יום שלישי, 3 בפברואר 2015

פינת D1D1 רואה סרטים

The Maze Runner - הרץ במבוך - מבוסס על טרילוגיית הספרים מבית מדרשו של ג'יימס דאשר, אודות קבוצת נערים, אשר אחד אחד מוכנסים אל תוך קרחת יער, כאשר זיכרונם מחוק. הם גם נמצאים בסמוך למבוך אכזרי. הסרט מתחיל בשעה שתומאס (דילן אובריאן, אשר זכור מהסדרה "זאב צעיר") מוכנס אל קרחת היער והוא מתחיל לתהות כיצד לברוח מהמקום. לפי דעתו, הדרך הטובה ביותר היא דרך המבוך האכזרי וזאת למרות שאף אחד לא עשה זאת לפניו. מסתבר, שיש סיבה טובה מדוע הנערים הוכנסו אל תוך קרחת היער ותומאס הוא המפתח לפיענוח.

מדובר בסדרה פוסט אפוקליפטית נוספת אודות מה קורה לקבוצת אנשים, במקרה הזה מדובר בנערים, כאשר הם נמצאים לבדם. התככים, המזימות, הניסיון דרך להמשיך לחיות למרות המצב הקשה. וכמובן, המשימה שהם צריכים לבצע בכדי להמשיך ולשרוד. כלומר, אין חדש תחת השמש. התסריט, למרות שהוא מבוסס על ספר, די משעמם. לא עוזרת לסרט העובדה מדובר בקבוצת בנים בלבד, כאשר רק לקראת סופו מצטרפת תרזה (קיה סקודלאריו הזכורה מהסדרה Skins) וכך אין מערכות יחסים בין הדמויות. עושה רושם, שהתסריט ממקד את הדמויות בדבר אחד: הניסיון לברוח מהמקום ובכך הסרט הופך לחד מימדי ולא מפתח את הדמויות. אולי בחלקים הבאים המצב משתנה, אולם לחלק הראשון זה לא מסייע, וזה בלשון המעטה.

מבחינת הליהוקים, אובריאן מוכיח הוא שחקן ממוצע ולא כוכב בפוטנציאל, אשר אולי מתאים, לפחות בשלב הזה, לסדרות נוער, אבל לא לסרטים גדולים. מהבחינה הזאת, חבל שחלקה של קיה סקודלאריו, אשר הוכיחה שיש בה איכויות של כוכבת ובעיקר היכולת להוביל סדרות וסרטים, קטן ביחס לשאר הדמויות.

אז, לראות או לא לראות ?

לפי דעתי, מדובר במקרה נוסף שפלטפורמת הספר מתאימה יותר מסרט. דלגו על הסרט, לא תפספסו הרבה. גם אם אתם בני נוער, לא כל סרט או סדרה אודות בני נוער שווים צפייה וכך גם במקרה הזה.



Predestination - גורל - סוכן זמן, אשר המטרה שלו היא לעצור מחבל שגורם למוות של עשרות הרוגים ומצליח לברוח ממנו לאורך ההיסטוריה, רוקם תוכנית מסובכת לעשות זאת.

לכאורה, מדובר בסרט אודות מסע בזמן, אולם בפועל מדובר במסע אישי של דמות אחת לאורך ההיסטוריה וההחלטות שהיא מקבלת. בסרט מככב אית'ן הוק ועושה עבודה טובה מאד, כמו גם שרה סנוק, שעושה עבודה נהדרת בגילום הדמויות שלה. הרעיון הכללי של הסרט מעניין ונכון, אבל הפיתולים שלו והסוף שלו הופכים אותו למגעיל במיוחד.

זהירות ספויילרים ! 

הסוכן נוסע בזמן בכדי להביא גרסה שלו מהעבר, בכדי שהלה ייסע בזמן ויתאהב בעצמו לפני שעבר ניתוח לשינוי מין רק בכדי שיוכלו להוליד את הילדה בעלת האברים הנשיים והגברים, שהיא למעשה תהיה גם האם ובסופו של דבר מתברר שהוא\היא גם המחבל.

אז, לראות או לא לראות ?

בתחילה הסרט מעניין מאד, אולם כאשר מגלים את מה שציינתי בפסקה הקודמת נגעלים ואני מניח שחלק מהצופים יפסיקו לצפות בשלב הזה. וזאת, למרות שלכאורה, מדובר ברעיון שונה לתסריט, אלמנט חיובי מאד בעולם הסרטים של ימינו. אז אפשר לסכם זאת כך: רעיון שונה, תסריט סביר ואף למעלה מכך, אבל התוצאה הסופית: גועל נפש !

 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

הרעיון של Predestination נשמע טוב,
יש סרטים אחרים בעלי אותו רעיון של סוכן זמן?