, 17 באפריל 2016

תמונת מצב: מצב הסדרות של ארבע רשתות הברודקאסט האמריקאיות שעדיין לא התקבלה החלטה לגביהן (2)



זו הייתה עונה שקטה עבור ה"סדרות שעדיין רשתות הברודקאסט האמריקאיות" לא החליטו לגביהן. בעונה זו, הרשתות הנ"ל העניקו הודעות חידוש לחלק הארי של הסדרות של הסדרות שלהן, ולמעשה קיבלו החלטה מוקדמת לגבי החלק הגדול של שאר הסדרות. הגדילה לעשות רשת ה CW, אשר חידשה את כל 11 הסדרות שלה. רשת ABC חידשה 15 סדרות, CBS, NBC ו FOX חידשו 11 סדרות כל אחת. בכתבה זו אתייחס לשאר הסדרות שעדיין לא התקבלה החלטה לגביהן. זו כתבה שנייה בנושא.



הסדרות בעלות הפרופיל הגבוה ביותר של הרשת שעדיין לא התקבלה החלטה לגביהן הן Castle ו Nashville. לגבי Castle, עדיין לא החלו בשיחות עם ניית'ן פילון לגבי המשך הדרך לעונה נוספת, אבל עושה רושם שברשת מעוניינים מאד להחזיר את הסדרה לעונה נוספת והם דוחפים לכך, מתוך תקווה שבעונה הבאה ימצאו סדרה בעלת מבנה דומה (סדרה שפותרים בה פרשיות מבלי שתהיה עלילה מרכזית סבוכה מדי). בכל מקרה, במידה והסדרה תחזור לעונה נוספת, עונה זו צפויה להיות גם האחרונה שלה.

הדרמה השנייה בעלת הפרופיל הגבוה שהרשת עדיין מתלבטת לגביה הינה Nashville. עושה רושם שהרבה יהיה תלוי בהסדרים הכספיים. למרות שמבחינת נתוני הרייטינג הסדרה מניבה נתונים לא מספיק טובים, הרי שהיא עדיין מותג עבור הרשת ועושה רושם שברשת מנסים עדיין להחזיר אותה לעונה נוספת, כאשר מספר הפרקים שיינתן לה עדיין לא ברור. ברשת גם מאפשרים לאולפנים לנסות להחתים שמות גדולים כתסריטאים ראשים, הכוונה היא למרשל הרסקוביץ ואד זוויק. ההחלטה תתקבל ממש בסמוך לעליית הלוח לעונה הבאה.

מבין שאר הסדרות של הרשת, עושה רושם של American Crime יש סיכוי טוב לחזור לעונה נוספת, אבל גם העונה הבאה תהיה מקוצרת ובאותה מתכונת. מצד שני, הסיכויים של Agent Carter הולכים וקטנים ככל שהזמן עובר והספין אוף של "ש.י.ל.ד.", הכוונה היא ל Most Wanted, צובר כוח מיום ליום. לסדרה The Family יש "דופק", אבל הוא חלש ולא ברור עדיין ומצד שני, המצב של The Catch נראה רע וסיכויה לחזור לא טובים, כאשר גם המבקרים של הסדרה בארה"ב לא מעריכים אותה יותר מדי ועובדה זו לא מסייעת לה.

בגזרת הקומדיות, המצב לא השתנה בכל הנוגע ל Last Man Standing, אשר כמדי שנה תחכה להגיע להסכם כספי עם האולפנים והרשת. לגבי Dr. Ken, המצב הרבה יותר מסובך וההסכם בין האולפנים והרשת יהיה גם אל מול הפיילוטים האחרים של הרשת (יש, נכון לעכשיו, 4 כאלו). למזלה, לרשת אין יותר מדי סיטקומים בעונת הפיילוטים הנוכחית ולשם היא מכוונת בערב יום שישי, לפחות נכון לעכשיו. לגבי The Real O'Neals, רק קריסה עד תום העונה תמנע ממנה לחזור לעונה נוספת.

שתי הסדרות האחרונות של הרשת, "החבובות" ו Galavant, לא צפויות לחזור.



הסדרה בעלת הפרופיל הגבוה ביותר שהרשת עדיין לא חידשה הינה כמובן, Criminal Minds. צריך לזכור שמדובר בסדרה יקרה, כאשר ברשת מכסים את כל העלויות, אך מקבלים רק חצי מהרווחים, משום שאולפני ABC שותפים מלאים להפקה. היות ונתוני הרייטינג של הסדרה עדיין גבוהים בצורה יחסית, הסדרה מניבה רווחים גבוהים מעבר לים הסיכויים שלה גבוהים לחזור.

עושה רושם, שברשת חיכו לראות כיצד הספין אוף, Criminal Minds: Beyond Borders, בכדי לקבל החלטה. עד לפני מספר ימים, הדיבורים בתוך הרשת היו להחזיר את הסדרה הוותיקה, אולם היות וסדרת הספין אוף ממשיכה לשמור על נתונים מפתיעים ביציבותם ולכן ההתלבטות של הרשת עדיין קיימת. נכון לעכשיו, ברשת יחכו עם ההחלטה עד תום העונה בכדי לראות אם היציבות נמשכת, במידה והסדרה תאבד גובה זה יקל על הרשת לקבל את ההחלטה.

החדשות המפתיעות של הרשת נוגעות דווקא ל The Odd Couple, אשר הפתיעה כאשר הצליחה בפרק השני שלה לשמר את נתוני הפרק הראשון (1.5 נק' מדד). במידה ובשבועות הקרובים הנתונים יישמרו, עושה רושם שברשת ינסו להשאיר אותה, גם מתוך מחשבה לצוות אותה עם הקומדיה החדשה של מאט לה בלנק, אשר נראה שנמצאת בדרך לקבל אישור לסדרה. כמובן, שירידה בנתוני הסדרה בשבועות הקרובים תטרוף את הקלפים. עדיין מוקדם לדעת בוודאות את מצבה, המעריצים יצטרכו להמתין.

לגבי CSI:Cyber, ברשת עדיין שוקלים להחזיר את הסדרה למספר פרקים מוגבל מאד בכדי להעשיר את קופת הרשת. בכל מקרה, גם אם תקבל עונה נוספת היא לא תעלה על 13 פרקים והיא אמורה להיות האחרונה שלה.

השאלה הגדולה של הרשת בימים אלו היא מה לעשות עם הסדרות החדשות שלה. למרות שלס מנבוס, נשיא הרשת, טען שכל חמש הסדרות החדשות שלה צפויות לחזור, הרי שהמצב מעט בעייתי. כבר ציינתי בפוסט קודם, שעושה רושם שההחלטה לגבי Code Black אמורה להתקבל במקביל להחלטה על הפיילוט Bunker Hill, שני הפרויקטים לא יקבלו אישור ביחד, כאשר יכול מאד להיות ששניהם לא יקבלו אישור. מבין שאר הסדרות, מצב Life In Pieces נראה הטוב ביותר ולגבי Rush Houe עושה רושם שברשת לא מתכוונים להחזיר אותה לעונה נוספת. לגבי Supergirl ו Limitless, לשתיהן סיכוי טוב לחזור, כאשר דווקא לאחרונה סיכוי טוב יותר מאחר והיא בבעלות של הרשת.

הנתון המפתיע הוא שלמרות שנראה היה שהסדרה Sleepy Hollow נחשבה כמתה לחלוטין, הרי שבשבועות האחרונים מתגלה שהסדרה מכניסה לרשת כסף בעיקר מעבר לים, ובשל כך ברשת החלו לשלוח להפקה סימנים חיוביים. כמו כן, באולפנים החלו בהכנות במידה ותאושר לסדרה עונה נוספת. במידה ועונה זו אכן תאושר היא צפויה להיות מקוצרת.

בגזרת הקומדיות, המצב בין Grandfatherd ו The Grinder משתנה כל הזמן. בכל מקרה, כל מי שתאושר, וברשת לא יחדשו את שתיהן, ברשת ככל הנראה ירצו להמתין עם עליית העונה השנייה לחצי השני של העונה.

שאר הסדרות של הרשת Second Chance, Cooper Barrett's Guide To Surviving Life ו Border Town לא צפויות לחזור.


בגזרת הדרמות, יש רק 2 דרמות שלא התקבלה החלטה לגביהן. המצב של Heartbeat נראה רע מאד והסדרה לא צפויה לקבל עונה נוספת. לא עוזרת לסדרה שנתוני הרייטינג ביחד עם דעת המבקרים גרועים מאד. לגבי The Mysteries Of Laura, מצבה נראה טוב מיום ליום. הסדרה יציבה בנתוני הרייטינג ובמידה ותקבל את הודעת החידוש, היא לא צפויה לקבל מספר רב של פרקים. יכול מאד להיות שהיא תוכל "לסגור חורים" עבור הרשת. הרבה יהיה תלוי במספר הדרמות החדשות שהרשת תאשר לעונה הבאה.

בגזרת הקומדיות, The Carmichael Show צפויה לקבל הודעת חידוש, בעוד שמצב Crowded נראה לא טוב. Telenovela לא צפויה לחזור והסיכויים של Undateable עדיין קיימים, אך קטנים מאד.


הערה: הניתוח מבוסס על כתבה של נלי אנדרווה, כתבת התרבות האמריקאית.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

אכפת לי רק מסופרגירל