יום רביעי, 5 במרץ 2014

פינת D1D1 רואה סרטים.

The Internship - לדפוק התמחות - וינס ווהן ואואן וילסון מככבים בקומדיה נוספת כבילי מקמהון וניק קמפבל, והפעם החברה שבה הם עובדים נסגרת, אין להם חברות (מייגן [ג'ואנה גרסיה] עוזבת את בילי משום שאין לו שאיפות והוא בחובות) ובילי מחליט שהם ינסו להתקבל כמתמחים בגוגל. ניק משתכנע, אבל כאשר הם מגיעים למקום מסתבר שהם דינוזאורים ואף אחד לא רוצה לעבוד עמם. הם נשארים בקבוצה עם חבורת אנשים שאף אחד לא רוצה ובסופו של דבר הם מתחברים והופכים להיות חבורה מגובשת, אך האם זה יספיק להם להשיג את ההתמחות שהם רוצים ? במיוחד כשיש מישהו שהופך להיות האויב הגדול ביותר שלהם.

ראשית, מדובר בסרט שמתיימר להיות קומדיה, אבל הוא באורך של למעלה משעתיים. באופן מעשי מדובר בדרמה די ידועה מראש עם כל כך הרבה תפניות מוכרות, כולל ההאפי אנד בסופו. למען האמת, הסרט הוא יותר מקדם פרסומי עבור גוגל מאשר סרט בפני עצמו. ישנם נשים יפות בסרט (ג'סיקה סזור, רוז בירן, ג'ואנה גרסיה...), אבל אין סיבה אחרת לשבת ולצפות בו. הסרט לא מצחיק בתור קומדיה ולא מספיק עמוק בתור דרמה. סרטים כאלה יוצאים חמש או שש פעמים בשנה ולולא השם של ווהן ווילסון, קשה להאמין שהיה זוכה בכלל לאזכור.

אז, לראות או לא לראות ?

דלגו על הסרט, לא תפספסו הרבה. חבל רק על אואן ווילסון. לטעמי, שחקן הקומדיות הטוב ביותר שיש (מעין מג ראיין או ריס ווית'רספון של המין הגברי). השחקן ידע ימים, ובעיקר סרטים, טובים יותר.


Syrup - סירופ - שילון פרננדז מגלם את דמותו של סקאט, צעיר שיש לו רעיון פרסומי אדיר. הוא פונה למנהלת פרסום בשם סיקס (אמבר הרד), אך שוכח לרשום פטנט על הרעיון. סיקס מנצלת זאת וגונבת לו את הרעיון באמצעות השותף שלו לדירה. ואולם, השותף מתגלה כתחמן לא קטן וגונב לה את העבודה. סיקס נאלצת לפנות לסקאט בכדי שיסייע לה ומכיוון שהוא דלוק עליה הוא עושה זאת, וחייהם עוברים עליות ומורדות, אך סקאט רוצה רק דבר אחד: להכיר את סיקס האמיתית. משימה קשה לאור העובדה שהיא לא נפתחת בפני אף אחד.

לצערי, מלבד אמבר הרד הסקסית אין שום אלמנט ששווה לצפות בו בסרט הזה. נמאס לשמוע כל הזמן את הוויס אובר וגם את השטות הזאת שהדמויות פונות למצלמה. הרעיון בסדר, אבל מוצג בצורה גרועה מאד. אין הומור בכלל בסרט שאמור להיות קומדיה, לפחות לא הומור שיגרום לכם לחייך. התסריט תזזיתי מדי, כדי להתאים אותו לעולם הפרסום, אבל בשל כך הוא חסר עומק.

אז, לראות או לא לראות ?

לצפות באמבר הרד במשך שעה וחצי זו לא סיבה מספיק טובה לצפות בסרט. דלגו עליו.


Paranoia - פארנויה - ליאם המיסוורת' מככב במותחן כאדם קאסידי, אשר עובד בחברת "וייאט" (ומטפל בפרנק [ריצ'רד דרייפוס] אביו החולה) ומנסה ביחד עם הצוות שלו לקדם את המוצר שלו, אך הבוס דוחה את בקשתו ואף מפטר את כל הצוות שלו. אדם מחליט לצאת לבלות עם חבריו על חשבון חברת "וייאט" ובסוף הערב מקבל חשבון של 16,000 דולר, בו הוא גם פוגש באמה ג'ניניגס (אמבר הרד הסקסית) עמה הוא גם שוכב. ניקולאס וייאט (גארי אולדמן) סוחט אותו על כך ומחייב אותו לגנוב טכנולוגיה מ"אייקון", חברה אותה מנהל אוגוסטין "ג'וק" גודארד (האריסון פורד). הבעיה היא, שבכדי לעשות זאת הוא צריך לתמרן את אמה בה הוא מתאהב, כאשר הוא גם לא מבין שמאחורי הקלעים מתנהל מאבק כוחות בין וייאט לגודארד (שהיה המנטור של וייאט) ואדם גם רואה את התמונה הגדולה רק כאשר מאוחר מדי. האם יצליח לשרוד ? ברקע גם פועלת ה F.B.I, אשר מאיימת להכניס את אדם לכלא.

בעידן הטכנולוגי וגניבת סודות הרעיון של הסרט דווקא מעניין מאד, אם כי לא מקורי במיוחד וכבר בשנת 1995 חזינו בסרט כגון "הרשת" או בשנת 2001 בסרט "קוד מסוכן" עם רייצ'ל לי קוק. גם בגזרת השחקנים מדובר ברשימה יותר ממכובדת, אם כי קצת עצוב לראות את האריסון פורד לעת זקנה, השחקן הזדקן מאד, במיוחד בהשוואה לסרט האחרון בסדרת "אינדיאנה ג'ונס". כמו כן, שימו לב לעובדה מעט שטחית לגבי אמבר הרד, השחקנית מחליפה צבע (או עיצוב) שיער כמעט בכל סרט בו היא משתתפת. עדיין מדובר באחת הנשים היפות ביותר בהוליווד (ושחקנית בינונית).

לסרט יש שלש בעיות מרכזיות. הבעיה הראשונה והמרכזית נעוצה בשחקן הראשי. ליאם הינו ליהוק גרוע לתפקיד. נכון, יש לו גוף יפה ובהפקה ניצלו זאת בכדי להבליט את השרירים שלו במספר פעמים ולשם שינוי לא הבליטו את גופה המדהים של אמבר הרד, אבל פניו קפואות וכמעט לא ניתן להבחין ברגש שהוא מעביר וצריך להבין שמדובר בדמות שסובלת (אבא חולה, הוא נסחט ונמצא במלכודת מול דמות שהוא מכבד, מתחמן את אהובתו ונמצא בסכנת מוות). אני מצטער, אבל מדובר בשחקן לא אמין, במיוחד מול המשחק של ה"תותחים" הגדולים שמופיעים בסרט (פורד, אולדמן ודרייפוס).

בעיה שנייה היא, שהתסריט של הסרט נכתב בצורה גרועה מאד, הוא לא "זורם" בצורה טובה, לעיתים אין קשר בין הסצנות. הסיבה לכך היא, שלמרות שמדובר בסרט של 110 דקות, זה לא מספיק. לפי דעתי, במידה ולא יכלו לייצר סרט של שלש שעות (וזה אפשרי לאור סרטי "שר הטבעות" ו"ההוביט") היו צריכים להפיק את הפרויקט כמיני סדרה של 3 או אפילו 6 שעות.

ולבסוף, אין כמעט אקשן בסרט הזה (למעט אולי עשר דקות). צפו בסרט "קוד מסוכן" ותבינו שכדאי לעשות זאת בצורה קצת אחרת.

אז, לראות או לא לראות ?

אפשר, אבל לא חובה, לראות, בעיקר בשל רשימת השחקנים הנהדרת והרעיון המעניין.

 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

פינה מטומטמת! שחרר.