יום ראשון, 15 בפברואר 2015

פרסום: הסדרה Beauty & The Beast חודשה לעונה נוספת. מדוע ?



ביום חמישי התחילו להגיע השמועות שהסדרה Beauty & The Beast חודשה לעונה רביעית לפני ששידרה פרק אחד מעונתה השלישית. למרות הכחשות מטעם הנהלת רשת ה CW, למחרת הגיעה ההודעה הרשמית אודות החידוש. מדובר בהודעה מפתיעה לאור העובדה שנתוני הרייטינג של הסדרה בעונתה השנייה היו נמוכים ועצם חידושה לעונה שלישית היווה הפתעה גדולה.

אז, מדוע בדיוק חודשה הסדרה ?

במספר אתרים בארה"ב מנו את הסיבות הרגילות. סיבה אחת הייתה: מארק פדוביץ', מנהל הרשת, אוהב את הסדרה וגם יזם את הפקתה ולכן רצה להמשיך ולהחיות אותה. סיבה מרכזית נוספת הייתה משום שבשווקים הבינלאומיים היא מצליחה מאד ולכן יש טעם לחדשה.

למרות שלכאורה מדובר בסיבות לגיטימיות, ויכול מאד להיות שהן גרמו להחלטת החידוש במידה מסוימת, הרי שמבט מעמיק יותר יניב תשובות אחרות. במידה והסיבה הייתה ההצלחה בשווקים הבינלאומיים או אהבת מנהל הרשת הגיוני יותר היה לתת לעונה השלישית לרוץ למספר פרקים, לראות אם היא לא מתרסקת לחלוטין בנתוני הרייטינג בעונת הקיץ ואז לחדשה.

בכתבה שפירסמתי לפני מספר שבועות טענתי, בניגוד לדעת רבים ממבקרי וכתבי הטלוויזיה בארה"ב, שלסדרה יש סיכוי לקבל עונה נוספת, אולם הערכתי שהסיכוי לא גדול. אז, מדוע בכל זאת הגיעה הודעת החידוש המוקדמת ?

בכדי לענות על השאלה צריך לחזור כמעט שנה לאחור. בשנה שעברה, שידור העונה השנייה של הסדרה הופסק שמונה פרקים לפני סיומה ופרקים אלו שודרו רק בעונת הקיץ (חודשים יוני-יולי 2014). הפרקים הללו הניבו כ 800 אלף צופים לפרק בממוצע. נתונים סבירים לחלוטין עבור הרשת בעונת הקיץ. מנהלי הרשת גם רואים את הניסיונות של שאר רשתות הברודקאסט להשיק סדרות בעונת הקיץ, לרשת CBS יש את Under The Dome ו Extant ואולי גם את Zoo שתעלה השנה, לרשת ABC יש כבר מספר שנים את Rookie Blue (וסדרות נוספות אמורות לעלות השנה) ואילו ברשת NBC ינסו השנה מספר פרויקטים, כשבניהם נמצאת העונה החדשה והמדוברת של Heroes וכן, את הסדרה החדשה של דיוויד דוכבני, ולכן מנהלי הרשת ראו בכך אפשרות להצטרף לחבורה. קו המחשבה שלהם הוא: מדוע להשקיע בסדרות חדשות בעונה זו מאשר להעלות לאוויר עונה נוספת של סדרה מוכרת ?  שימו לב שגם הסדרה החדשה של רשת ה CW, הלא היא The Messengers, תיכנס אל עונת הקיץ וכך יהיו לרשת שתי סדרות בעלות תסריט בעונה זו, לפחות עד אמצע חודש אוגוסט (The Messengers מתחילה מוקדם יותר ולא תעלה ישירות בעונת הקיץ).

ברשת ה CW יכלו להעלות את העונה החדשה של Beauty & The Beast מוקדם יותר, לו החזירו את Hart Of Dixie מוקדם יותר או היו משדרים אותה ללא הפסקות החל מאמצע חודש דצמבר 2014, כאשר שודר פרק הבכורה של העונה החדשה של האחרונה, אולם דחו את חזרתה לעונת הקיץ, משום ששם הם רואים את הבית הנכון שלה. נתוני הרייטינג שלה לא מספיק טובים עבור עונת החורף, אולם היציבות שהיא הוכיחה בעונת הקיץ הקודמת הוכיחה לרשת שיש לה מספיק כוח עבור עונת הקיץ.

סיבה מרכזית נוספת לחידוש הסדרה Beauty & The Beast נעוצה בעונת הפיילוטים הנוכחית. ברשת אישרו עד עתה 4 פיילוטים בלבד ולא עושה רושם שיאושרו פיילוטים רבים נוספים (אולי פרט לספין אוף נוסף ל Arrow, אבל לא ברור באם זה יקרה ואם אכן זה יקרה האם נזכה לראות זאת כבר השנה). מבט מעמיק על הפיילוטים לא מגלה פרויקט שאמור להצליח בגדול בעונה הבאה, בוודאי לא כמו ש The Flash הצליחה השנה. זו גם הסיבה שכל הליין של העונה הנוכחית של הרשת חודש לעונה נוספת. והיות וברשת לא מאמינים כל כך בסדרות החדשות שלהם (לו האמינו היו מעלים אותם מעט קודם לכן) שיעלו בחודשים מרץ ואפריל והיות שברשת מעוניינים להמשיך לשדר סדרות בעלות תסריט בעונת הקיץ הגיעה הודעת החידוש. עובדות אלו מחזקות את התחושה שהמשפט שמאפיין את ההחלטה של מנהלי הרשת לגבי חידוש הסדרה תואם לשיר של קיילי מינוג: "מוטב שדון מוכר".

תוסיפו לסיבות הנ"ל את ההבנה שהודעת חידוש מוקדמת תגרום למעריצים שעדיין נותרו לסדרה להאמין שלא מדובר בעונה האחרונה שלה ולכן אולי לשוב ולצפות בעונה השלישית, ואת העובדה שלא מדובר בסדרה יקרה במיוחד ותקבלו עונה רביעית לסדרה. במידה והסדרה תמשיך לשמור על קהל של כ 800 אלף צופים ו 0.3-0.2 נק' מדד גם בעונת הקיץ הקרובה אל תתפלאו אם נזכה לראות גם עונה חמישית לסדרה. מדובר בהימור, אולם הסיכון של הרשת קטן מאד וסיכויי ההצלחה סבירים למדי.

אין תגובות: