יום חמישי, 20 במרץ 2014

פינת D1D1 רואה סרטים.



"The Hunger Games Catching Fire - משחקי הרעב 2: התלקחות"

החלק השני בסדרת הסרטים, אשר הזניקה את הקריירה של ג'ניפר לורנס, אודות קטניס, אשר חיה בעולם המחולק לפי מחוזות המחייב כל מחוז לשלוח מדי שנה שני נציגים בכדי להילחם עד מוות במשחקים להנאת הצופים העשירים והמשפיעים. לאחר שבסרט הראשון קטניס ובן זוגה למשחקים, פיטה, ניצחו את המעגל בכך שגילו גילויי חיבה אחד כלפי השני ואהדת הקהל השאירה את שניהם בחיים בניגוד למסורת שרק האחרון שנשאר בחיים מנצח, בסרט זה מתברר שקטניס הופכת לסמל המורדים בממשל. הנשיא סנואו (דונלד סאת'רלנד) רואה זאת ובתחילה מנסה לשלוט בה, אך כשזה לא מצליח לו הוא מנצל חוק, אשר מתיר לו ליצר "משחקי רעב" בנוסח של "אלוף האלופים" בכדי לגרום למותה של קטניס. בסופו של דבר מתברר שלקטניס יש תומכים שהיא לא ידעה שבצד שלה, אך האם זה יספיק לה בכדי לשרוד ?

את הסרט ניתן לחלק לשניים. החלק הראשון, אשר מתמקד בניסיון של הנשיא לשלוט בקטניס ועד להתחלת המשחקים הינו קשקוש אחד גדול. כמה פעמים ראיתם סרטים אודות ניצול של העשירים את העניים ואלו מנסים למרוד על ידי כך שהם מוצאים לעצמם סמל ללכת בעקבותיו ? אני יודע שעבורי זה היה מחזור אדיר של חומרים. אולם, ברגע שמתחילים שוב המשחקים, או אז הסרט מתחיל באמת ובשלב הזה הוא באמת שווה צפייה, אך אם זה היה תלוי בי את החלק הראשון הייתי מקטין ברבע שעה ואת החלק השני מגדיל ברבע או אפילו חצי שעה. בעוד שהחלק הראשון משעמם הרי שהחלק השני מעניין, למרות שפחות מהסרט הראשון.

בעיה נוספת שהסרט מייצר קשורה לעיתוי שלו. אחרי חמישה סרטים של "דמדומים" נמאס לראות את הסרטים שבו הגיבורה מתקשה לבחור בין שני גברים. בסוף הסרט הראשון היה נדמה שהיא בוחרת בפיטה, אך בתחילת הסרט השני נדמה שהיא חוברת לגייל, אהוב נעוריה ואז במהלך הסרט היא שוב עם פיטה. לא היינו ב"סרט" הזה עם ג'ייקוב ואדוארד שרבו על אהבתה של בלה (קריסטן סטיוארט) ? נדמה ששוב אנחנו נתקל בקבוצות: קבוצת פיטה וקבוצת גייל, אשר כל אחת מהן תרצה שקטניס תבחר בו.

הנתון המדהים לגבי סדרת הסרטים, שבא לידי ביטוי בצורה ניכרת בסרט השני הוא הלעג של מחברת הספרים לכל הדור שגדל על ברכי התכנית "האח הגדול" וסוגד לתכנית הריאלטי מהסוג הנ"ל. הרעיון הוא לא הנתון המדהים, אלא העובדה שמרבית מצופי הסרטים (וגם מקוראי הספרים) הם אותם צופים שצופים בתכניות הנ"ל. עובדה שמזכירה את אותו אלמנט של סרטי "שר הטבעות", כאשר מרבית מהצופים לא הבינו את הסאב טקסט שלו ובאו לצפות בו רק בשל סצינות המלחמה והפנטזיה שבו.

ולבסוף, לא להאמין כיצד הצליחו בסרט זה לכער את ג'ניפר הסקסית. מדהים.

אז, לראות או לא לראות ?

באופן אישי, לא הבנתי את ההערצה הגדולה לסרטים הללו בכלל ולג'ניפר לורנס בפרט (בסרטים הללו !), עבורי הם פחות מהממוצע (בשקלול הכללי). במידה ולא אהבתם את הסרט הראשון לא תאהבו גם את הסרט הזה. הסאב טקסט הובן כבר בתחילת הסרט הראשון ובשל כך הרעיון די משעמם, ולכן אם מוצאים את סצינות הלחימה מדובר בסרטים די שחוקים. עבורי, בחלק הראשון הייתי צופה ברפרוף, אבל רק עבור החלק השני, החלק של המשחקים עצמם, כדאי לצפות בסרט. השאלה היא, אם כדאי לכם לצפות בסרט רק עבור הסצינות הנ"ל. שכל צופה יעשה את החשבון לבד.

אין תגובות: